صنعت نفت در هفته ای که سپری شد؛

سرمایه گذاری 11 میلیارد "دلاری" برای احداث 10 کارخانه NGL/ واقعیت "بنزین" تولید "پتروشیمی ها" چیست؟

سرمایه گذاری 11 میلیارد "دلاری" برای احداث 10 کارخانه NGL،تبدیل جزیره کیش به مرکز بین المللی تجارت نفت و گاز و تامین فاینانس چینی برای پتروشیمی از مهم ترین اخبار منتشر شده در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،صنعت نفت به دلیل دارا بودن منابع غنی در نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی جزء صنایع بزرگ کشور در عرصه اقتصاد کشور است بنابراین مهم ترین خبرهایی که در طول یک هفته منتشر شده بدین صورت است.

سنگین‌ترین تجهیز پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی به نام Solvent Absorber كه وظیفه شیرین سازی گاز ترش وارد شده به پالایشگاه خشکی فاز 19 را بر عهده دارد با موفقیت کامل نصب کند.

سخنگوی شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران گفت: این آتش سوزی ربطی به پالایشگاه اصفهان ندارد هم اکنون تمام واحدهای پالایشگاه اصفهان طبق روال قبل به فعالیت خود ادامه می دهد.

دبیر کل انجمن کارفرمایان پتروشیمی گفت: کاهش 50 درصد ارائه محصولات به صنعت نساجی صحت ندارد هم اکنون بعضی از واحدها به دلیل کمبود خوراک مثل امیرکبیر همچنین اورهال تعمیر و تجهیزات واحدهای پتروشیمی با کاهش عرضه مواجه بودند که این موضوع برطرف شده است.

شمار مراجعه وسایل نقلیه (انواع خودرو و موتورسیکلت) به مجاری عرضه سوخت کشور در اردیبهشت امسال به بیش از 124 میلیون بار رسید.

10 مجتمع گاز و گاز مايع (NGL) با هدف جمع‌آوری بيش از 2 هزار و 600 ميليون فوت مکعب گازهای همراه نفت توليدی در مناطق عملياتی، با سرمايه گذاری 11 ميليارد دلاری احداث می‌شود.

مجری احداث تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران گفت: کیفیت پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران چهار برابر بیش‌تر از استانداردهای تعریف‌شده سازمان حفاظت از محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران اظهار کرد: طرح تبدیل کیش به مرکز بین المللی تجارت نفت و گاز از دوره قبلی وزارت زنگنه، وزیر نفت مطرح شده بود و هم اکنون اجرایی شدن آن در دستور کار قرار گرفته است.

مهران مکوندی گفت: حفاری و تکمیل 26 حلقه چاه در مناطق نفتخیز جنوب در دو ماه نخست امسال توسط ناوگان شرکت ملی حفاری ایران با موفقیت انجام شد.

پیوندی با اشاره به جذب فاینانس‌های چینی در بخش پتروشیمی، گفت: اقداماتی برای جذب فاینانس چینی در هفت طرح پتروشیمی نیز انجام شده همچنین برای آینده پتروشیمی برنامه‌ریزی کردیم که تولیدات بیشتر متان محور باشد تا از گاز طبیعی برای تولید پروپیلن استفاده کنیم.

موضوع واردات و آلودگی بنزین چند ماهی است که در دستور کار دولت قرار گرفته و به گفته مسئولان، این امر علاوه بر تأمین کسری بودجه داخل، با هدف قطع تولیداتی که از آن با عنوان بنزین آلاینده یاد می‌شود صورت گرفته است.

تا کنون صدها ميليارد تومان طلب شرکت پتروشيمي با همکاري مديرعامل اين شرکت وصول شده است.

وزير نفت با تاکيد بر جايگاه مهم حراست در صنعت نفت گفت: حراست بايد به صورت غيرسياسي اداره شود.

یازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی با حضور 228 شرکت ایرانی و 36 شرکت خارجی از 15کشور دیگر در نیمه دوم خرداد ماه امسال در تهران برگزار می شود.

این روزها مسئولان به مسئله بنزین توجه ویژه دارند. معاون وزیر نفت به تازگی تایید کرده است بنزین تولید شده در تأسیسات پتروشیمی، سرطان زاست و دلیل افزایش سرطان در کلان شهرها و تهران در چند سال اخیر نیز همین بنزین پتروشیمی بوده است.


شعری مقدم با اشاره به اینکه پتروشیمی‌تخت جمشید با استفاده از توان شرکت‌های داخلی با بیش از 92 درصد داخلی سازی و پیشرفت 95 درصد در حال ساخت است گفت: این پروژه در نیمه اول سال 93 راه اندازی خواهد شد.

هرمزگان از بهترين فرصت و ظرفيت ها براي سرمايه گذاري برخوردار است و با ايجاد منطقه ويژه در جاسک، ترمينال دوم نفتي ايران در اين منطقه ايجاد مي شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار