گردشگری در ایران/

چشمه‌هایی زیبا در دل کوهستان + تصاویر

"ديو چشمه" و "چشمه گردو" از جاذبه‌های طبيعی و منحصر به فرد شهرستان نوشهر هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛"ديوچشمه "جلوه‌اي از جاذبه‌هاي طبيعي و منحصربه فرد در دامنه کوه‌هاي سربه فلک کشيده البرز در فاصله‌ي 55 کيلومتري جنوب شرقي نوشهر در روستاي«آستانکرود» بخش ييلاقي و کوهستاني کجور است، که سالانه پذيراي شمار فراواني از طبيعت‌گردان و گردشگران است.
 
شهرستان نوشهر از شمال به درياي خزر، از جنوب به رشته کوه‌هاي البرز، از شرق به شهرستان نور و از غرب به چالوس متصل است و ارتفاع آن از سطح دريا 2.9− متر است.

 
برج آرامگاهي امامزاده طاهر مطهر، برج آرامگاهي سيد علي کياسلطان، برج آرامگاهي امامزاده حمزه رضا و نيز مجموعه‌ي فرهنگي کندلوس، جنگل سيسنگان، دريا و بندر نوشهر از پرجاذبه‌ترين مناطق گردشگري نوشهر است.
 
 " چشمه گردو" نام چشمه زلال با آب فراوان است که در فاصله پنج کيلومتري نوشهر مازندران در محلي به نام روستاي سنگ تجن قديمي‌ترين نام شهرستان نوشهر واقع شده است.
 
" چشمه گردو" پرآب‌ترين چشمه در منطقه‌ي غربي استان است،به علت مناظر زيباي اطراف آن هر سال پذيراي مسافران فراواني از اقصي نقاط کشور به اين منطقه است که اين چشمه آب شرب شهرستان‌هاي نوشهر، چالوس و روستاهاي اطراف را تامين مي‌کند.

 
"سد خاکي آويدر" در فاصله حدود ۳۰ کيلومتري شرق شهر نوشهر و در نزديکي پارک جنگلي سيسنگان در مازندران قرار دارد.

 
 سد آويدر و درياچه‌ي پشت آن در فاصله‌اي دور از دريا و در دل کوهستان قرار دارد که سبب کاهش رطوبت هوا در اين منطقه شده‌ که در حقيقت متعلق به اداره‌ي آبياري منطقه است و درياچه پشت سد نيز براي تامين آب مورد نياز زمين‌هاي زراعتي منطقه ايجاد شده ‌است.

انتهای پیام/
برچسب ها: چشمه ، گردشگری ، کوهستان ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۴۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
عجب عکسهای مزخرفی
آخرین اخبار