رییس سازمان نظام پزشکی در جمع خبرنگاران:

افزایش 30 درصدی "تعرفه‌های بخش خصوصی" در "دو حوزه‌ی ویزیت و هتلینگ" است

رییس سازمان نظام پزشکی گفت: هم اکنون در حوزه‌ی ویزیت و هتلینگ حدود 30 درصد رشد تعرفه‌ داشته‌ایم که براساس نظر شورای عالی بیمه و سازمان نظام پزشکی بوده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا زالی در حاشیه‌ی بیست و پنجمین کنگره‌ی جامعه‌ی متخصصان داخلی با اشاره به اینکه در بحث تعرفه‌ گذاری در تلاشیم تا نقش بیشتری را برای بیمه‌های تکمیلی در نظر بگیریم، بیان داشت: چنانچه در بحث تعرفه گذاری کتاب تعرفه‌ی 84 را مبنا قرار دهیم، علاوه بر اینکه دیدگاه علمی روی این کار داشته‌ایم، عدالت بین رشته‌ای نیز رعایت خواهد شد.

وی افزود: در این کتاب به سختی اعمال جراحی، پیچیدگی و میزان مهارت بالینی در تعرفه گذاری توجه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نظام تعرفه گذاری نیازمند جلب نظر کارشناسی انجمن‌هاست افزود: به جای تغییرات ریالی در ضرایب کار، به وزن کار توجه شده است و با توجه به افزایش 44 درصدی تعرفه‌ی بخش دولتی، سازمان‌های بیمه‌گر افزایش تعرفه‌ها را پذیرفته‌‍، لذا بار مالی چندانی بر مردم وارد نمی‌شود.

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه مکانیزم‌های نظارتی در خصوص تعرفه‌ها وجود دارد خاطرنشان ساخت: مهمترین بحث مکانیزیم ثبت است و خواستار رعایت تعرفه‌ها توسط جامعه‌ی پزشکی هستیم.

وی همچنین با اشاره به مداخلات تعرفه‌ای اذعان داشت: امسال با کمک وزارت رفاه، وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر پیوست نظارتی در خصوص اجرای تعرفه‌های بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد که برای اجرای این پیوست، رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی در استان‌ها نقش جدیدی را ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار