واکنش آیت‌الله مکارم به اقدامات گروه تروریستی بوکو حرام؛

"بوکو حرام" گروه وحشیانی هستند که نام انسان هم نباید بر آنها گذاشت

آیت الله مکارم شیرازی با واکنش به اقدامات گروه تروریستی بوکو حرام گفت: این گروه وحشیانی هستند که نام انسان هم نباید بر آنها گذاشت.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت الله مکارم شیرازی" امروز در آغاز درس خارج فقه خود،با اشاره به گروه تروریستی بوکوحرام اظهارداشت: این گروه که خودشان را منتسب به اسلام می‌کنند در حالی که بیگانه از اسلام هستند، بیش از دویست دختر دانش آموز را به اسارت گرفته اند وگفته‌اند که می‌خواهیم هر کدام را به مبلغ ناچیزی بفروشیم!

آیت الله مکارم شیرازی با واکنش به اقدامات گروه تروریستی بوکو حرام گفت: این گروه وحشیانی هستند که نام انسان هم نباید بر آنها گذاشت. 

معظم له تصریح کرد: گناه این دختران این بوده که در مدرسه درس می‌خواندند و اعتقاد این گروه این است که دختران نباید درس بخوانند لذا باید اسیر شوند.
 
وی با بیان این که همه این مسائل آثار شجره خبیثه‌ای است که به دست تکفیری‌ها غرس شده است، اظهار داشت: دنیا بداند که اینها از اسلام بیگانه‌اند و اصلا مسلمان نیستند. اینها خارج از اسلام و به عقیده ما وحشیانی هستند که نام انسان را هم نباید بر آنها گذارد.
 
معظم له ضمن تاکید بر لزوم هوشیاری در مقابل چنین گروه های نادان و دور از عقل و منطقی، فرمود: باید مراقب بود مبادا همین‌ها بهانه‌ای در دست دشمنان ما در اروپا و آمریکا شود و آنها بر ضد اسلام تبلیغات کنند و بگویند ببینید مسلمانان دارند چه کار می‌کنند.
 
وی با تاکید مجدد بر این که چنین گروه و افرادی بیگانه از اسلام و نامسلمان هستند، هشدار داد: ممکن است که اینها از سوی دشمنان اسلام تحریک شده باشند تا بعد بتوانند با مستمسک قرار دادن اعمال زشت آنان، بر ضد اسلام و مسلمین تبلیغ کنند.
 
آیت الله مکارم شیرازی اضافه کردند: شنیده ایم برخی مفتیان بزرگ اهل سنت نیز تنفر و بیگانگی خود را از این افراد و از این کارها اعلام کردند، تا بدانند که نمی شود این وصله ها را به اسلام چسباند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور گسترده و پرشور مردم به ویژه جوانان عزیز در مراسم معنوی اعتکاف قدردانی کرد.
 
وی گفت: بحمد لله مراسم معنوی اعتکاف با شور و شعف و آبرومندی پایان یافت و در واقع خاری در چشم دشمنان اسلام و آنهایی بود که می‌گویند مردم از دین و اسلام فاصله گرفته‌اند.
 
معظم له با اشاره به ارائه آمار مراسم معنوی اعتکاف از سوی مسئولان مبنی بر این که حدود 70 درصد از شرکت کنندگان جوانان بوده اند، این مساله را در بردارنده پیام های بسیار دانسته و تاکید کرد: این مساله نشان می‌دهد که تا چه اندازه جوانان پایبند به مسائل اسلامی هستند که حتی امر مستحب دشواری مانند اعتکاف را با جان و دل پذیرا می‌شوند و حتی عده‌ای که در قرعه کشی نوبت به آنها نمی‌رسد بسیار ناراحت و نگران هستند از این که چنین توفیقی نصیب شان نشده است.
 
معظم له با یادآوری این نکته که در اسلام برنامه‌های مختلفی برای تحول افراد و جامعه پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه،‌ مراسم عمره، مراسم حج، مراسم ماه رمضان، مراسم نمازهای عید، مراسم اعتکاف وامثال این امور هر کدام می تواند منشأ تحول اساسی در جامعه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی رضایی از لرستان
۲۰:۳۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
خداوند لعنتشون کنه
گروهک بوکو حرام که به دختر بچه ها هم رحم نمیکنند
آخرین اخبار