موسوی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"تفکیک"بنزین وارداتی یا تولیدی در جایگاه‌ها امکانپذیر نیست/لزوم ایجاد سازمان مرجع برای آنالیز کیفیت "بنزین" وارداتی

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه هنوز سازمان مرجع برای آنالیز کیفیت بنزین در کشور وجود ندارد گفت: باید در این زمینه تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود تا کیفیت بنزین مصرفی برای همگان محرز شود.

سیدمهدی موسوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص بنزین وارداتی اظهار داشت:  بنزینی که وارد کشور می شود 4 را ندارد این بنزین د رحد یورو 2 است.

وی با بیان این‌که آزمون‌های زیست محیطی بر روی بنزین وارداتی نیز انجام نشده، تاکید کرد: بنزینی که وارد کشور می‌شود از نوع سوپر است و این درحالی است که مصرف بنزین سوپر در کشور حدود دو میلیون لیتر است.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: بنزین وارداتی با بنزین پالایشگاه‌ها ترکیب و به بنزین معمولی تبدیل می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جلسه‌ای که در خصوص بررسی کیفیت بنزین تصریح کرد: هیچ‌ کدام از مسولان در این زمینه به نتایج درستی دست نیافتند چرا که سازمان استاندارد و محیط زیست اطلاع کافی از استانداردهای بنزین وارداتی کشور از نظر یورو2و4 ندارند. و تصمیم برآن شد که پژوهشگاه صنعت نفت کیفیت بنزین را آنالیز کند.

وی تاکید کرد: تاکنون مرجع خاصی برای بررسی کیفیت بنزین در کشور نیست تا بتواند در این زمینه کیفیت سوخت را آنالیز کند.

موسوی نژاد در رابطه با بنزین تولیدی در پالایشگاه گفت: بنزین پالایشگاه از نظر بنزن 2درصد و سولفور حدود  است 305PPM است در حالی که بنزین و سولفور بنزین پتروشیمی ها  زیر 2درصد و 50PP است بنابراین بنزین پتروشیمی ها نسبت به پالایشگاه‌ها در حد استاندارد است.

بیژن حاج محمدرضا رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور در خصوص بنزین وارداتی گفت: میزان بنزین وارداتی و یا تولیدی که در جایگاه‌ها عرضه می شود قابل تفکیک نیست، زیرا هر دو بنزین از یک خط لوله وارد جایگاه‌ها می شود.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور با بیان این‌که گفته می‌شود بنزین وارداتی از نوع یورو 4 است، گفت: اکنون میزان مصرف روزانه بنزین حدود 64 میلیون لیتر است که 10 میلیون لیتر آن وارداتی و مابقی در پالایشگاه‌های کشور تولید می شود.

این درحالی است پیش‌تر عباس کاظمی، معاون وزیر نفت با بیان این‌که بنزین وارداتی یورو 4 است، گفته بود که استانداردهای زیست محیطی بنزین وارداتی در مقایسه با بنزین پتروشیمی‌ها به مراتب بالاتر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار