رايگان درمان شويد؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "آکنه" را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص پوست و مو" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "آکنه" كه توسط دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:

***سارا:

دختري 25 ساله هستم كه جهت درمان جوش صورت به پزشك مراجعه كرده ام و مدت 2 هفته است داروهايم را بصورت مرتب استفاده كرده‌ام ولي متأسفانه پاسخي نگرفتم، چه بايد بكنم؟

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: این درمان کمی طول می کشد و باید صبور بود و البته فقط نگه دارنده است و علت عود آن می‌تواند همان جوش های غرور جوانی باشد.

***رامین:

سلام-خسته نباشيد-من نزديك به دو ماه پيش با نظر پزشك خود درباره ي آكنه شروع به مصرف كپسول‌هاي رواكوتان كردم +ژل شستشوي موراد+ لوسيون‌هاي اكسفولياك.در اين مدت به مقدار قابل توجهي وزن كم كردم+سايزم هم كم شده،آزمايش كبد و چربي هم دادم همه چيز عالي بود و شبها هم 1/5ساعت ميدوم.شبها هم شام وچربي نميخورم.1-علت كم شدن وزنم چيست؟2-آيا آكنه اي كه بيشتر روي دوشم دارم واز نوع كنگلوباتا است كاملا خوب ميشود؟ متشكرم.

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: آکوتان همان تیر خلاص در درمان آکنه است که در صورت شدید بودن میزان آکنه تجویز می‌شود و عموما میزان غدد چربی را در همه جای بدن کم کرده و دارای عوارضی همچون خشکی لب و مخاط  بینی است که برای جلوگیری از خون ریزی احتمالی استفاده از مرطوب کننده  وازلین پیشنهاد می‌شود ولی برای چکاپ و آنزیم های کبدی هر ماه آزمایش های کبد تجویز شده و ارتباطی با کاهش وزن  ندارد.

***محسن:

بهترین و کم هزینه ترین روشهای از بین بردن لکه ی قرمز جای جوش را معرفی نمایید
با تشکر

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: درمان‌های قدیمی استفاده از میکرودرم بوده و امروز با درمان تخصص پانچ گرافت تمام گودی‌ها و چاله ها برداشته شده و با بهره گیری از لیزر محل مورد نظر صاف و یک دست می‌شود.

***ناشناس:

من جوانی 23 ساله هستم که سرم جوش میزنه آیا روشی برای درمان هست؟ البته شامپو های دارویی هم استفاده کردم جواب نگرفتم

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: بسته به دو علت عمده و مهم است، یکی وجود مخمرها قارچی غیر عفونی در سر، که  شایع تر است و دیگری عفونت پوست سر که در اغلب موارد شیوع چندانی ندارد.

***حمید:

سلام من جوانی 20ساله ام هر روز جوش های سرسفید روی صورتم در می آید با توجه به دستکاری آنها ردشان روی صورتم باقی مانده برای از بین بردن ردشان باید چه کار کنم لطفا دارو و پماد معرفی کنید.

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: دارو درمانی و پماد در این زمینه چندان موثر نیست زیرا نوعی اسکار یا جوش گاه بوجود آمده است و بهترین راه درمان با پانچ گرافت و سپس لیزر فرکشنال است.

***سحر:

برای درمان جوش های سرسیاه چه باید کرد از لایه بردارهای متعددی استفاده کردم ولی تاثیر زیادی نداشت؟

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: باید نوع جوشها و علت بروز آنها مشخص شود ولی با تجویز پزشک درمان متداول، استفاده از داروهای ضد لک است که البته چندان موثر نیست و در این زمینه لیزر فرکشنال کمک کننده و موثر است.

***محمد:

سلام من پسری 19 ساله هستم..بر روی بازو هام جوش های زیادی میزنه..یه راه سریع بجز مصرف صابون آنتی باکتریال بفرمایید

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: مهمترین گزینه، در صورت مشاهده آکنه به ویژه در ظهور اولیه درمان کامل، متصل و قطعی آن است و بطور کلی این عارضه در محلهایی که بدن بیشتر تعرق کرده و رطوبت بیشتری دارد به چشم می خورد و استرس و استفاده از داروهای بدن سازی و تسترون تشدید می‌کنند و مصرف لوسیون کلیندامایسین، الکترومایسین و شست و شوی روزانه فقط 2 بار در روز و بدون ایجاد ساییدگی با آب کمی سرد بسیار موثر است.

***پارسا مهر:

سلام.سریع ترین راه درمان جای آکنه مثل تیرگی یا فرورفتگی چیه؟

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: فرآورده هایی از این دست دارای گوگرد، مواد پروکساید و محلولهای آزالیک اسید هستند که تشدید کننده‌ند و بهترین دارو در این زمینه مصرف ترتینوعین در شب است که به علت داشتن دوزهای دارویی متنوع باید توسط متخصص تجویز شود و نیز کرم آدابالم 1/10 درصد و یا محلولش در شب و ضد آفتاب در روز برای رفع حساس شدن پوست مصرف شود.

***زهرا: 

سلام،بازو ها و اطراف گردن من به طور ناگهانی پر از جوش های قرمز شده که به شدت می خارند.آیا حساسیت به غذا موجب به وجود امدن این جوش ها شده؟ برای بهبود آنها چه کاری انجام دهم؟

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: وضعیت شما از نظر آلرژی نیازمندبررسی است.

***مریم:

سلام 25 سال سن دارم مدتی است در ناحیه چانه دچار جوش زیر پوستی یا چیزی شبیه آن شده ام که برجسته است در مراجعه به پزشک پماد هیدروکورتیزون تجویز شد ولی اصلا اثری نداشته است گاهی این برجستگیها میخوابد ولی دوباره به شکل قبل برمیگردد لطفا راهنمایی کنید.با تشکر

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: برای شما احتمالا  کیست سبورتیت است که به صورت لایه‌ای التهابی قابلیت بزرگ شدن دارد و تنها چاره تخلیه آن توسط یک متخصص است و قبل از همه نیاز به معاینه دقیق تری دارد.

***الهام:

با سلام مدت چند ماه است که قسمت چانه ام جوش های چرکی می زند و اصلا هم خوب نمیشوند مال هر چی باشه از دستشون خسته شدم . میشه بگید باید چکار کنم .....

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: احتمالا نوعی عارضه درماتیک تماسی و التهاب پوستی باشد که معمولا در نتیجه نوعی حساسیت به لاک ناخن به صورت گذاشتن دست زیر چانه بعد از لاک زدن و یا اگزمایی باشد که در نتیجه مصرف داروهای کورتونی بوجود می آید.

***رحیمی:

 با سلام 34سال سن دارم سر و صورت وسینه و پشتم جوش های سر زردی در می آورند برای درمان آنها چیکار کنم با تشکر

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: با توجه به این گفته شما، می تواند یک تپخال چرکی باشد ولی به علت  گسترش آن بیشتر احتمال التهاب و عفونت ریشه مو می رود که معمولا اکثر قسمت های رویش مو را در بدن فرا می گیرد و تنها درمان آن آنتی بیوتیک است.

***معصومه:

با سلام...خانمی 26ساله هستم...مدت یه سال و نیم است برای جوش صورت به دکتر مراجعه کردم..جوش روی پیشونی من وجود دارد..داروهای ساختگی تجویز کردند ولی زیاد نتیجه بخش نبوده...جوش ها کم شدن ولی اثرشون هست...خواهش میکتم پاسخ سوالمو بدین...چی استفاده کنم آخه خسته شدم ازین همه هزینه های بی نتیجه...

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: مورد شما احتمالا آکنه دیرپا است که معمولا از 25 سالگی به بعد بروز می کند و درمانش در این زمان بسیار سخت است و در حال حاضر مصرف داروی آکوتان را پیشنهاد می کنم و استفاده از داروها و محلولهای موضعی در این زمینه چندان موثر نیست.

***فائزه:

 روشی غیردارویی برای از بین بردن لک های قهوه ای جای جوش وجود دارد؟البته به جز لیزر

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: استفاده طولانی مدت از کرم های لکه بر در شب و کرم های ضد آفتاب در روز+ دوری از نور آفتاب پیشنهاد می‌شود.

***احمد:

با سلام و احترام25 سال سن دارم که نزدیک دو سال است جوش هایی در قسمت پشت سر و صورت بوجود آمده که مدتی از بین می روند ولی دوباره رشد کرده و پر از عفونت زرد رنگ می شود که چندین بار به پزشک مراجعه و با یک بسته قرص نسخه مرا می پیچد و اثر ندارد خواهشمند است راه درمانی را برایم بیندیشید .

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: مورد شما نیازمند بررسی است و بهتر است از خود ترشحات نمونه برداری شود تا علت و نوع آن از نظر باکتریایی و یا میکروبی بودن مشخص شود و نگران نباشید بعد از تشخیص دقیقی درمان قطعی است.

***رضا:

سلام، منافذپوستی روی گونه هام وبینیم بیش ازاندازه بازه و دانه های سیاه توشه، ممنون میشم اگه راه درمان وخوب شدنشو بگین که مثل اولش بشه

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: این دانه ها با درمان‌های دارویی قابل رفع است اما منافذ باز شده را نمی توان کاری کرد و با افزایش سن معمولا چنین اتفاقی می افتد و در این زمینه درمانهای دارویی موقت می باشد.

***الهه:


با سلام.من دختری ۲۵ساله ام.ازاوایل دوره نوجوانی صورت و سرشونه هام جوش میزد اغلب جوش های بزرگ زیرپوستی مدتی تحت نظرپزشک آ.سی.نترون مصرف کردم که باعث کلی عوارض مثل خون دماغ و... شد آخرش هم اثر نکرد.بعضیا حجامت رو پیشنهادمیکنن لطفا درمورد درمانم راهنماییم کنین.مرسی.

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: معمولا مصرف آکوتان در این موارد به طور متوسط 3 الی 4 ماه گاهی 12 ماه است و ابتدا باید مشخص شود که دقیقا از چه دوز دارویی استفاده شده و برای جلوگیری از  خون دماغ استفاده از مرطوب کننده و وازلین پیشنهاد می‌شود.

***بهار:

سلام
من 8 ساله اکنه ندولرکیستیک دارم هر چه درمان موضعی و گیاهی کردم خوب نشده چیکار کنم ..راکوتان بخورم یا داکسی؟؟انزیمای کبدیمم یه خورده بالاس حدودای 130
لطفا راهنمایی کنید

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: باید مجددا آزمایش کبد بدهید و آن موقع  نوع تجویز مشخص می‌شود و لطفا سرخود دارویی انتخاب نکنید و معمولا راکوتان به عنوان قوی ترین داروی ضد آکنه در موارد شدت آکنه مصرف می‌شود و می تواند بر میزان آنزیم های کبدی اثر گذارد.

***مهرداد:

سلام من چندین ساله که روی بدنم جوش دارم که عمدتا روی شونه هام و بازوهام و البته کمرم هستن جوش ها بعضی وقتا کم و بعضی وقتا زیادتر میشن این جوش ها حتی تا نزدیکای مچ دستم هم میرسه چه کار کنم

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: اطلاعات دقیقی از سن و نوع جوشهای شما ندارم و در حال حاضر بهترین پیشنهاد بررسی‌های تشخیصی دقیق تر است و می تواند آثار جوش های غرور جوانی نیز باشد ولی قبل از هر نوع درمانی آزمایش های تشخیصی را پیشنهاد می کنم.

***هادی:

با سلام پیشانی من گاهی جوش های سر سفیدی میزنه که خیلی دردناکه یعنی از دو سه روز قبلش سردردهای من شروع میشه و پیشانی ام هم به نور خورشید حساس میشه که اگه بیرون برم نور خورشید باعث شدت سردرد میشه و وقتی جوش بیرون زد کم کم این علائم کمتر میشن.می خواستم ببینم دلیل و درمانش چیه؟من 24 سالمهبا تشکر.

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: شما باید حتما آزمایش بدهید البته احتمال حساسیت شما به نور خورشید هم می رود ولی آزمایش تشخیصی همه چیز را مشخص می کند و البته نوع تغذیه پر چرب یا پر قند و شیرین هم در بروز این جوشها بی تقصیر نیستند.

***مهدی:

پسری 23 ساله هستم از دوران بلوغ شروع به جوش زدن کردم تا الان هم جوش می زنم ، مثلا یه هفته روبه بهبوده یکدفعه جوش های قرمز زیاد میشه (جوش هام قرمزه بعضا سر سفید ) مدت 1 ساله که ورزش هم می کنم اما چندان فرقی نکرده ، ازمایش هم دادم مشکلی نداشتم ، از اون موقع اونقدر محلول و کرم و صابون شستشو زدم که پوستم خراب شده ، چرا درست نمیشه ؟ لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ از: دکتررسول آذرنیا، متخصص پوست و مو: اینها به احتمال بسیار قوی همان جوشهای بلوغ جوانی است و به هیچ عنوان دستکاریشان نکنید زیرا پس از مدتی جایش بصورت لکه های بد شکل و حتی گود باقی می ماند که درمانش زمان بر است، اما در مورد ورزشتان تعرق بالا و استفاده داروهای کورتونی و تسترون جوشها و آکنه ها را نیز تشدید می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۲:۳۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید پسری 15 ساله هستم صورت و بدنم بیش از حد چربه اصلا انگار روغن میباره. صورتم پُر از جوش سرسفیده.
پیشونیم که اصلا جای خالی از جوش نداره.
میدونم تو دوران بلوغ هستم ولی واقعا بیش از حد صورتم چربه و جوش میزنم به نظر شما مشکل چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
سلام من دختری ۱۵ ساله هستم من الان ۶ یا ۷ ماه که جوش های قرمز بزرگ که هم پر از چرک است و هم بسیار بزرگ است کلا گونه هام همه جاش ازین جوش عای قرمز زده چونه ام هم زده و اصلا برطرف نمیشه و جوش های سرسیاه هم بسیار روی صورتم هست ولی تنها پیشانی ام جوش نمیزد و بدنم اما گونه ها و چانه ام پر است رفتم دکتر و کرم پانجل و معرفی کردن اما اونو زدم التهابش کمتر شد ولی جای قرمزیش هنوز هم خیلی زیاده چیکار باید بکنم اگه راه حلی دارید لطفا بگید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
کمکککک این جوش ها دست بردا نیستندا
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۲۲:۱۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
سلام.دختری ۱۵ ساله هستم.از همه روش ها استفاده کردم.روغن کرچک،ماسک آلوئه ورا،گلاب،بخور،ابلیمو،سرکه،ماسک حنا
هرچیزس ک فکرش رو بکنید
اما بجای اینکه خوب بشه بدتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام دختر 27هستم. مشکل من هنوز جوش در پوست صورت سر سفد در می اید من واقعا خسته شدم صورتم چرب هست لطفا یک راه حل بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۸ دی ۱۳۹۹
سلام من ۲۶ سالمه صورتم جای جوش داره حدود یه ماه از کرم معجزه شب استفاده کردم بعد اینکه قطع کردم صورتم همش جوش میزنه لطفاً بگید چی کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
Mahshid
۱۱:۲۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام
من دختری ۱۳ ساله هستم
صورتم جوش زده میخوام جوش هام از بین برن باید چیکار کنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
mahdiye
۲۲:۳۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
من یک ماهی هست از ژل پانژل برای درمان جوش هام استفاده میکنم اما جوشام درمان که نشده هیچ جوش های ریز دیگه ای هم زدم البته تو این روزهای کرونایی ماسکم میزنم خسته شدم دیگه باید چیکار کنم چه چیزی برای درمان جوش هام بخرم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
دکتر نیستید بدرد بخوره
Iran (Islamic Republic of)
پری
۱۲:۰۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من 27 سالمه و صورتم جوش و جای جوش زیاد داره و هرچه صابون و اینا استفاده کردم متاسفانه نتیجه نگرفتم لطفا راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۱:۳۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام
بین ابروهام یه جوش سر بسته بود که باد کرده بود هر چی عشار میدادم چیزی توش نبود روش زینک زدم تا برسه ولی بدتر باد کردو قرمز شد بد روش الکل زدم که زدعفونی شه ولی بدتر سوختو حالت تاول شد و بزرگتر شد الان باید چیکار کنم
United States of America
Fazii
۱۸:۴۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
سلام ۱۹ ساله هستم . ۷ سالی هست جوش میزنم بر قسمت بازو صورت و کمر دکتر زیا رفتم تتراساکلین و اتواع بیوتیک ها مصرف کردم جواب نگرفتم . ۶ ماهی راکوتان خوردم با ریزش شددید مو رو ب رو شدم و بعد از قطع راکوتان صورتم پر جوش شده چ توصیه ایی میکنید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
من 27 سال دارم هدودن 2 سال است که از روی یک گرم موبر به صورتم زدم پوست صورتم کنده شد وبعد جوشهای زیادی زد عکسرشون زیر پوستی بود بعد یک لکه سیاه دور این شد دکتر رفتم دارد داد جواب نداد فقط با برطرف شد نه کامل الان دو با ه همون جوش زیر سر سیاه اومدن وخارش بعزی وقتا دارم لطفا بگین چکار کنم خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۸:۰۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
من چهل سال دارم دوسال پیش موها کف سرم ریخت دکتر رفتم سیکلوسپرین داد خوبشدم ولی موهام درنیامد دانه میزنه دوباره میخاره چکار کنم ممنون میشم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
Mohi
۱۱:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام دختری ۱۹ ساله هستم الان ۴ ساله ک شدیدا جوش میزنم دکتر رفتم ولی خوب نشدم چون بعد قطع دارو جوش ها دوباره بر می گردن الان بیشتر روی گونه هام و پیشانیم جوش دارم ب طوری ک صورتم دیگ داره زخم میشه هر دارویی ک بگین استفاده کردم کم کاری تیروئید هم دارم ممکنه از اون باشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۱:۵۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام‌ وقت بخیر
من دختری ۱۸ ساله هستم ک کل عمرم جوش میزدم،جوش های بزرگ‌و دردناک و ملتهب ک اعتماو بنفسمو به شدت آورده پایین
این جوشا در تمامی قسمت صورتم،بازو،کمر،باسن،پهلو پدیدار میشه
چیکار کنم ک از شر این جوشا خلاص شم؟ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۲۳:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام ، دختری ۱۸ ساله هستم ک روی پیشانی و بازوهاو قفسه سینه و کتف جوش های چرکی میزنم و لکه های جوش ها باقی مونده، بسیار زیاده و خسته کننده . میشه داروی قویی جز لیزر پیشنهاد کنید....
Iran (Islamic Republic of)
رضازرقانی
۰۹:۵۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام من صورتم چربه جوش داره لکه هم افتاده هرچی هم استفاده کردم درمان نشدم لاغرم هستم فک نکنم کبدم چرب باشه ی راهی بدیدخیلی صورتم خراب شده ممنون؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۰۲ ۳۱ تير ۱۳۹۹
سلام،سه ساله پشت سرم دانه چرکی ولک های قرمز میزنه تا کپسول سفالیکسین مصرف میکنم تموم میشه بعدش دو باره شروع به دانه زدن میکنه،چکار کنم
Germany
حسین
۱۸:۴۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
پسری هستم ۳۲ ساله سالهای زیادی هست درگیرجوش هستم واین موضوع باعث افسردگیم شده و قرص آسنترا و دوکسپین ۲۵ وملاتونین میخورم
انواع واقسام آنتی بیوتیکای ترکیبی قوی خوردم ولی فایده نداشته
بنده چربی خون ژنتیک هم دارم آتروواستاتین ۲۰ میخورم رو این حساب راکوتان هم نمیتونم بخورم چون چربیم بالا میره میخوام ببینم راهکاری وجود داره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Maryam
۰۶:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام من ۱۷ سالمه و صورتم جوش میزنه طوری که تابستون جوشام وحشتناک و بیشتر میشه اما زمستونا تک و توک جوش میزنم وخیلی کمتره
متخصص پوست رفتم و قرص داکسی سایکلین و لایه بردار و مرطوب کننده و پماد پانجل رو جوش ها یک ماه و نیم هس که مصرف میکنم اما تاثیری نداشته و جوشام زیاد شده و پریود هم بهم ریخته ایا بخاطر قرص داکسی سایکلین‌ این مشکل به وجود اومده؟
و اینکه دارو هام رو ادامه بدم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۴۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام پولتون رو الکی به دکتر ندین همش بر میگرده به تغذیه واکنش غذا به بدن افرادی که به بعضی غذاها حساس اند باعث جوش میشه افراد گرمای در فصل گرما بیشتر جوش میزنند چون وقتی غذاهای گرمی میخورند واکنش بدی به بدن نشون میده باعث جوش میشه غذای سرخ کردنی نخورید غذای آپز بهتره (بیشتر سبزیجات بخورید ) و غذای بیرون که روغن ناسالم داره تاثیر بدی میزاره استرس هم خیلی مهمه باعث جوش میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۲:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام من19سالمه جوش های بزرگی مزدم .بعد رفتم پیش دکتر داخلی برام داکسی سایکلین . وآمپل بع
کمپلکس و آنتی هیستامین نوشت .صابون tccهم نوشت.دو سه هفته خوب بود .اما دوباره جوش میزنم اما با شدت کمتر جوشام هم سر چرکی نیستن.باید چی کار کنم .خونم غلیضه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس چ
۰۰:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
س من چند ماه قرص دگزا مصرف کردم الان صورتم پر شد از جوش هر کاری می کنم کم نمیش دکترم رفتم
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۶:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من تقریبا سه ماهه که جوش زدم همیشه هروقت جوش میزدم فوقش بعد ازسه هفته خوب میشد چربی کممیخورم تخمه و پفیلاهم سه سال هست نمیخورم از ماستم ژله هیدرودرم وکرم سینره واستفاده میکنم ولی جواب نمیده چیکارکنم؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام 15 سالمه سرم تقریبا از شش ماه پیش جوش میزد اوضام خیلی وخیم بود تا این چند روزی که ماه رمضون شروع شد از وقتی که روزه گرفتم نه تنها جوش نمیزنم بلکه اونایی هم که زدم دارن از بین میرن! واقعا تاثیر خیلی عجیبی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دختری 15 ساله هستم بعد از شیو کردن پشتم با ژیلت یا موم با جوش های زیادی روبرو میشم و نمیدونم از چه درمانی استفاده کنم...لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
Aynaz
۲۳:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
پوستتون چربه یاخشک؟؟
اگر پوستتون چربه میتونید از شامپو بدنی استفاده کنید که چربی اصافه از بین میبره و بعدش لوسیون بزنید
اگر پوستتون خشکه از شامپو بدن مخوص پوست خشک‌و لوسیون مخصوص پوست خشک استفاده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۵۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام به همه کسایی که از این بیماری روحی وروانی وجسمی رنج میبرند
من خوب درک میکنم چه بلایی سرتون اومده.جوش صورت وقتی موندگاربشه روح ادمو نابود میکنه اعتمادبنفس ادمو میگیره واعصاب وضعیف میکنه کسایی که چندساله درگیرشن میدونن چی میگم. بچه ها باعث میشه خودبه خود حساس بشیم ن فقط رو پوست وسلامتی پوست بلکه رو همه ی چیزای اطرافمون.میدونم جوشا ی مدت فروکش میکنن ی مدت عودمیکنن.تودنیا افرار کمی هستند ک اکنه دارند. بچه ها باهاش نجنگید وقبولش کنیدوررش کنید واز خوراکی وفست فود جدا دوری کنید اینا بدترمیکنه اوضاع رو.تامیتونید توخوردن میوه بی رویه باشید.و تفریح زیادی داشته باشید.اعصابتونو اروم کنید چون تأثیر مستقیمی رو پوستمو دارن.روحیتونوحفظ کنید وباورداشته باشید که یک روزی تموم میشه. امیدتون ازدست ندید. میدونم چه زجری دارید می‌کشید.
Germany
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
من صورتم پر از لکه های جوشی 15 سالمه آخه من باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
Aynaz
۲۳:۲۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیزم میتونی از ماسک کربن و ژل شست و شو مخصوص تیپ پوستی استفاده کنید و در کنارش ماسک‌الوئه ورا استفاده کنید که لکه ها کم‌رنگ بشن
Iran (Islamic Republic of)
شیوا
۲۰:۵۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید، من خانمی ۳۲ ساله هستم، پوستم خشکه، توی صورتم اصلا جوش ندارم، اما الان بمدت یک ساله ک اطراف بینی و لبم جوش های ریز سر سفید میزنم، این جوش ها خیلی ریز و دردناکن، ک اگر پماد بتامتازون بزنم از بین میرن ولی جاشون میمونه ولی اگه پماد رو نزنم این جوش ها فورا در میان و زیادتر میشن، لطفا جوابمو بدید ممنون.
Netherlands
Mmaaasooom
۲۱:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام دختری ۲۱ ساله هستم همش صورتمو گردنم اکنه داره هرروشی رفتم براش ولی خوب نشد ی مدت بهترشد ولی باز شد همون حتی بدترم شده صورتم لطفا بگید باید چیکار کنم مرسی
Iran (Islamic Republic of)
خسروي
۲۳:۱۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
سلام خسته نباشيد من سمت چپ صورتم دو ساله هي جوش ميزنه پوستمم خشكه همشم دير ميره و جاش ميمونه رفتم دكتر قرص زينك و اهن يه ساله مصرف ميكنم هربار ك قرصمو قطع ميكنم دوباره جوش ميزنم !!!
Iran (Islamic Republic of)
samira
۱۸:۳۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام من ۲۱سالمه از ۲۰سالگی جوش میزنم بزرگ و چرکی و دردناک همه جور راهی هم رفتم فایده نکرده انواع صابون ژل انتی بیوتیک دارو گیاهی عرقیجات همه کاری کردم جاهای جوش قرمزو گود موندن بخدا موندم چیکار کنم اعتماد بنفسمو از دست دادم مخصوصا همه میپرسن چرا اینجوریه بیشتر ناراحتو عصبی میشم از بس دکتر رفتمم خسته شدم یه راه درمان بگید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۵۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
توجه توجه توجه
بچه ها ببینید این مشگلا بادهرو حل نمیشه یا اگه بشه موقتی من یه راه حل برای همه بیماری ها دارم بچه من خودم مشکل جوش داشتم ولی کاملا خوب شدم
ورزش تندرستی شما وقتی ورزش میکنید خون شما داغ میشود وتمام مربضی های داخل بدن از راه عرق کردن از بدن خارج میشن و جالبه بدونین خود عرق صورت بهترین ماسک دنیاست بدن ادم خودش همه چی اونم از بهترین نوعش داره پس ورزش کنید با خوراکیهای غیر سالمی که این روزا مصرف میکنیم حتما باید برای دفع ان راهی پیدا کنید که بهترین راه دفع این سموم که باعث بیماری های گوناگون میشود ورزش است خدا یارو جهان پهلوان تختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام خسته نباشی من ۱۸ ساله ام ۱ ساله جوش صورت و سینه وهم گردنم سرم جوش سر سیاه سفید میزنه ۵ دکتر میرم ولی درست نشد چکار کنم چارم چیه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۲:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام من تا سن ۱۳تا ۱۶ سالگی جوش صورت نداشتم ولی از ۱۶سالگی به بعد صورتم پر شده خیلی روح و روانمو بهم ریخته میخواستم ببینم چیکار کنم الان ۱۸سالمه صورتم پر جوشه میشه کمکم کنید که چیکار کنم راهی هست میشه راهنمایم کنین ممنون میشم بخدا خیلی افسرده شدم اعصابم همش بهم ریختس صورتم خیلی بد شده تروخدا راهنمایم کنین
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سعیده
۰۱:۱۹ ۱۲ تير ۱۳۹۸
سلام، وقت بخیر
جناب دکتر از اردیبهشت امسال جوش های زیادی روی پیشونی من زده و اگر درست یادم مونده باشه از وسط دوتا ابرو شروع شد و الان تا شقیقه ها رسیده(البته خیلی خیلی محدود بطور پراکنده بقیه صورت هم دارم اما مرکز اصلی پیشونی من هست)، توی این ۳۱ سالی که از خداوند عمر گرفتم اولین باری هست که پیشونی من اینطوری میشه یا بهتر بگم حتی زمان بلوغ هم من جوش چندانی نزدم و اگرهم بوده مربوط به پیشونی نبوده
جوش هایی هم زده میشه چرکی و بیشتر بزرگ هستن(البته از نظر من)
میخواستم ازتون خواهش کنم اگر براتون مقدور هست با این شرایط باید چیکار کنم؟ لازم هست به دکتر مراجعه کنم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید این مسئله به شدت توی روحیه من تاثیر گذاشته و‌ اصلا نمیدونم باید چیکار کنم(نزدیک به چهار ماهه ازدواج کردم)
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
من ۳هفته دکتر رفتم دارو مصرف میکنم اما همچنان جوش دارم خسته شدم ازحوش
Iran (Islamic Republic of)
Arman
۱۸:۰۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
سلام من 17 سالمه از 14 سالگی جوش میزنم یعنی هیچ راهی نیست که از این درد کوفتی خلاص شیم مردیم به خدا درمان همه چی پیدا شده این چرا پیدا نمیشه اه
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۰۱:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
سلام.۲۸ساله ومذکرهستم,,,دوسه روزجوشی درناحیه آلت تناسلی بالا تقریبازیرشکمم زده بود.گذاشتم خوب برسه بعدترکوندمش,بعدازترکوندن یک جوش راسته تقریبا نصف بندانگشت اومدبیرون که متوجه شدم مثله یک پرمرغه سفیده ک هنوزم دارمش,علتش رومیخام بدونم که این چطوری مثله پرشده
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۰۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
سلام من 14سالمه و صورتم جوش های ریزی درآورده از کرم روشن کننده سی گل هم استفاد میکنم ولی تغیری نکرد لطفا رهنمایم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۱۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
سلام من بدنم و اطراف های بدنم و گردن پراز جوش بود و الان دو گردنم جوش هاش رفته و روی صورتم خیلی هستش کمکم کنید برای این از چه کرمی استفاد کنم و ب دکتر هم مراجعه کردم اما ب جای ک کم بشه زیاد میشود.
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۰۰:۱۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
سلام من روی گونه هام جوش زده بود الان رفته اما جاشون سرخ هست و هر ماسکی میزنم جاشون و سرخیشون نمیره.
ایا خوب میشن یا همین جور میمونن:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۹ دی ۱۳۹۸
دقیقامنم اینجوری
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۸:۲۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام
من دختری ۱۹ ساله هستم که حدود چهار پنج ماهه جوشهای (قرمز)تقریبا زیادی روی صورتم(پوستم چربه ) به وجود اومده به دکتر مراجعه کردم ایشون ابتدا با قرص داکسی ساکلین و محلول موضعی کلیندامایسین و ژل دیفرین درمانو شروع کردن و گفتن تا دوماه استفاده کنم دو ماه تموم شد از نتیجش راضی بودم ولی جوشا خوب خوب نشدن دوباره مراجعه کردم بهشون ،گفتن داکسی سایکلین رو ادامه بدم و به جای اون محلول و ژل، کرم ضدآکنه هیدرودرم و کرم ویتامین c سی گل رو بهم دادن راستش الان جوش به اون صورت ندارم ولی جای جوش ها توی بعضی قسمتای پوستم به طور قرمز مونده و خوب نمیشه چیکار کنم ؟ و اینکه من از قطع قرص داکسی سایکلین میترسم، میترسم دوباره برگرده همه اون جوشها اینم چیکار کنم؟
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
A
۰۲:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام من ۱۵ سالمه صورتم خیلی جوش داره چکار کنم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۵:۲۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
ببینید راکوتان نخورید من بیچاره شدم بعداز 4سال از مصرف راکوتان گذشته هنوز عوارضش منو اذیت میکنه با کوچیکترین بی احتیاطی پوستت داغون میشه بری جلوی افتاب میسوزی چشمام الان زود خشک وقرمز میشه بعداز اون راکوتان لعنتی که هیچ نتیجه ای هم نداشت.انتی بیوتیک هم زیاد مصرف کردم به خیال خودم فکر کردم دیگه درمان شدم ولی تا قطع کنی دوباره بر میگرده اگه زیاد مصرف کنی مثل داکسی بدنت دچار قارچ میشه چون تمام باکتریهای مفید هم میکشه. درمان موضعی هم وقت خودتو تلف میکنی پس چاره چیه؟ ادامشو براتون توضیح میدم یا علی
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۵:۱۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
با سلام خدمت دوستان گرامی.ببینید دوستان من خودم 15سال جوش زدم اونم شدید هردارو وهر دکتر خوب تهران بود رفتم نتیجه نداد از انتیبیوتیک ها وراکوتان .لایه برداری.لیزر.انواع لوسیون ها و.....اما غافل از این که درمانش پیش خودمون هست با کمترین هزینه.تمام این مشکلات یعنی چربی پوست،جوش،گرمای بدن،سردرد،ریزش مو وبی خوابی مربوط به خون هست.خوب حالا این خون چی توش وجود داره که بعضیا پوستی صاف وسفید وهمراه موهای لختو بعضی سفید هست وبعضی ها هم پوستی چرب همراه جوش وموهای معجد با ریزش.به نظر شما یه کم عاقلانه فکر کنید دارو فقط موقت هست هزارتا مشکلات دیگه به وجود میاره.اگر بخوام کامل براتون توضیح بدم من چه مشکلاتی داشتم وچطور درمان کردم کلی باید براتون بگم که جاش نیست.فقط اینو بگم درمانش دست هیچ دکتری نیست جز خودت وسلام
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۰۰:۴۷ ۰۹ تير ۱۳۹۷
کپسول سفالکسین معجزه میکنه بچه ها در عرض فقط 1 ماه
درمانش پیش منه بچها من از 14 سالگی جوش میزدم همیشه. بعضی وقتها جای سالم دیگه توی صورتم نمیموند من الان 26 سالمه 11 ساله از هر دارویی که توی بازار برای جوش صورت بود استفاده کردم شوینده ها آنتی بیوتیک ها داروهای عطاری هیچ کدوم جواب نداد صد بارم دکتر رفتم تا یکی از دوستام کپسول سفالکسین 500 رو به من معرفی کرد من الان یک ساله که دیگه جوش نمیزنم مگه اینگه تخمه بخورم اونم در حد یکی دو تا جوش میزنه طرز استفاد این کپسول اینجوریه : دو هفته روزی 2 عدد کپسول بعد ناهار و شام بعد دو هفته کمش کنین سه روزی 1 عدد تا دو هفته بعدشم هفته ایی 1 عدد این کپسول معجزه میکنه ضرر هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
Mohamnad
۰۰:۴۶ ۰۹ تير ۱۳۹۷
کپسول سفالکسین
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
سلام
من تحت نظر دكتر برا جوشاي صورتم دو ماهه هر روز ي دونه داكسي سايكلين ميخورم خيلي موثر بودن طوري ك بلافاصله بعد تموم شدنشون جوش زدم
حالا دوباره خريدم بنظر شما اينهمه انتي بيوتيك ضرر زيادي ميتونه داشته باشه
ممنون اگ راهنمايي كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
سلام چند روزه رو گونه پسر ۱۴ سالم یه برامدگی دراومده که نوکش کبود حالت خون مردگی داشت من کمی فشارش دادم که اگه عفونت داره خالی شه ولی یه دفعه زیر پوست احساس کردم یه چیزی ترکید ولی چرکی بیرون نیومد خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۶ دی ۱۳۹۶
ان شالله که همه خوب شید و البته خیلی خیلی خوشحال باشید که این اتفاق دردناک واستون رخ داده چون باعث میشه عفونتی که تو بدنتون جمع شده رو از یکجا خالی کنه بره بیرون تصور کنید این عفونت بمونه تو بدنتون چه کارا که با هاتون نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
سودا
۲۳:۲۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
سلام من دختري ٢٥ ساله از ١٥ سالگيم جوشاي قرمز گوشتي عفوني ميزدم تا ٢٤ سالم تو اين مدت خيلي دكتر و دارو و درمان رفتم ولي هيچكدوم تاثير نكرد بلاخره يه سال پيش رفتم پيش يه دكتر غدد و ازمايش هورمون دادم متوجه شدم كه هورمون مردانم بالا بوده و دكتر هر ٦ ماه يه بار برام داروهاي هورموني تجويز كرد و مرتب خوردم و ازشر جوشاي صورتم خلاص شدم و الانم همچنان درمان رو ادامه ميدم و از قرصاي هورموني مصرف ميكنم
ولي متاسفانه جاي جوش هام بصورت اكنه گود عميق تو صورتم مونده و اعتماد بنفسمو از دست دادم حتي يه مدتي مشكل روحي پيدا كردم
پيش دكتر پوست رفتم سه جلسه ميكرودرم يه جلسه سابسيژن همراه با ار اف و يه جلسه فركشنال co2 رفتم تا ٥٠٪؜ از اكنه هام خوب شد ولي مابقي مونده و بازم اذيت ميشم
نااميد شدم لطفا راهنماييم كنيد
چرا درمان قطعي براي اكنه نيست درصورتي كه حتي براي بيماري ايدز هم درمان قطعي داره كشف ميشه ؟
اكنه بايد درمان قطعي داشته باشه
اگه با جراحي پلاستيك راه حلي وجود داره حاضرم جراحي كنم و هزينه هاش اصلا مهم نيست
لطفااااا راهنمايييمممم كنيد
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۰:۳۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
سلام من دختری ۲۱ساله ومتاهل هستم هرروزیه جوش جدیدروصورتم درمیادبزرگ وقرمزانگارصورتم سوخته قرمزیش خیلی بده هردکتری رفتم فایده نداشت حجامت هم رفتم خوب شدولی بازدراومدبه خدادارم دیوونه میشم توروخدابگین چی کارکنم تاجوشام برن کم مونده افسردگی بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
Edris
۱۸:۳۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
من تو سرم جوش دارم وبعد یک دو ماه قسمت جوش زده کچل شد چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۲:۵۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
سلام پسری ۲۳ ساله هستم حدودا ۵،۶ساله که پشت سر و دور لبم جوش چرکی میزنه که دردناک هم هستن به طوریکه بعصی شبا که پشت سرم جوش میزنه سرم رو میذارم رو بالش درد میگیره
این جوشا دوره ای هستن چند روز شدید میشن چند روز پاک میشن ،پیش متخصص هم رفتم ولی بعد از دوره ی درمان باز همون طوری شد
ولی حدودا دو ماه تو یه منطقه ی شرجی بودم اصن جوش نزدم
در ضمن پوستم چربه
Israel
احسان
۲۰:۱۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
سلام
من حدود 2ماه پیش یک جوش بزرگ سر سیاه طرف راست صورتم بقل لبم زد که ترکوندم ، مجدد همونجا جوش زد که فشار دادم و بازم خیلی زیاد چرک بیرون امد . ولی دیگه دست نزدم بهش الان حدود 2ماه خوب نمیشه قرمز و ورم داره مثل اینکه تازه جوش زده باشه خوب نمیشه میشه دلیلشو بدونم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
Elmira
۱۳:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
سلام من 15سالمه,از اسفندسال پیش صورتم شروع به جوش زدن کردن و بیشتر و بیشتر شده,من به جوشهام دست نمیزنم ولی جوش های زیر پوستیم زیاد شده و به رنگ قهوه ای و قرمز بر روی صورتم شکل گرفته,برای بهبود باید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من ۱۷ سالمه چطور لک های قرمز جوش رو از بین ببرم و همچنین جوش های زیر پوستی نه چرکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من ۱۷ سالمه چطور لک های قرمز جوش رو از بین ببرم و همچنین جوش های زیر پوستی نه چرکی
Iran (Islamic Republic of)
فقط خدا
۱۹:۰۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
سلام من هجده سالمه چهارساله ک صورتم جوش داره الان دیگ اکثرا جای جوشه.میخاستم بدونم اگ از ماینوکسیدل5درصد برای رویش ریش صورتم استفاده کنم مانعی وجود نداره؟؟؟ مشکل وراثتی هم ندارم برای ریش.توروخدا راهنماییم کنید
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام من 24سالمه همش رو گونه هام جوش میزنه کندمش جاش گودشده تبدیل به لک همه کارکردم ولی خوب نشده صورت چرب دارم واقعا نمیدونم چیکار کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ماه سیما
۱۳:۰۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۳
با سلام. من خانم 27 ساله ام.پیشانی و چانه ام جوش میزند.جوش ها بصورت پراکنده اند.مدت 2 سال است به دکتر مراجعه کرده ام ولی نتیجه بخش نبوده.به غیر از قرص چه داروی دیگری پیشنهاد می کنید؟ممنونم از کمکمتون
Iran (Islamic Republic of)
کژال
۰۹:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشید خدمت شما.من 31 سال سن دارم که از سن 14 سالگی تا کنون همیشه صورتم پر از جوشهای قرمزو دردناک بوده.همه گونه دارو و محلول و درمان پوستی رو هم انجام دادم.حتی سه دوره 6 ماهه یعنی 18 ماه روآکوتان مصرف کردم اما اثر نداشته و همچنان جوش میزنم.سونوگرافی تخمدان هم دادم و هیچگونه مشکلی نبوده.علت اینکه تا این سن جوشهام بهبود پیدا نکرده چیه؟همه جور درمان دارویی رو انجام دادم.
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۰۸:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام من خانمی32 ساله هستم چند ماه پیش برای جای جوشهای صورتم 6 جلسه لیزر فراکشنال انجام دادم اما بعد از جلسه دوم روی صورتم لک سیاه افتاد که دکتر گفت نگران نباش بزودی از بین میره اما الان حدود 4ماه از آخرین جلسه لیزر میگذره و بااینکه از کرم روشن کننده هم استفاده میکنم که AHA 10% داره هیچ تغییری در لک بوجود آمده پیدا نشده لطفا راهنمایی کنید آیا این لک با دارو برطرف میشه یا باید دوباره لیزر کنم ؟راستش میترسم با لیزر بدتر بشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
ممنون اما راه حل را ندادند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۱۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
سلام من 18 سالمه من اطراف های بدنم و گردنم جوش زده و قرمزی سزه سفید این اکنه هست یا جوش جوانی از چه دارویی استفاده کنم.
آخرین اخبار