به دنبال قوت گرفتن تغییر ریاست در دانشگاه صنعتی شریف؛

روستا آزاد: با شرایط موجود اصراری برای ماندن ندارم

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به تغییر روسای دانشگاه‌ها پس از روی کار آمدن دولت یازدهم گفت: بسیاری از رؤسای دانشگاه‌ها به صرف اینکه منسوب دولت نهم یا دهم بودند، در دولت یازدهم عوض شدند.

"رضا روستاآزاد" در گفتگوی مشروح با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بسیاری از روسای دانشگاه‌ها به صرف اینکه در دولت دهم و یازدهم منصوب شده بودند در دولت یازدهم تغییر کردند، گفت: 90 درصد همکاران اساتید و دانشجویان معتقدند دوره مدیریت فعلی دانشگاه شریف توان‌مند، قوی و متعادل بوده و در همه شاخص‌های فرهنگی، علمی، دانشجویی، آموزشی، پژوهشی و مالی پیشرفت چشم‌گیری داشته است.  
 
* تغییر روسای دانشگاه‌ها با رویکرد سیاسی صورت می‌گیرد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه تغییر رؤسای دانشگاه‌ها با رویکرد ارزیابی مدیریت نیست، بلکه با رویکردهای سیاسی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: عده‌ای به دلیل اینکه دیدگاه‌های سیاسی رئیس دانشگاه شریف در انتخابات با دیدگاه سیاسی دولت یازدهم هم‌خوانی نداشت، سعی بر تغییر زود هنگام آن دارند.  
 
روستا‌آزاد تصریح کرد: تغییر و تحول حق وزیر علوم است، به شرطی که بر اساس کارآمدی مجموعه باشد. یعنی کسی را که عملکرد خوبی دارد نمی‌توان به صرف تغییر در دیدگاه سیاسی‌اش با مسئولان برکنار کرد.  
 
* دیدگاه سیاسی دارم؛ اما در دانشگاه مدیر دولت هستم

وی با بیان اینکه دیدگاه سیاسی دارم، اما در داخل دانشگاه مدیر جدی دولتی هستم، افزود: رئیسی‌ که بخواهد خوب کار کند، باید روابط عمومی قوی و دیدگاه سیاسی داشته باشد، اما نباید در داخل دانشگاه دیدگاه سیاسی‌ خود را دنبال کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ابراز داشت: از مدتی پیش موجی با روش‌های نا خوشایند در دانشگاه شریف راه افتاد و حتی گاهی در برخی شبکه‌های اجتماعی و مطبوعات هم‌چون روزنامه شرق، جریاناتی برای تغییر رئیس دانشگاه صورت دادند که هیچ‌کدام جواب نداد.

* تلاش عضو هیئت سه نفره برای برکناری رئیس دانشگاه شریف جواب نداد

روستاآزاد تصریح کرد: یکی از استادان دانشگاه که با وزارت علوم ارتباطات نزدیکی دارد و هم‌چنین از اعضای هیئت 3 نفره وزارت علوم برای سرکشی در دانشگاه‌ها بود، سعی بر تغییر ریاست دانشگاه صنعتی شریف داشت که به نتیجه‌ای نرسید؛ چراکه بدنه اجتماعی دانشگاه به اقدامات وی پاسخ مثبت نداد.
 
وی درباره تشکیل کمیته 7 نفره برای انتخاب و بررسی رئیس بعدی دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: زمانی که فضای تلاش برخی برای تغییر ریاست دانشگاه را دیدم، موضوع را با شورای دانشگاه مطرح کردم و با نظر مساعد آن‌ها کمیته‌ جستجویی 7 نفره تشکیل شد تا درباره انتخاب ریاست بعدی دانشگاه به تحقیق و بررسی بپردازند و شخص مورد نظر را به وزیر علوم پیشنهاد دهند تا وی از بین آن‌‌ها و یا بیرون از آن کسی را انتخاب کرده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.
 
* حکم ریاستم تا پایان اسفند 93 مهلت دارد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه حکم ریاست من از اسفند چهار سال گذشته آغاز و تا پایان اسفند امسال زمان دارد، گفت: برخی عجله دارند تا زمان حکم ریاست من را از آغاز زمان سرپرستی‌ام حساب کنند، اما حکم ریاست من تا اسفند مهلت دارد که طبق آئین‌نامه جامعه مدیریت تمدیدش نیز بلامانع است اما با شرایط موجود اصراری برای ماندن ندارم.
 
روستاآزاد ادامه داد: طی صحبت‌‌هایی که با وزیرعلوم داشتم وی از من خواست تا در تابستان مسئولیتم را واگذار کنم و من نیز کارنامه‌ای مکتوب از عملکرد دانشگاه در اختیار وزیر علوم گذاشتم که در آن نیز به پیشرفت‌های دانشگاه اشاره شده بود و یکی از آن‌‌ها صعود رتبه دانشگاه در رنکینگ دانشگاه‌‌ها در موسسه "تایمز حایر اجوکیشن" بود.
 
* به دلیل سیاسی‌کاری‌ پیشرفت‌ها نادیده گرفته می‌شود

وی افزود: مسئولان باید دانشگاهی که با هزاران مشکل مادی، اجرایی و دانشجویی پیشرفت چشم‌گیری داشته و جزء 500 دانشگاه اول جهان است، تشویق می‌کردند، اما به دلیل یکسری سیاسی‌کاری‌ها پیشرفت‌ها و ارزیابی مدیریتی نادیده گرفته شد.
 
رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: برخی به خاطر تعصبات سیاسی و منافع شخصی، منافع و مصالح کشور را در تصمیم‌گیری‌های‌شان لحاظ نمی‌کنند و این نوعی خیانت به مملکت است که در نهایت باید در جایگاه عدالت الهی پاسخ‌گو باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار