توکلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

توزیع کارت "آزمون سراسری" از اول تیرماه/ بیشترین شرکت کنندگان در رشته تجربی

توزیع کارت آزمون سراسری سال 93 از اول تیر ماه آغاز می شود و امسال بیشترین شرکت کنندگان در آزمون سراسری در رشته علوم تجربی هستند.

 حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری سال 93 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه) نیمه حضوری مجازی و بین الملل موسسات آموزشی و همچنین برای کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور و موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی در دو مرحله انجام شد.

وی افزود: با توجه به آمار ثبت نامی مرحله اول و دوم یک میلیون و سی و یک هزار و سی دو نفر متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری امسال شده اند که از این تعداد 608 هزار و 852 نفر زن و 422 هزار و 470 نفر مرد هستند.

توکلی تصریح کرد: آمار داوطلبان در هر یک از گروه های آموزشی به شرح زیر است؛
رشته علوم ریاضی 222 هزار و 507 داوطلب، علوم تجربی 522 هزار و 833 داوطلب، علوم انسانی 263 هزار و 72 داوطلب، هنر 13 هزار و 727 داوطلب و رشته زبان‌های خارجی 9 هزار و 183 داوطلب که در مجموع یک میلیون 31 هزار و 32 متقاضی در آزمون سراسری امسال وجود دارد.

وی اظهار داشت: این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسری در سال 92، 52 هزار و 249  نفر نسبت به سال 91، 34 هزار و 952 نفر نسبت به سال 90، صد و یک هزار 658 نفر و نسبت به سال 89، 255 هزار و 491 نفر کمتر است.

توکلی اظهار داشت: در آزمون سراسری سال 93 همانند سال گذشته به هر یک از داوطلبان  آزمون های علوم ریاضی، علوم تجربی، زبان خارجی و علوم انسانی در صورت علاقمندی در آزمون هنر این اجازه داده شده که علاقمندی خود را اعلام کنند لذا تعداد 43 هزار و 514 داوطلب علاقمندی خود را در شرکت در آزمون گروه هنر اعلام کردند.

توکلی در ادامه داد: با توجه به ضوابط هر یک از داوطلبان آزمون‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر نیز این اجازه داده شده  تا در صورت علاقمندی در گروه زبان های خارجی نیز شرکت کنند، لذا 119 هزار و 793 داوطلب علاقمندی خود را در شرکت در آزمون گروه زبان های خارجه اعلام کردند.

وی تصریح کرد:آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌ها به صورت جداگانه برگزار می شود و هر داوطلب برای حضور در آزمون باید پیرینت کارت شرکت در آزمون را داشته باشد، لذا داوطلبانی که در دو یا سه آزمون ثبت نام کردند باید 2 یا 3 کارت شرکت در آزمون دریافت کنند البته با توجه به تعداد آمار واقعی( ثبت نام کنندگان) که یک میلیون 31 هزار و 32نفر است، آمار علاقمندان در دو گروه هنر و زبان‌های خارجه نیز 163 هزار و 307 نفر بوده، لذا برای برگزاری آزمون یک میلیون 194 هزار و 629 کارت ورود به جلسه صادر شد، یعنی برای رشته ‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی به همان تعداد متقاضیان و برای رشته‌های هنر 57 هزار و 241 نفر و رشته زبان خارجه 128 هزار و 976 کارت با توجه به علاقمندی سایر گروه‌ها در این دو رشته صادر شده است.

توکلی اظهار داشت: براساس برنامه زمان بندی و پیش بینی شده  آزمون  گروه علوم ریاضی و فنی و حرفه ای در صبح و گروه هنر در بعدازظهر پنج شنبه 5 تیر ماه، گروه علوم تجربی در صبح و زبان های خارجه در بعدازظهر جمعه 6 تیر ماه و علوم انسانی در صبح روز شنبه 7 تیر ماه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: آزمون سراسری سال 93 برای هر یک از داوطلبان 5 گروه آموزشی همانند سال گذشته در یک مرحله است و داوطلبان هر یک از گروه های 5 گانه در یک نیمروز به سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ می دهند چنانچه سوالات آزمون اختصاصی و عمومی به صورت تست چهار گزینه ای از کتب مقاطعی که در دفترچه شماره یک آزمون سراسری سال 93 به عنوان منابع اعلام شده  برگزار می شود و در طراحی هر درس از بخش تست بند و یا اصولی که وزارت آموزش و پرورش سوال را طراحی کرده سوال داده نمی شود و سوالات آزمون همانند سال گذشته مفهومی است و سوالات مفهومی به منزله دشوار بودن نیست بلکه به منزله آن است که کسانی که بهتر درس را مطالعه کرده اند می توانند به سوالات پاسخ دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی رضایی
۱۶:۲۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
سال 94 کنکور هست یا نه ؟ و نحوه ازمون ان چطوریه
باشگاه خبرنگاران لطفا بررسی کنید
مشکل متن و خیلی های دیگه است که میخوان سال 94 کنکور شرکت کنند
آخرین اخبار