روزنامه الدیار تشریح کرد؛

آیا آمریکا پیاده سازی طرح "هنری کسینجر" را برای خاورمیانه آغاز کرده است؟

روزنامه الدیار از بررسی طرح هنری کسینجر وزیر امورخارجه اسبق از سوی مراکز تصمیم‌گیری آمریکا و اسراییل برای منطقه خاورمیانه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛منابع نزدیک به پشت صحنه سیاست آمریکا فاش کردند که طرح "هنری کسینجر" که بر اساس تقسیم منطقه بنا شده، در مراکز تصمیم‌گیری این کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

روزنامه الدیار لبنان به نقل از این منابع آگاه نوشت: افراطی‌های مستقر در مراکز تصمیم‌گیری آمریکا که ارتباط مستقیم با لابی صهیونیستی دارند به سمت افزایش تنش در سوریه به عنوان حلقه اخیر طرح خود در منطقه سوق پیدا کردند و این در حالی است که سوریه به گرهی پیچیده در مقابل  این طرح مبدل شده و با سرنگون شدن دولت این کشور عرصه برای طرفین پاک خواهد شد.

این منابع افزودند: حوادثی که از تونس آغاز و به مرور به لیبی وپس از آن به مصر، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین رسید و چهره منطقه را تغییر داد، سلسله حلقه‌هایی مرتبط با یکدیگر بودند و در صورتی‌که آمریکا موفق به پیاده سازی این حوادث شود،  براساس اولویت خود در منطقه شمارش حلقه‌ها را یکی پس از دیگری با هدف بهبود این مسائل آغاز خواهد کرد.

این منابع آگاه در پایان با اشاره به اینکه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از بازی آمریکا و اسراییل در امان نخواهند بود افزودند: واشنگتن به دلیل نیاز به نفت و خطرناک نبودن کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای اسراییل به بروز حوادث در این کشورها اقدام نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار