منتظرالمهدی در نشست شورای اجتماعی کشور:

تهران صدرنشین بی‌حجابی در کشور است/ طرح سالم‌سازی سواحل در دستور کار

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: بیشترین اخذ تعهدها در مقوله حجاب مربوط به استان تهران با 40 هزار نفر بوده و کمترین آن به کهکیلویه و بویراحمد اختصاص دارد

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران  سردار منتظر‌المهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در جلسه شورای اجتماعی کشور که در وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه بسیاری از خانم‌هایی که به نیروی انتظامی به دلیل عدم رعایت حجاب ارجاع داده می‌شوند معمولا قرآن و زیارت عاشورا به همراه دارند ،‌گفت: بنده بر این باورم که باید در مقوله حجاب و عفاف ریشه‌های این پدیده را بررسی کنیم.
 
وی افزود: ما بایستی در حوزه‌های مختلف مانند مدارس در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بعد همگانی وارد عمل شویم زیرا در شرایط فعلی پدران و مادران نمی‌دانند که با دختران خود که پوشش بدی دارند چگونه باید برخورد کنند.
 
منتظرالمهدی تاکید کرد: در اقداماتی که از سوی گشت ارشاد برای مقابله با خانم‌های بد حجاب صورت می‌گیرد از کارکنان و عوامل اجرایی زن نیروی انتظامی استفاده می‌شود و ما تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا ارجاع پرونده آن‌ها به جز در مواردی خاص به مراجع قضایی خودداری کنیم.
 
وی افزود: انجام خدمات مشاوره‌ای، اجرای طرح کنترل ناهنجاری‌ها به خصوص در جاده‌ها در بعضی از موارد خاص و اجرای طرح‌های سالم سازی سواحل از موضوعات مورد نظر ماست.  
 
منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: با توجه به آماری که در مراکز پلیس امنیت به دست آمده است 18هزار و 81 مورد تا به امروز از موارد مربوط به حجاب به مراجع قضایی ارجاع و در مجموع 225 هزار و 134 مورد نیز تعهد و اعزام به مراجع قضایی داشته‌ایم.
 
وی خاطر نشان کرد: حدود 2 میلیون و 91 هزار و 798 نفر نیز مورد تذکر و ارشاد شفاهی از سوی نیروهای انتظامی قرار گرفته‌اند.
 
منتظرالمهدی تاکید کرد: بیشترین اخذ تعهدها در مقوله حجاب مربوط به استان تهران با 40 هزار نفر بوده و کمترین آن به کهکیلویه و بویراحمد اختصاص دارد که امیدواریم بتوانیم با همکاری همه سازمان‌ها و توجه به این نکته که پلیس در قضیه حجاب و عفاف در آخرین خط قرار داشته باشد در این زمینه وارد عمل شویم.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، وزارت ، گشت ، ارشاد ، تعهد ، انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار