بهره گیری از مبانی وارداتی غربی تنها شادیهای کاذب به دنبال دارد

سرپرست کمیته امداد امام (ره) گفت: بهره گیری از مبانی وارداتی غربی، شادیهای کاذب،حقارت و انواع بیماریهای روحی و روانی را به دنبال دارد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از کمیته امداد امام خمینی(ره)،ˈحسین انواریˈ در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی کارشناسان مشاوره کشور تاجیکستان این موضوع را عنوان کرد.

وی با اشاره به نقاط مشترک ایران و تاجیکستان در زمینه های تاریخی، زبان، مذهب و فرهنگ میان این دو کشور گفت: ما در دو سرزمین به سر می بریم؛ اما در واقع یک مجموعه هستیم.

نامبرده با تاکید به رویکرد مشاوره در کمیته امداد امام (ره) در جهت تحکیم و صیانت از نهاد خانواده ادامه داد: نقش زنان و مردان در خانواده مکمل یکدیگر است و این در حالیست که در دنیای مدرنیته تلاش بر مخدوش کردن جایگاه و نقش زنان و مردان در محیط خانواده و نگاه ابزاری به زنان است.

انواری با تاکید بر تکیه بر مبانی مستحکم دینی در خدمات مشاوره ای اظهار کرد: هر میزان بتوانیم انسانها را به خدا نزدیک تر کنیم، احسن الحال صورت می گیرد در حالی که بهره گیری از مبانی وارداتی غربی، شادیهای کاذب،حقارت و انواع بیماریهای روحی و روانی را به دنبال دارد.

سرپرست کمیته امداد با اشاره به نقش موثر و محوری زنان در ایجاد تعادل و سلامت خانواده اضافه کرد: بر اساس تعالیم دینی، زنان محور ایجاد تعادل و مرکز عطوفت و مهربانی و آرامش در خانواده هستند که اصالت خانواده و رحامت به عهده آنان است.

وی جمال و عاطفه را به عنوان دو سرمایه اصلی زنان و لازمه استحکام خانواده عنوان کرد و گفت: در جوامعی که مدعی مدرنیته هستند، از عواطف زنان به عنوان وسیله ای برای تحقیر و از جمال زنان برای لذت جویی و ذلت به جای بهره برداری در جهت استحکام و رشد و شکوفایی خانواده استفاده می کنند.

در این شرایط خانواده از مسیر تعادل خارج می شود و بیماریهای روانی و طلاق های عاطفی را به دنبال دارد.

انواری نگاه برتری جویی و قدرت طلبی مردان نسبت به زنان در داخل خانواده را نیز از دیگر عوامل خانواده غیرمتعادل عنوان و اظهار کرد : در خانواده غیرمتعادل،عنصر تربیتی و رشد و تکامل و تعالی اعضای خانواده نمی تواند نقش خودشان را در زندگی آتی بازی کنند.

سرپرست کمیته امداد امام (ره) با اشاره به نرخ رشد طلاق و رشد خانواده تک نفره در جوامع مدرن خاطر نشان کرد:در جوامع سنتی که آداب و رسوم غربی نفوذ نکرده، نهاد خانواده از استحکام بالایی برخوردار است و نوع لباس پوشیدن، رفتار، تبادل عاطفه در میان این خانواده ها،ثبات و امنیت و آرامش را به دنبال دارد.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) خطاب به کارشناسان مشاوره کشور تاجیکستان گفت: شما رسالت بزرگی را بر عهده دارید و امید است یافته هایی را که در جمهوری اسلامی ایران به دست آورده اید بتوانید در کشور خودتان عملیاتی کنید تا در سکوی دستگیری از نیازمندان موفق باشید.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: سرپرست ، کمیته ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار