فعالیت "لابی های صهیونیست"‌در غرب چگونه است؟

لابی های صهیونیست فعالیت های خود را از زمانی آغاز می کنند که نامزدی یا کاندیدایی هنوز برای حضور در انتخابات تصمیمی نگرفته است .

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار ؛‌این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " فیلیپ گیرالدی " نوشت : سازمان های اصلی که فعالیت های لابی گری برای اسرائیل انجام می دهند در سطح جهان کاملا شناخته شده هستند : کمیته امور عمومی آمریکا _ اسرائیل (AIPAC) ، گروه ضدافترا (ADL) ، کمیته یهودیان آمریکا (AJC) ، کنفرانس روسای سازمان های بزرگ اتخاد میان یهودیان و مسیحیان برای اسرائیل (CUFI) .

تمامی این سازمان های بخوبی شناخته شده هستند و از بودجه های هنگفت و تعداد زیادی کارمند بهره می برند . این سازمان های در پیشبرد اهداف و منافع تل آویو تاثیر زیادی دارند چرا که دسترسی کافی به سیاستمداران و رسانه های جهانی داشته تا بتوانند دیدگاه های خود را به آنها ارائه دهند . 

نمایندگان این سازمان ها ، ملاقات کنندگان همیشگی و مرتب مقامات کاخ سفید هستند . بی شک آیپک قوی ترین لابی رژیم صهیونیستی در ایالات متحده است که تمرکز فعالیت آن بر روی مسائل مربوط به سیاست خارجی واشنگتن می باشد . 

در ادامه این مقاله آمده است : این سازمان های لابی گر همچنین اندیشکده ها و موسسات تحقیقاتی فراوانی را تاسیس کرده اند تا از این طریق نیز به توسعه و ارائه افکار و دیدگاه های احزاب اسرائیلی بپردازند . از جمله این اندیشکده ها می توان به بنیاد دفاع از دموکراسی ها ، کمیته امور اضطراری برای اسرائیل ، موسسه سرمایه گذاری آمریکا ، موسسه هودسن ، موسسه واشنگتن و بروکینز در سیاست شرق نزدیک اشاره کرد . 

اخیرا گزارشی در نشریه "نشنال اینترست"‌ با عنوان "چرا اسرائیل از ایران هسته ای می هراسد ؟ " به قلم دو صهیونیست که با کابینه این رژیم نیز روابطی دارند منتشر گردید که در آن نشان داده شده که نمایندگان و سخنگویان رژیم صهیونیستی تا چه حد به رسانه ها و سیاسستمداران برای تلقین دیدگاه های خود دسترسی دارند . 

در کنار سیاستمداران رسانه های وابسته دولتی نیز بطور مستمر به اجرای دستوراتی از سوی لابی های اسرائیلی می پردازند که در راستای تحقق اهداف و منافع رژیم صهیونیستی می باشد . سفرای اسرائیلی بوط مداوم مقالاتی برای برخی نشریات از جمله واشنگتن پست و نیویورک تایمز می نویسند . روزنامه یا نشریاتی که بطور برجسته تری از اسرائیل حمایت می کنند می توان به واشنگتن پست ، وال استریت ژورنال ، نشریات رابرت مرداک و نشریاتی وابسته به "مورتایمر زوکرمن " از جمله یو "اس نیوز" و "ورد ریپورت " اشاره کرد . 

در انتهای این مقاله آمده است : دوستان اسرائیل کنگره آمریکا را اهرمی مناسب و کارآمد برای حفظ رابطه دوستانه میان واشنگتن و تل آویو شناسایی کرده اند . با این حال کاخ سفید که اسرائیل را دوست و هم پیمان شماره یک خود می داند طی ماه های اخیر به شرت از سوی تل آویو مورد جاسوسی قرار گرفته است . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار