"جهانگیر الماسی":

اهداف سینمای ایران متغیر و نامشخص است

الماسی مطرح کرد: سینما یک تولید اجتماعی و فرهنگی است با کاربرد اجتماعی که بر حسب سلیقه و نگاه مدیران سینمایی سمت وسو می‌گیرد.

"جهانگیر الماسی" بازیگر تلویزیون تئاتر و سینما درگفتگو باخبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: به دلیل متغیرو نامشخص بودن اهداف سینمای ایران در تمام ابعاد، نمی‌توان نقد خاصی را در مورد آن داشت اما سیاست‌ها و اهداف تغییر دارد و طبق سلیقه و نظر سینماگران، مدیران و مخاطبان سمت و سو می گیرد.

الماسی در ادامه افزود: بحث‌ها و موضوعات مختلفی دراین موارد مطرح می شود و سوالات مختلف و گوناگونی پیش می آید.

فیلم‌هایی‌که هالیوود برای ملل جهان سوم تولید و توزیع می‌کند باعث متحول شدن سلیقه و نظرمخاطب می شود. دراین گونه فیلم‌های سیاه، همه چیز در بدن و جسم و فیزیک شخص خلاصه می شود .

الماسی همچنین بیان کرد: از نظر من اندیشه‌ها و ارزش‌های انسانی قهرمان یک فیلم هستند. می‌توان با اثرهنری، با فیلم با نوشته و ... سلیقه و نظر و ذائقه مخاطب را کاملاًعوض کرد و تغییر داد. وقتی فیلمی ساخته می شود که صد درصد ابعاد شخصیتی در فیزیک بدن کاراکتر خلاصه می شود آن فیلم ارزشی ندارد، ارزش انسان به فرهنگ و انسانیت و ارزش‌های اخلاقی وی است.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: ازنظر من " نگاه اجتماعی" مهم است. اینکه به مسائل چگونه و با چه دیدی، نگاه کنیم؟ با مطالعه ایران باستان و مقایسه آن با غرب درزمان‌های قدیم مشخص است که تمدن و فرهنگ و علم وارزش‌ها و اخلاقیات بسیار والاتر و بالاتر ازغرب بوده و حالا ما از آنها تأثیر می‌پذیریم و این موجب تأسف است .

وی در پایان با اشاره به مهم شدن ارزش‌های مادی گفت: همه چیز مادی شده است و مسائل اخلاقی و ارزشهای انسانی روبه نابودی گذاشته، انگارهمه دشمن هم شده‌اند، دچار روزمرگی شده‌ایم و نوعی افسارگسیختگی و وحشیگری بر رفتار و حرکات ماحاکم شده، به هر حال امید را در یک بیت شعر نشان می‌دهم:

بگذرد این روزگار تلخ تراز زهر

باردگر روزگار چون شکر آید


انتهای پیام/

برچسب ها: سینما ، اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن عزیزمحمدی
۱۰:۲۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
واقعا چرا هیچ کس به فکر سینما نیست و دلی برای مردم که مخاطب سینما هستن نمیسزد ؟
آخرین اخبار