در "حرف حساب" مطرح شد:

استفاده از شیر خشک تنها برای افزایش کیفیت برخی محصولات لبنی

استفاده از شیر خشک تنها برای افزایش کیفیت برخی محصولات لبنی است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک، رئیس انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران روز دوشنبه با حضور در برنامه حرف حساب گفت: کیفیت محصولات لبنی، وابسته به کیفیت شیرخامی مصرفی در آن محصول است. آقای مهندس محمد فربد با اشاره به این که پایین بودن کیفیت یک محصول لبنی به طور دقیق مشخص نیست افزود: مجموعه ای ازعوامل مانند تغذیه دامها، شیوه دوشیدن شیرو رعایت نکردن بعضی اصول در کارخانه ها هستند که درجه کیفیت یک محصول را کاهش یا افزایش می دهند.

رئیس انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران در پاسخ به این سوال که آیا به محصولات لبنی شیر خشک وارداتی افزوده می شود، افزود: شیرخشک وارداتی، تنها 2 درصد محصولات لبنی کشور را تأمین می کنند و این رقم درمقابل شیرخام تولید شده در کشورکه حدود 7 هزار تن می باشد، رقم ناچیزی است. آقای فربد تاکید کرد: شیر خشک استفاده شده در بعضی محصولات لبنی، تنها برای بالابردن سطح کیفیت آنها است.

وی درباره این که خریداران چه طورمی توانند از کیفیت و سالم بودن یک محصول لبنی مطمئن باشند گفت: معمولا مشهور بودن یک برند، نشان دهنده رضایت مصرف کنندگان است و زمانی که یک برند به شهرت می رسد، احتمال رعایت نکردن  قوانین و استانداردها در آن کارخانه، پایین تر است. رئیس انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران در پایان افزود: مسئولیت کنترل بهداشت و کیفیت محصولات درکارخانه ها، با انجمن صنایع فرآورده های لبنی نیست و این وظیفه برعهده وزارت بهداشت و سازمان استاندارد می باشد.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.