الميادين:

نشست تهران، انتخابات ریاست جمهوری را بهترين راه برای پايان بحران سوريه عنوان کرد

شبکه المیادین گزارش داد که شرکت کنندگان در نشست تهران انتخابات را بهترین راه برای حل سیاسی بحران سوریه عنوان کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین، این شبکه گزارش داد  شرکت کنندگان در نشست تهران انتخابات را بهترین راه برای حل سیاسی بحران سوریه عنوان کردند.

"حازم کلاس" خبرنگار این شبکه گزارش داد: در حالی که تعداد شرکت کنندگان در اولین نشست کمیسیونهای سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه هشت کشور بودند، این بار این تعداد چهار برابر شد و به 31 کشور رسید. این نشست در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در تهران پایتخت ایران برگزار شد. این نشست را به درستی می توان نشست پیامها نام داد. در این نشست رئیس مجلس و وزیر خارجه ایران دخالت‌های خارجی در سوریه را محکوم کرده و خواستار احترام به رای و دیدگاه مردم سوریه شدند. نشست اول با شعار مقابله با خشونت و حمایت از گفتگو در سوریه برگزار شده بود اما نشست کنونی بر حمایت از انتخابات ریاست جمهوری تاکید داشت. 

"ایگو مازاروف" عضو کمیته سیاست خارجی دومای روسیه گفت: این نشست در تغییر دیدگاه‌های نادرست در خصوص بحران سوریه مهم است. ما در سوریه نسبت به موفق بودن انتخابات در سوریه ایمان داریم و این همان چیزی است که مردم سوریه بعد از مشاهده تحولات کشورشان، افغانستان و اوکراین در اثر دخالت‌های آمریکا خواهان آن هستند.

المیادین افزود: شرکت کنندگان در این نشست اعلام کردند که تحولات سوریه بسیاری از معادلات منطقه ای را تغییر داده است. سوریه ضمن اینکه اعلام کرد که این بحران توانست خوب و بد را از هم جدا کند از همه شرکت کنندگان خواست برای نظارت بر انتخابات در سوریه حاضر شوند.

"فادیا دیب" رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس مردمی سوریه گفت: این کشورها که در تهران گرد هم آمده اند کشوهایی هستند که واقعا حامیان آزادی و دموکراسی هستند. بسیاری از آنها برای نظارت بر انتخابات سوریه اعلام آمادگی کرده اند. دولت سوریه چیزی برای پنهانکاری ندارد.

المیادین ادامه داد: در جلسه پایانی خود مبارزه با تروریسم را شرط لازم موفقیت در عرصه سیاسی عنوان و اقدامات تروریستی حمایت شده از خارج را محکوم کرد و گفتگوی داخلی سوری ها را مورد حمایت قرار داد. آنها همچنین ارسال کمک به سوریه و حفظ استقلال و تمامیت ارضی آنرا خواستار شدند. 

 کنفرانس دوستان سوریه در تهران در پایان کار خود خواستار برگزاری کنفرانسی بزرگ پس از انتخابات ریاست جمهوری سوریه تحت نظارت رئیس جمهور منتخب شد. کنفرانس دوستان سوریه انتخابات ریاست جمهوری سوریه را آغاز مرحله امنیت و ثبات و بازگشت مهاجران سوری به شمار آورده است . در بیانیه پایانی این کنفرانس آمده است :تنها راه حل بحران سوریه سیاسی است و ارسال سلاح و پول و آموزش گروههای تروریستی محکوم شده است. این کنفرانس همچنین از گفتگوهای سوری سوری حمایت و مداخلات خارجی را رد کرده است. کنفرانس دوستان سوریه همچنین اقدامات تروریستی مورد حمایت خارجیان و تلاش برای ارسال پرونده سوریه به دادگاه جنایات بین المللی را محکوم کرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار