یک کارشناس اقتصادی:

"تعاون" تنها راه ساماندهی سرمایه های مردمی است

یک کارشناس اقتصادی گفت : با تآکید بر اینکه تجمیع سرمایه هر چند اندک باعث ایجاد درآمد می شود بخش تعاون می تواند نمونه بارز این تجمیع سرمایه باشد .

 محمد حسین فاتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : در ایران میل به مصرف بیش تر از پس انداز است و همین امر باعث شده تا پس انداز جایگاه خوبی نزد مردم نداشته باشد .

این کارشناس اقتصادی ادامه داد : راهکاری برای سرمایه گذاری اندک مردم  وجود ندارد به همین دلیل  ورود سرمایه های اندک به بازار تورم را افزایش داده است .

فاتحی با بیان اینکه تجمیع سرمایه توسط سرمایه گذار صورت می گیرد تصریح کرد : تجمیع سرمایه از طریق سرمایه گذار صورت می گیرد و منابع پس انداز است . تجمیع سرمایه هم خود باعث ایجاد درآمد می شود و هم در بلند مدت سود چند برابری را برای سرمایه گذار به همراه دارد .

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بهترین راه تجمیع سرمایه های اندک در کشور بخش تعاون است ادامه داد : با تآکید بر اینکه  تجمیع سرمایه هر چند اندک باعث ایجاد درآمد می شود بخش تعاون می تواند نمونه بارز این تجمیع سرمایه باشد .

فاتحی با اشاره به اینکه گسترش جذب سرمایه با تعاون نیازمند فرهنگ سازی است گفت : به دلیل شکل گیری تعاونی ها با سرمایه اندک و  با توجه به ماهیت تعاونی ها که تقریبا همه کسانی که سرمایه دارند به یک شکل سهیم دارند ، مشارکت در غالب تعاونی ها می توانند سبب ورود مردم به عرصه اقتصادی  و کنترل تورم شود .

 وی اضافه کرد : تقویت بخش تعاون نیازمند یک نوع مدیریت واحد و برنامه ریزی اصولی است تا بتوان از پتانسیل انواع تعاونی ها با اتکا به سرمایه های مردمی در اقتصاد بهره برد .

این کارشناس اقتصادی در ادامه با توجه به  تآمین نقدینگی تعاونی ها گفت : به عنوان مثال از محل درآمدهای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و حتی درآمد های نفتی ، می توان سهم نقدینگی تعاونی ها را تآمین کرد تا ضمن حفظ سرمایه های مردمی منابع دیگر اقتصاد ملی هم حفظ شود .

فاتحی تصریح کرد : اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقشه توسعه تعاونی در راستای تقویت سرمایه های داخلی  است .

وی در پایان خاطر نشان کرد : در شرکتهای تعاونی سرمایه تصمیم نمی گیرد بلکه عامل سرمایه تصمیم می گیرد و برابری سهم زمینه را برای مشارکت اقتصادی مردم فراهم می کند .

انتهای پیام /

 

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار