مدير گروه تاريخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خبر داد

برگزاري نشست علمي «بازخواني حيات اجتماعي قبل از بعثت رسول خدا (صلوات الله عليه)در منابع كهن»

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در روز مبعث نشست علمي «بازخواني حيات اجتماعي قبل از بعثت رسول خدا(صلوات الله عليه) در منابع كهن» را برگزار مي‌كند.

حجت الاسلام والمسلمين رمضان محمدي مدير گروه تاريخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: هدف از برگزاري اين نشست علمي بازخواني حيات اجتماعي رسول خدا (صلوات الله عليه) و ترويج روايات صحيح قبل از بعثت مربوط به زندگي آن حضرت است كه توسط حجت الاسلام و المسلمين رمضان محمدي استاديار و مدير گروه تاريخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه مي‌شود.  

وي افزود: بررسي روايات منابع تاريخي درباره زندگاني رسول خدا (صلوات الله عليه) و ارائه روايات صحيح از حيات اجتماعي آن حضرت در دوره جاهلي از محورهاي اصلي مباحث اين نشست علمي است. 

حجت الاسلام والمسلمين محمدي تصريح كرد: همچنين ارائه كننده بحث سعي مي‌كند در خلال اين نشست به سئوالاتي نظير آيا روايات صحيحي از زندگاني قبل از بعثت آن حضرت در منابع تاريخي قابل اثبات است؟ و از تعداد روايات وارد شده چه تعداد قابل اعتماد است و چه تعداد ساختگي است؟ پاسخي درخور بدهد. اين نشست علمي در روز سه شنبه 6 خردادماه همزمان با عيدسعيد مبعث برگزار مي‌شود و شركت در آن براي كليه علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار