عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

اغراق در آمار ارائه شده در پرونده "دانشجویان بورسیه"/ نباید با تغییر مدیریت، سرنوشت دانشجویان تغییر کند

اگرچه پرونده دانشجویان بورسیه مربوط به دولت قبل است اما نباید این دولت نیز بدون طی مراحل قانونی مانع از تحصیل افرادی شود که هنوز مقصر بودنشان روشن نشده است.

زهره طبیب‌زاده نوری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پرونده دانشجویان بورسیه مربوط به دولت قبل است اما با تغییر دولت موانع زیادی برای این افراد حتی کسانی که حکم بورسیه‌شان هم تایید شده بود، ایجاد گردید. به نحوی که برخی از این افراد حتی از دانشگاههایی جایابی شده بودند و سهمیه گرفته بودند اما با مراجعه به دانشگاههای مقصد با مشکل مواجه شدند.

وی با بیان اینکه آمار ارائه شده از تعداد دانشجویان بورسیه اغراق‌آمیز بوده است، خاطر نشان کرد: به تحقیق مشخص شد، تعداد این دانشجویان 3 هزار نفر نبوده بلکه 1800 نفر بوده‌اند و همه این افراد هم که از لحاظ شرایط مشکل‌دار نبوده‌اند اما اکنون ادامه تحصیل اغلب این افراد دچار مشکل شده است.

وی افزود: درست است که تعدادی از این افراد با رابطه آمده‌اند و سهمیه بورسیه حق آنها نبوده اما وزارت علوم باید تلاش کند این افراد رابطه‌دار را جدا کند و مانع تحصیل آنها شود و در عوض کار بقیه افراد را به جریان اندازد که زندگی آنها درانتظار این قضیه نماند.

وی یادآور شد: آنچه مسلم است، همه این افراد با رانت نیامده‌اند و دولت وظیفه دارد تعهد خود را در قبال افراد بی‌گناه در این پرونده به جای آورد.

وی افزود: نمی‌شود با تغییر مدیریت سرنوشت تمام دانشجویان هم دستخوش تغییر شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار