رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت تاکید کرد

ضرورت دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق در حوزه تولید، "واردات و قاچاق تجهیزات پزشکی"

رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: یکی از چالش های اساسی حوزه تجهیزات پزشکی، دقیق نبودن آمار و اطلاعات مربوط به سهم تولید، واردات و قاچاق این تجهیزات است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا، دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث گفت: بحث قاچاق کالا در بخش تجهیزات پزشکی بسیار جدی است.

دکتر دیناروند با تاکید بر ضرورت نظارت جدی بر نحوه توزیع و عرضه تجهیزات پزشکی ادامه داد: سیاست وزارت بهداشت بر ساماندهی حوزه تجهیزات پزشکی متمرکز است بخصوص این که در حال حاضر طرح تحول نظام سلامت در حال اجرا است و بخش هنگفتی از هزینه‌های این طرح را دولت تامین می‌کند. اگر ساماندهی در حوزه تجهیزات پزشکی صورت نگیرد، دولت نمی تواند پاسخگوی هزینه‌ها باشد.

وی با بیان این که دولت باید بتواند در چارچوب هزینه‌ها، به مردم خدمات دهی کند، خاطرنشان کرد: در چارچوب ساماندهی، بحث حمایت از تولید نیز در نظر گرفته شده و استفاده و تجویز کالاهای تولید داخل، حداقل در بخش دولتی اولویت دارد.

وی با اشاره به سیاست وزارت بهداشت مبتنی بر حمایت از تولیدکنندگان گفت: سعی می‌کنیم در جایی که باید حق تولیدکننده رعایت شود، حضور یابیم. به هر حال مهم این است که نگاهمان را عوض کرده و فقط بر بازار داخلی تمرکز نداشته باشیم چون ما نمی‌توانیم مرزها را ببندیم و به خارج از آنها نگاه نکنیم. 

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: تاکید "اقتصاد مقاومتی" نیز این است که با تاکید بر بازار ملی و دست یابی به بازار بین المللی خواهیم توانست در دنیا شرایط رقابت ایجاد کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار