سردار احمدی مقدم:

عدم شماره‌گذاری خودرو به دليل نوسانات بازار قيمت صحت ندارد/ گشت ارشاد قطعا سراغ اهالي فرهنگ نمي‌رود

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه عدم شماره گذاري خودروها به دليل نوسانات بازار قيمت خودرو صحت ندارد، گفت: نيروي انتظامي در چارچوب وظيفه قانوني خود اقدام به شماره گذاري مي‌كند، مگر آن كه قانون منع كند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعيل احمدي مقدم امروز در حاشيه همايش تجليل از مقام معلم و گراميداشت هفته آموزش در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص افزايش سرقت‌هاي خرد، برخورد با سرقت خرد و برخورد با توزيع‌كنندگان مواد مخدر كه مهم‌ترين مجرمان ما هستند از اولويت‌های ما در سال 93 است؛ كه اين مجرمان برای كسب درآمد به منظور مصرف مواد مخدر دست به اين نوع سرقت می‌زنند؛ همچنين كيف‌قاپی از جمله جرايمی است كه منجر به افزايش اين نوع سرقت در كشور شده است.
 
وی در خصوص علت اصلی سرقت‌های خرد در كشور گفت: نوسانات اقتصادی از جمله افزايش قيمت‌ها در سال 91 منجر به افزايش آمار سرقت‌های خرد در كشور شد. البته بخشی از اين افزايش نيز به اصلاح نظام آماری و سامانه‌ها در نيروی انتظامی برمی‌گردد. چرا كه بسياری از آمارها كه ثبت می‌شد يكپارچه نبود و اگر هم ثبت می‌شد انتقال نمی‌يافت.
 
مقدم راهكارهای پليس برای برخورد با سرقت‌های خرد را تشكيل قرارگاه‌ها، تقويت پليس آگاهی و اصلاح شگردها در اين پليس، همكاری با قوه قضاييه در خصوص مجرمان سابقه‌دار و تشديد احكام قضايی صادره به منظور بازدارندگی از جرم و همچنين همكاری و هماهنگی با دادستان كل برشمرد.
 
اين مقام ارشد انتظامی يادآور شد: در ماه‌های اخير شاهد كاهش اين نوع سرقت بوديم و كشفيات ما نيز طی اين مدت 12 درصد افزايش يافته است. كه تا حد زيادی منجر به بازدارندگی از اين جرم شده علاوه بر اين به دنبال تشديد برخورد با مالخران و سارقان هستيم.
 
وی در پاسخ به سوال يكی از خبرنگاران در خصوص اين كه آيا ناجا برنامه‌ای برای برخورد با توزيع‌كنندگان قرص‌های لاغری در آرايشگاه‌ها دارد گفت: نظارت بر اين نوع قرص‌ها وظيفه وزارت بهداشت و درمان است و در صورت اعلام آنان نيروی انتظامي به منظور سلامت مردم قاطعانه با توزيع‌كنندگان داروهاي قاچاق، تقلبي و غيرمجاز برخورد مي‌كند.
 
احمدی مقدم همچنين در خصوص عدم شماره‌گذاری خودروها به دليل نوسانات بازار قيمت خودروها گفت: اين موضوع صحت ندارد و نيروی انتظامی در چارچوب وظيفه قانوني خود اقدام به شماره گذاري مي‌كند، مگر آن كه قانون منع كند.
 
اين مقام ارشد انتظامي همچنين در خصوص برخورد پليس با ترور در سيستان و بلوچستان گفت: با وقوع هر ترور و قتل نيروي انتظامي بلافاصله وارد عمل مي‌شود تا مسببان اصلي را شناسايي و د‌ستگير كند؛ متأسفانه در سال گذشته گروهكي كه امتداد اقدامات ريگي بود دست به ترور در مناطق جنوبي استان سيستان و بلوچستان زده‌اند.
 
وي افزود: دولت از قبل نيز اعلام كرد كه تبعيض مذهبي در استخدام ندارد؛ مردم منطقه نيز از وقوع اين ترورها خشنود نيستند چرا كه در سايه ناامني پيشرفت منطقه با كندي روبرو مي‌شود. امسال با انسداد مرزها در اين منطقه شاهد تحول اساسي در استان هستيم و مبارزه با باندهاي مواد مخدر و تروريسم را ادامه خواهيم داد.
 
وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص سخنان اخير رييس جمهور درباره گشت ارشاد اظهار داشت: البته من در اين خصوص چيزي نشنيدم اما بايد بگويم كه گشت ارشاد قطعا سراغ اهالي فرهنگ نمي‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
جناب احمدی مقدم مگر اهالی فرهنگ جدا از دیگران هستند به اسم فرهنگ نباید سراغشان رفت؟ واعجبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
چرا سراغ اهالی فرهنگ نروند؟
مگر آن ها خونشان رنگین تر از مردم عادی است؟
آخرین اخبار