السياسه:

کويت افزايش حجم مبادلات تجاری را با ايران خواستار شد

روزنامه کویتی السیاسه در گزارشی نوشت وزیر بازرگانی و صنایع کویت افزایش حجم مبادلات تجاری را بین کویت و ایران خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه السیاسه نوشت وزیر بازرگانی و صنایع کویت افزایش حجم مبادلات تجاری را بین کویت و ایران خواستار شد.

این روزنامه چاپ کویت امروز در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به نقل از خبرگزاری کویت نوشت: "عبدالمحسن المدعج" معاون نخست وزیر، وزیر بازرگانی و صنایع و سرپرست وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی کویت، دیروز خواستار تلاش برای افزایش حجم مبادلات تجاری بین کویت و ایران شد.

المدعج در اظهاراتی به خبرگزاری کویت گفت آمارها نشان می دهد حجم مبادلات تجاری سالیانه بین کویت و ایران به حدود 150 ملیون دلار آمریکا می رسد که از سطح خواسته های دو کشور پایین تر است.

وی بازرگانان دو کشور را به تلاش برای افزایش حجم مبادلات تجاری از طریق سرمایه گذاری و ایجاد (بستر) همکاری های جدید ترغیب و تاکید کرد در کویت و ایران فرصت های سرمایه گذاری زیادی وجود دارند که بخش های دولتی و خصوصی هر دو کشور باید از آن ها استفاده کنند.

وزیر بازرگانی و صنایع کویت بر لزوم تلاش واقعی برای افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور تاکید و به زوایای مشترکی که دو کشور را به یکدیگر وصل می کند از جمله دین، همسایگی (جغرافیایی)، تاریخ و فرهنگ اشاره کرد. 

وی همچنین بازرگانان و تاجران هر دو کشور را به ارتباط و دیدار متقابل بیشتر به منظور شناسایی فرصت های تجاری، صنعتی و سرمایه گذاری موجود در هر دو کشور ترغیب و اشاره کرد یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی کویتی فعال در بخش آهن دیروز در تهران با مهدی کرباسیان معاون وزیر صنایع ایران به منظور همکاری در زمینه صادرات فولاد ایران به کویت توافقنامه امضا کرده است.

المدعج امضای این توافقنامه را بین کویت و ایران در زمینه همکاری صنعتی بین دو کشور به فال نیک گرفت و درمورد امضای یادداشت تفاهم بین دولت کویت و ایران به منظور همکاری در زمینه گردشگری در طول سفر کنونی امیر کویت به تهران گفت امضای این یادداشت تفاهم از این نشات می گیرد که کویت و ایران ارتباط عمیق تاریخی دارند و ارتباط مذکور امروز شکل نگرفته بلکه از چند قرن پیش وجود دارد.

وی افزود «ما برای گسترش روابط گردشگری بین دو کشور تلاش می کنیم و همه می دانند که ایران با توجه به داشتن شهرهایی با مناظر طبیعی خیره کننده و آب و هوای فوق العاده مقصد گردشگری کویتی ها است. علاوه بر این کویتی ها برای گردشگری مذهبی نیز به این کشور سفر می کنند».

 ا نتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار