سخنراني اوباما در ميان نظاميان آمريكايي حاضر در بگرام افغانستان

اوباما در ميان نظاميان آمريكايي حاضر در بگرام افغانستان سخنراني كرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبكه تلويزيوني بي بي سي؛ اين شبكه  در خبري فوري از سفر سرزده ي رئيس جمهور امريكا به بگرام در افغانستان و سخنراني وي در ميان نظاميان آمريكايي حاضر خبر داد.
باراك اوباما در مهمترين موضوع مطرح در سخنراني خود به مسئله خروج نيروهاي كشورش از افغانستان تا پايان سال دو هزار و چهارده اشاره كرد.
رئيس جمهور آمريكا در سفري سرزده به پايگاه هوايي بگرام در افغانستان با نظاميان آمريكايي حاضر در اين پايگاه ديدار و در ميان آنها سخنراني كرد.
 
 باراك اوباما در سخنراني خود ضمن تأكيد بر اينكه نيروهاي نظامي آمريكايي تا پايان سال دو هزار و چهارده ميلادي افغانستان را ترك خواهند كرد، گفت: من به اينجا آمده ام تا از نيروهاي آمريكايي كه زندگي خود را وقف خدمت در اين كشور نموده اند، تشكر و قدرداني كنم. تا پايان سال جاري، انتقال نيروهاي آمريكايي و خروج از افغانستان به پايان خواهد رسيد و مأموريت جنگي ما در اين كشور خاتمه خواهد يافت. ما توانسته ايم نيروهاي طالبان را به عقب برانيم، اما حتي پس به پايان رساندن دوره حضور خود در افغانستان، همچنان نسبت به مردم اين كشور متعهد باقي خواهيم ماند و به آنها در ساخت نهادها و جامعه ي خود ياري خواهيم رساند.
باراك اوباما رئيس جمهور امريكا كه يكشنبه شب در سفري غير منتظره وارد افغانستان شد و قول داد درباره تعداد نظاميان امريكايي مستقر در اين كشور بعد از سال 2014 ، تصميمي "منصفانه و سريع" اتخاذ كند.
وي به "جوزف دانفورد" ژنرال بلند پايه امريكايي در افغانستان و همچنين «جيمز كانينگهام» سفير امريكا در كابل گفت پس از پايان سال (2014) كه همه نيروهاي خارجي افغانستان را ترك مي كنند، درباره وضعيت نظاميان امريكايي در اين كشور با تصميم هاي دشواري مواجه است.
وي قول داد در اين زمينه تصميمي عادلانه و سريع اتخاذ و آن را اعلام كند.
به گفته مقامات امريكايي، اوباما درحالي با يك فروند هواپيماي نيروي هوايي امريكا به افغانستان سفر كرده است كه به اعتقاد آنها "اشرف غني و عبدالله عبدالله " ، هر دو نامزد مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري افغانستان، توافقنامه امنيتي دوجانبه اي را امضا خواهند كرد كه به موجب آن نظاميان امريكايي اجازه پيدا مي كنند در امريكا بمانند.
با اين حال واشنگتن هشدار داده است بدون دستيابي به اين توافقنامه - كه "حامد كرزاي" از امضاي آن خودداري كرده است_ ممكن است ناگزير شود به"گزينه صفر" يعني باقي نماندن هيچ نظامي در افغانستان، روي آورد. رئيس جمهور امريكا در بخش ديگري از اظهارات خود گفت نخستين دور انتخابات اخير افغانستان ، يك موفقيت بوده است و از كار تشكيل و تقويت نيروهاي نظامي افغانستان استقبال كرد.
وي گفت: « ما با شما صادق خواهم بود ، شرايط از آن چه كه يكسال پيش آن را پيش بيني مي كردم ، به مراتب بهتر شده است.
/انتهای پیام

منبع: صدای افغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.