رایزنی وزرای امور خارجه ایران و لوکزامبورگ در تهران

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در دیدار با ظریف با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم منطقه‌ای و بااهمیت خواندن روابط فیمابین، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت موجود در دو کشور برای ارتقای همکاری‌ها تأکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) با جین اسلبورن معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه لوکزامبورگ که برای دیدار از کشورمان در تهران به سر می‌برد، دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

موضوعات هم روابط دوجانبه، روند گفت‌‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 و مسائل منطقه از جمله موضوعات مورد بحث و تبادل نظر وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و لوکزامبورگ در این دیدار بود.

ظریف در این دیدار با مروری بر حوزه‌های مختلف روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، مالی و فرهنگی، ظرفیت موجود برای ارتقای همکاری‌ها را مثبت ارزیابی و با توجه به فضای موجود در روابط فیمابین بخصوص در دوره جدید، بر ضرورت به کارگیری ظرفیت‌های بالقوه برای گسترش و توسعه مناسبات تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان مبادله هیأت‌های سیاسی و پارلمانی را یکی از زمینه‌های مناسب برای ارتقاء روابط و همکار‌ی‌ها دانست که می‌تواند در جهت فعال شدن بیشتر روابط دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.

جین اسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم منطقه‌ای و با اهمیت خواندن روابط فیمابین، ضرورت بهره گیری از ظرفیت موجود در دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار