وزیرنفت کویت :

کویت و ایران راه‌های تقویت روابط را در زمینه نفت و گاز بررسی کردند

روزنامه السیاسه به نقل از وزیر نفت کویت نوشت: امیر کویت و رئیس جمهور ایران راه های تقویت روابط بین دو کشور به ویژه در زمینه های نفت و گاز را بررسی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه السیاسه چاپ کویت امروز در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به نقل از خبرگزاری کویت نوشت: "علی العمیر" وزیر نفت و وزیر مشاور در امور مجلس امت کویت تاکید کرد شیخ صباح الاحمد امیر کویت و دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مذاکرات (دیروز) خود راه های تقویت روابط را بین دو کشور در تمامی زمینه ها به ویژه زمینه های نفت و گاز بررسی کردند.

العمیر در اظهاراتی به خبرگزاری کویت گفت: کویت و ایران از بزرگترین کشورهای صادرکننده نفت هستند از این رو دو کشور می توانند به تبادل تجربیات و هماهنگی در زمینه استخراج، بازاریابی و پالایش نفت بپردازند.

وی با اشاره به بهره مندی ایران از گاز فراوان بر نیازمندی کویت به گاز ایران از طریق همکاری بین دو کشور با هدف وارد کردن آن از طریق امضای توافقنامه در این خصوص تاکید کرد.

وزیر نفت کویت در پاسخ به پرسشی پیرامون امضای یادداشت تفاهم بین دولت کویت و ایران درمورد همکاری در زمینه حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار در طول سفر کنونی امیر کویت به تهران گفت مسئولیت حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار بر دوش یک کشور یا منطقه نیست بلکه مسئولیتی جهانی شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار