عدالت آموزشی در "دانشگاه آزاد" محقق شده است

دکتر مجتبی علوی فاضل معاون هماهنگی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیات امنای استان خوزستان با بیان اینکه ریاست دانشگاه را به عنوان میرزاده سازندگی می شناسم تاکید کرد: دکتر میرزاده دردهای دانشگاه را به خوبی شناخته است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، دکتر مجتبی علوی فاضل معاون هماهنگی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در آستانه سالگرد تاسیس دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای تاسیس تا به امروز، تحقق عدالت آموزشی در سطح تحصیلات عالی است اظهار داشت: اگر دانشگاه آزاد تاسیس نمی شد یکی از اهداف انقلاب که تحقق عدالت در همه ابعاد جامعه بود محقق نمی گشت.چرا که در حال حاضر بیش از 50 درصد از سهم آموزش عالی کشور متعلق به دانشگاه آزاد است.

وی در ادامه افزود: قبل از تاسیس دانشگاه آزاد، نام دانشگاه با نام شهرهای بزرگ و توسعه یافته عجین شده بود و مفهوم دانشگاه در شهرهای کوچک معنی پیدا نمی کرد که به یمن ورود دانشگاه آزاد در سیستم آموزش عالی کشور این سیستم تغییر پیدا کرد و تقریبا در تمام شهرهای کشور دانشگاه آزاد تاسیس شد.

علوی فاضل در ارتباط با سابقه ورودش به دانشگاه عنوان کرد: سابقه ورود من به دانشگاه آزاد به سال 1373 بر می گردد که به عنوان دانشجو به دانشگاه وارد شدم و از سال 1378 تا به امروز همکاری علمی بنده با دانشگاه آزاد ادامه داشته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: زمانی که واحد علوم تحقیقات خوزستان افتتاح شد هیچکدام از افکار عمومی باور نداشت که دانشگاه آزاد بتواند در زمینه تحصیلات عالی موفق عمل کند.

وی در ادامه گفت:با این رویکردی که مخصوصا از زمان دکتر میزاده آغاز شده است دانشگاه آزاد در آینده به یک دانشگاه کارآفرین تبدیل می شود که تولید کننده ثروت، هم برای مردم و هم برای کشور باشد. نگاه دانشگاه آزاد نگاه صرفا تولید نیروی انسانی متخصص نیست، دیدگاه مدیریت جدید دانشگاه آزاد هم این است که دانشجو و فارغ التحصیل بتواند داشته های علمی را تبدیل به فرآورده کند.

وی در ادامه در ضمن مقایسه بین سه دوره مدیریتی دانشگاه آزاد از ابتدا تاکنون تصریح کرد:شرایط دانشگاه  در این سه دوره متغیر بوده است در دوره اول که دکتر جاسبی ریاست دانشگاه را بر عهده داشتند از جنبه بنیانگذار بودن دوره بسیار مهمی محسوب می شود در واقع دانشگاه آزاد مدیون دکتر جاسبی است.چرا که جاسبی در آن سالها یک تهدید بزرگ را که در جامعه وجود داشت به یک فرصت عظیم تبدیل کرد.این تهدیدی که در جامعه وجود داشت نیروی جوانی بود که در آن سال ها در جستجوی علم و کار بودند که اگر به نیاز این گروه جواب داده نمی شد تبدیل به یک تهدید بزرگ می شد.

وی با بیان اینکه دوران مدیریت دانشجو دورانی است که از آن می توان به عنوان یک دوره گذار یاد کرد تاکید کرد: در این دوران یک دیدگاهی بر سر کار آمد که مانع از پیشرفت دانشگاه شد چرا که مدیران از بدنه دانشگاه نبودند و دلسوزی برای دانشگاه کم شد.از این دوره می توان درسهای زیادی گرفت.

علوی فاضل در پایان عنوان کرد:چند ویژگی خاص در شخصیت دکتر میرزاده وجود دارد که ایشان را به مدیری قوی تبدیل کرده است از جمله این ویژگی ها این است که فردی به شدت سالم و بی حاشیه و معتقد به اصول اخلاقی جامعه هستند و دومین ویژگی این است که آدم فعال و پرکاری هستند و من دکتر میرزاده را به عنوان «میرزاده ی سازندگی» می شناسم.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار