رستمیان:

آموزش را برای به‌روز رسانی اطلاعات یک تکلیف می‌دانیم

مدیرکل شبکه پیام‌های هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها اظهار داشت: آموزش یک الزام برای بخش هوانوردی است، بنابراین ما آموزش را برای به‌روز رسانی اطلاعات یک تکلیف می‌دانیم.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا رستمیان مدیرکل شبکه پیام‌های هوانوردی در مراسم روز جهانی ارتباطات و مخابرات با بیان اینکه خوشبختانه سکان شرکت فرودگاه‌های کشور را کسانی بر عهده دارند که به تمام جوانب کار آگاه هستند، گفت: وجود متخصصان در صنعت هوانوردی به پیشرفت‌های آن کمک زیادی خواهد کرد.

وی ادامه داد: مرکز مخابرات هواپیمایی ایران (Iran AFTN/AMHS Com. Center)   با دارا بودن 7 مدار ارتباطی بین‌المللی و بیش از 190 مدار داخلی، سالانه بیش از 55 میلیون پیام را مبادله می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: سالانه بیش از 55 میلیون پیام از طریق مرکز مخابرات هواپیمایی کشور و مدارهای مربوطه دریافت، پردازش و ارسال می‌شود.

رستمیان افزود: بدیهی است با توجه به رشد ترافیک هوایی و پروازهای مربوط به فرودگاه‌ها، فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی(ره)، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، کیش و اهواز با تراکم کاری بالاتری نسبت به فرودگاه‌های دیگر روبرو باشند. لیکن امر تبادل پیام در سطح کشور بدون در نظر گرفتن نقش فرودگاه‌های دیگر به‌عنوان اجزای تفکیک ناپذیر این سامانه امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: نسبت به سال گذشته 10 میلیون افزایش پیام داشتیم.

رستمیان اظهار داشت: پرسنل متخصص اداره‌کل پیام‌های هوانوردی با بکارگیری دانش بومی، موفق شدند سامانه تمام اتوماتیک پردازش و سوییچینگ پیام مرکز مخابرات هواپیمایی کشور (ILMS) را طراحی و پیاده سازی کنند.

به گفته وی؛ این سامانه در طول سال‌های اخیر به‌طور دائم و بنابر نیاز بهبود و توسعه داده شده است که در نتیجه سامانه موجود ضمن بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های ارتباطی کلیه نیازهای مربوطه را برطرف می‌کند.

رستمیان با بیان اینکه صنعت هواپیمایی یکی از بخش‌های مهم رشد و توسعه هر کشور است، گفت: در سال گذشته 37 دوره آموزشی در 20 هزار و 80 ساعت برگزار شد.

وی اضافه کرد: در حوزه کارگروه‌های آموزشی، سال گذشته 19 پژوهش به شرکت فرودگاه‌های کشور ارسال شد که خوشبختانه تمامی آنها از سوی کمیته‌های بررسی رای آورده‌اند و ما منتظر خروجی این پژوهش‌ها هستیم.

مدیرکل شبکه پیام‌های هوانوردی ادامه داد: آموزش یک الزام برای بخش هوانوردی است بنابراین ما آموزش را برای به‌روز رسانی اطلاعات یک تکلیف می‌دانیم.

گفتنی است؛ مدیرکل شبکه پیام‌های هوانوردی در ادامه مراسم به در قالب POWER POINT به تشریح جایگاه شغلی مخابرات پرداخت.

یادآور می‌شود؛ در مراسم روز جهانی مخابرات و ارتباطات، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونین، مدیران‌کل ستادی شرکت فرودگاه‌ها، کارکنان و بازنشستگان اداره‌کل پیام‌های هوانوردی و مخابرات حضور داشتند.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار