فرانس‌پرس فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری را تحریف کرد

خبرگزاری فرانسه فرمایشات اخیر آیت‌الله سید "علی خامنه‌ای"، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، را در ارتباط با حمایت از «گروه‌های تکفیری» در سوریه، تحریف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، خبرگزاری فرانسه (فرانس‌پرس) فرمایشات اخیر آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، را در ارتباط با حمایت از «گروه‌های تکفیری» در سوریه، تحریف کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه (۲ ژوئن، ۱۲ خرداد) در دیدار و گفت‌وگو با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت، در تهران از حمایت برخی کشورهای منطقه از گروه‌های تکفیری معارض در سوریه انتقاد کردند و هشدار دادند گروه‌های تکفیری در آینده‌ای نه چندان دور بلای جان حامیانشان خواهند بود.

ایشان تصریح کردند: "متأسفانه برخي كشورهاي منطقه متوجه خطري كه گروه‌هاي تكفيري، در آينده، براي خود آن‌ها ايجاد خواهد كرد نيستند و همچنان در حال حمايت از اين گروه‌ها هستند".

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: برخی کشورهای منطقه اکنون با کمک به گروه‌های تکفیری، از کشتار و جنایات آن‌ها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت می‌کنند اما در آینده نه چندان دور، این گروه‌ها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و در نهایت مجبور خواهند بود که با هزینه زیاد، آن‌ها را از بین ببرند.

این در حالی است که خبرگزاری اِی.اِف.پی (AFP) فرانسه در گزارش خود با به کار بردن "گروه‌های مسلمان افراطی سنی" به جای "گروه‌های تکفیری"، بیانات رهبری را تحریف کرد.

فرانس پرس در گزارش اولیه خود از فرمایشات رهبری نوشت: "آیت الله علی خامنه‌ای روز دوشنبه به کشورهای منطقه هشدار داد در نهایت به خاطر حمایت از گروه‌های مسلمان افراطی سنی که با متحد اصلی تهران، سوریه، درگیر هستند، "هزینه بالایی" خواهند پرداخت."

این خبرگزاری سپس گزارش خود را تغییر داد، اما بار دیگر با بی‌دقتی واژه "شورشیان" را در اشاره به گروه‌های تکفیری به کار برد.

فرانس پرس در گزارش ظاهرا اصلاح‌شده‌ی خود نوشت: "آیت الله علی خامنه‌ای روز دوشنبه به کشورهای منطقه هشدار داد در نهایت به خاطر حمایت از شورشیان درگیر با سوریه، متحد اصلی تهران، "هزینه بالایی" خواهند پرداخت."

این خبرگزاری همچنین مدعی شد، تکفیری، واژه‌ای معادل است که مقامات ایرانی برای سنی‌های افراطی استفاده می‌کنند.

این در حالی است که گروه‌های تکفیری خود را محق و صاحب اختیار می‌دانند هر مسلمان و غیرمسلمانی را مرتد بنامند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار