وزیر بهداشت در نشست هيات رييسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

ارائه بسته های بهداشتی "طرح تحول نظام سلامت" از هفته آینده اجرایی می شود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست هيات رييسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان که با حضور استاندار ،نمايندگان مجلس و جمعی از مديران کل استان برگزار شد ضمن اشاره به اينکه اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت زمان بر است گفت: مهمترين هدف ازاجرای طرح تحول تحقق منويات مقام معظم رهبری است که مردم غير از بيماری، رنج ديگری نداشته باشند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر سيدحسن هاشمي افزود:البته تا رسيدن به اين نقطه از فرمايشات رهبر معظم انقلاب فاصله داريم، بايد منابع پراکنده جمع شود، مديريت و تدبير داشته باشيم اما بدون شک تا پايان اين دولت، کارها و برنامه های خوبی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که طرح تحول نظام سلامت،  فقط مختص درمان نيست، گفت: بزودی بسته های بهداشتی نيز اعلام خواهد.

وزیر بهداشت افزود: بسته های بهداشتی مفصل تر نيز در اين برنامه ديده و گنجانده شده که هفته آينده اين برنامه ها در جهت ارتقاء آموزش و پژوهش عملياتی می شود.

به گفته وی آماده کردن زيرساخت ها، ارتقاء خدمات در بخش سلامت، کاهش تصدی گری و استفاده بهينه از منابع مختلف از رئوس ديگر برنامه های وزارت بهداشت است.

وی تصريح کرد: از آن جايی که دولت و مجلس به خوبی به امر بهداشت و سلامت جامعه توجه کرده اند، نيازمند همکاری عامه مردم نيز هستيم تا رضايت اجتماعی حاصل شود.

وی ادامه داد: بی شک با تأمين بهداشت و سلامت، درد و رنج مردم کاهش می يابد و اعتقاد داريم مردم تاکنون به حقشان در اين حوزه نرسيده اند.

دکتر هاشمی در ادامه گفت: پروژه های بالای 80 درصد پيشرفت فيزيکی و کمبود پزشک تا پايان سال برطرف خواهد شد.

وی يادآور شد: استان گلستان به دليل همجواری با کشورهای آسيای مرکزی فضا و بستر مناسبی برای ايجاد منطقه گردشگری سلامت دارد که ما بايد منابع را شناسايی و کمک های لازم را در اين زمينه انجام دهيم.

به گفته وی، اين توجه باعث می شود تا پزشکان، پيراپزشکان و پرستاران به درد مردم بيش تر توجه کنند و فاصله بين آنان با مردم کمتر شود، اما اکنون تا رسيدن به اين آرمان فاصله زيادی داريم.

وی تصريح کرد: از سوی ديگر مردم نيز بايد بهداشت را رعايت کنند، زيرا ما معتقديم پيشگيری بهتر از درمان است و بايد مردم در اين امر مهم و خطير پيشقدم شوند

وزير بهداشت با اشاره به اين که دين مبين اسلام بر رعايت بهداشت، به ويژه دهان و دندان تأکيدات فراوان دارد، افزود: اما ما در اين حوزه کم توان هستيم و نوع تغذيه و کم تحرکی عامل بسياری از بيماری هاست.

دکترهاشمی گفت: 70 درصد بيماری های دامن گير مردم بيماری غيرواگير است و اين به دليل سبک زندگی در خانواده ها و عدم رعايت مسائل بهداشتی است.

به گفته وزير بهداشت کم توجهی به فرهنگ عمومی مرتبط با بهداشت از دلايل عمده بيماری ها در جامعه است از سوی ديگر ما در منطقه ای زندگی می کنيم که بسياری از بيماری های واگيردار وارد کشور می شود و هزينه های درمان زيادی را برای ما به وجود می آورد و اگر استان های کم برخوردار را هم در نظر بگيريم، بدون شک اين هزينه ها افزايش چشمگيری خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار