رئیس جمهور امریکا در بگرام:

امیدوارم رئیس جمهور جدید افغانستان پیمان امنیتی را امضاء کند

باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا در سفری غیر منتظره شام دیروز وارد میدان هوایی بگرام شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ رئیس جمهور امریکا پس از ورودش به کابل، برای نیروهای امریکایی مستقر در پایگاه بگرام سخنرانی نموده و گفته است که تا اواخر سال جاری تمام نظامیان امریکایی از افغانستان خارج خواهند شد و افغان ها باید خودشان امنیت شان را تامین کنند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرده است که در نخستین روزهای کاری رئیس جمهوری جدید افغانستان پیمان امنیتی با امریکا امضا خواهد کرد.
رییس جمهوری امریکا تصریح کرد که پس از امضای این پیمان در مورد چگونگی حضور نیروهای امریکایی در افغانستان تصمیم گرفته خواهد شد.
باراک اوباما گفت که در بیش از یک دهه گذشته، افغانستان در عرصه های مختلف به شمول روند دموکراسی، آموزش و صحت دستاورد داشته است و نقش امریکا را در این پیشرفت ها را برازنده توصیف کرد.
وی خاطرنشان ساخت که در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیروهای امینتی افغان از امینت کشورشان دفاع کردند و به گفته او این نتیجه کار و فداکاری های نیروهایی امریکایی بوده است.
باراک اوباما افزود که "انتخابات دور دوم قدمی دیگری برای اولین انتقال قدرت به شکل دموکراتیک در تاریخ این ملت خواهد بود. رئیس جمهور امریکا گفت که این ستایش برای جرات و عزم افغان ها است.
این درحالیست که آقای اوباما در این سفرش با حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، ملاقات نکرده است.
اما ارگ ریاست جمهور افغانستان طی خبرنامه ای اعلام کرده است که سفارت ایالات متحده از حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان خواسته تا با باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در میدان هوایی بگرام ملاقات کند. خبرنامه ارگ تصریح کرده است که آقای کرزی می خواهد با آقای اوباما در ارگ ریاست جمهوری ملاقات کند نه در میدان هوایی بگرام.
گفتنی است که این چهارمین سفر آقای اوباما به افغانستان است.
/انتهای پیام

منبع: صدای افغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار