حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

دانشگاه آزاد پیشتاز در تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در زمینه سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نسبت به دیگر دانشگاه‌ها جلوتر است، گفت: شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد را برای اجرای کارهای فرهنگی و همچنین اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، از شخصیت‌های طراز اول کشوری تشکیل دادیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین "سیدطه هاشمی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دانشگاه آزاد در زمینه سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نسبت به دیگر دانشگاه‌ها جلوتر است، گفت: شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد را برای اجرای کارهای فرهنگی و همچنین اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، از شخصیت‌های تراز اول کشوری تشکیل دادیم.

وی با اشاره به اینکه میرزاده سند اسلامی شدن دانشگاه‌ را از آغاز مدیریتش در دستور کار دانشگاه آزاد قرار داد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی فرهنگی سال 93 دانشگاه آزاد را بر اساس راهبردهای سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها تنظیم کردیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد 8 محور اصلی را در برنامه‌های سال جاری دنبال می‌کند، اظهار داشت: 21 راهبرد فرهنگی برای سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها بر اساس این 8 محور تنظیم شده است که به دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور ابلاغ کردیم.

حجت‌الاسلام هاشمی ابراز داشت: دانشگاه آزاد با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اسلامی کردن دانشگاه‌ها، عزم خود را برای تحقق سند اسلامی کردن دانشگاه‌‌ها به کار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر اسلامی نبودن دانشگاه‌ها را مطرح کنیم، 35 سال فعالیت دانشگاه‌ها را زیر سوال برده‌ایم، گفت: از زمانی که شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگا‌ه‌ها را تعطیل کرد تا دانشگاهی بر مبنای اعتقاد و ارزش‌های جمهوری اسلامی شکل دهد، دانشگاه‌ها تا به امروز به سمت اسلامی شدن حرکت کردند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه با تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها فاصله زیادی نداریم، تصریح کرد: بخشی از سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها به صورت پراکنده در دانشگاه‌‌ها در حال اجرا بوده و پیگیری اجرای این سند برای انسجام در پیاده‌ کردن مبانی ارزش‌ها در دانشگاه‌‌ها برای رسیدن به سطح مطلوب است.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها فقط در مسائل فرهنگی و ارزشی مورد اهمیت نیست، خاطرنشان کرد: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها رابطه مستقیمی با حوزه‌های تربیتی، پژوهشی، آموزشی و مدیریتی دارد که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار