حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی تاکید کرد

ضرورت نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد: امام خمینی(ره) در تحریرالوسیله می‌فرمایند که آمر به معروف و ناهی از منکر باید مانند طبیب معالج و مهربان، مشفقانه امر به معروف و نهی از منکر کند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدکاظم بهرامی" در همایش مسئولین واحدهای امر به معروف و نهی از منکر نیروی زمینی ارتش بر عزم ملی و مدیریت جهادی در نهادینه کردن این فریضه دینی در جامعه تاکید کرد و گفت: در هر جایی و برحسب اختیاراتی که داریم بایستی اقدامات موثری در جهت احیاء معروف‌ها و از بین بردن منکرات انجام دهیم و سعی کنیم فضاهای سالمی در محدوده کاری خودمان ایجاد نماییم.
 
وی بر شناخت معروف‌ها و منکرات وشیوه‌های اجرایی آن تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در تحریرالوسیله می‌فرمایند که آمر به معروف و ناهی از منکر باید مانند طبیب معالج و مهربان، مشفقانه امر به معروف و نهی از منکر کند.
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر نباید منحصرا به بحث حجاب پرداخته شود، تصریح کرد: اگرچه بسیاری از منکرات از بی‌حجابی ناشی می‌شود، اما در جامعه معروف‌ها و منکرات دیگری هم وجود دارد که نباید از آنها غافل شویم.
 
وی بر توسعه آموزش‌های متناسب با امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح و شهرک نظامی تاکید کرد و گفت: هرکسی که در خانه‌های سازمانی ساکن می‌شود، باید ملزم به اجرای دستورالعمل و مقررات مربوط باشد و اگر فردی به آن پایبند نبود، باید ضمانت‌های اجرایی لازم را درباره وی اعمال کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع)، در آثار احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: به فرموده آن حضرت با اجرای این دو فریضه راه‌ها امن، درآمدها حلال، زمین، آباد و مظالم باز پس گرفته می‌شود و کارها سازمان می‌یابد و در عین حال بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر موجب سلب برکات و تسلط اشرار شده و بعد مردم دعا می‌کنند، ولی فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهرامی ، تسلط ، برکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار