رییس سازمان نظام پزشکی خبر داد

"تعیین تعرفه k داخلی و جراحی" ظرف 2 ماه آینده

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به این که در تلاشیم با کمک انجمن‌ها و وزارت بهداشت برای نخستین بار مکانیزم تعرفه‌گذاری را تغییر دهیم گفت: وزن k داخلی و جراحی را تا 2 ماه آینده تعیین می‌کنیم.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه در سالهای اخیر k داخلی اعم از بستری و سرپایی نهادینه سازی نشده است گفت:  نیازمند  یک کار تحولی و توجه به وزن k داخلی و جراحی هستیم.

وی افزود: اتفاق نظر بر این است که با مراجعه به کتاب تعرفه سال 84 که  مناسب‌ترین ویرایش را داشته و عدالت بین رشته‌ای را رعایت کرده است k داخلی و جراحی را تعیین کنیم.

وی همچنین با اشاره به قانون مجازات اسلامی به پیوست آن اظهار داشت: از سال 92 این قانون به طور آزمایشی به مدت 5 سال اجرا می‌شود و سپس اصلاحات لازم در خصوص آن صورت گیرد که سال اول آن به اتمام رسیده است.

رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به پیوست تعزیرات و دیعات اظهار داشت: ماده 616 مربوط به متن قانون آزمایشی نبوده و خود متن  قانون مجازات اسلامی جدید شاکله آن بر حبس زدایی است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای اصلاح معضلات نظام سلامت نیازمند یک عزم جدی هستیم گفت: با توجه به اینکه جامعه به سوی سالمندی پیش می‌رود آمادگی مقابله با نظام سالمندی را نداریم و میزان مصرف مواد لبنی به علت تغییر مکانیزم یارانه مواد لبنی 22 درصد کاهش داشته است .

وی در پایان خاطر نشان ساخت: اگر تجهیز کامل فنی و تکنیکال و دانشی را برای مقابله با تغییرات شگرف نداشته باشیم آینده بسیار دیر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار