گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

وزیر اطلاعات چگونه جان وزیر احمدی‌نژاد را نجات داد؟/ میزان بدهی‌های میلیاردی /افشای جادوگری به سبک خداداد عزیزی!

"آقا دوربینی‌ها" از تجمع حجاب تا خاکسپاری محمدرضا لطفی، بانوی ایرانی که به "الهه تجارت" شهره شد، کیست؟، یک منبع آگاه میزان بدهی‌های میلیاردی را به تفکیک بدهکاران فاش کرد، اظهارنظر ناطق نوری در ارتباط با حضورش در انتخابات مجلس و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 21 اردیبهشت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

وزیر اطلاعات دولت روحانی، چگونه جان وزیر دولت احمدی‌نژاد را نجات داد؟
مجری برنامه شناسنامه که روزهای جمعه از سیما پخش می‌شود به مجله همشهری جوان گفت: آن زمان که با آقای "فتاح" صحبت می‌کردم تقریبا وزیران کابینه آقای روحانی مشخص شده بودند از برخی‌ها پرسیدم حرف‌های جالبی زد، بعد از تعریف و تمجید از اقای "چیت‌چیان"، جالب‌ترینش درباره آقای "علوی" وزیراطلاعات بود که فتاح درباره وی اظهار داشت: می‌دونی من جانم را مدیون این آقای علوی هستم، یکبار جان من را به واقع نجات داد؟

سالی که حج خونین برگزار شد، من هم مشرف شده بودم و همین آقای علوی روحانی کاروان ما بود خیلی شدید مریض شدم و افتادم روی تخت بیمارستان، آمد ملاقاتم و گفت امروز روز برائت ازمشرکان استف نمی‌خواهی بیایی؟ گفتم آقای علوی به خدا اصلا حس بلند شدن ندارم و... خلاصه به زور ما رو بلند کرد و زیر بغل ما را گرفت و برد مراسم برائت از مشرکان که آن اتفاق خونین افتاد، من که حسی در بدن نداشتم زیرخروارها آدم زخمی و جنازه مانده بودم که دیدم یک نفر با قد بلند آمد و دست من را گرفت و از زیر آن آوار جنازه بیرون کشید دیدم خود اقای علوی است، اگرمانده بودم واقعا مرده بودم، عجب روزی بود.

"آقا دوربینی‌ها" از تجمع حجاب تا خاکسپاری محمدرضا لطفی
"حسین نمازی" آقای دوربینی معروف ایران، حالا یک رقیب پرقدرت را کنار خود می‌بیند، "حمیدرضا احمدآبادی" کسی است که درست مثل او بلد است، کجا بایستد و چه طور حرکت کند که لنز دوربین‌ها همیشه همراهش باشد. این‌ها تنها بخشی از چند مراسم اخیر است که آقا دوربینی‌های ایران در آنها حضور داشته‌اند.



به گزارش مهر، شاید تجمع حجاب چهارشنبه گذشته در میدان فاطمی تهران، یکی از معدود جاهایی بود که این دوچهره در آن حضور داشتند. اما عکس‌های جداگانه‌ای از آنها منتشر شد، اما برای آنها فرق نمی‌کند در میان جمع معترضان به بدحجابی باشند یا در مراسم خاکسپاری یک نوازنده موسیقی. یا حتی در بدرقه پیکر یک شخصیت سیاسی.




مراسم خاک‌سپاری مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی.


مراسم خاک‌سپاری مرحوم جلیل شهناز


مراسم خاک‌سپاری مرحوم محمدعلی ابرآویز. دوربینی‌ها این بار در کنار هم


مراسم خاکسپاری مرحوم محمدرضا لطفی نوازنده تار و باز هم یک قاب و دو آقا دوربینی
 
بازداشت ملکه زیبایی آلمان به اتهام تروریسم
پلیس آلمان، "لیندا دومن" ملکه زیبایی آلمان را به خاطر برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تروریستی به همراه برادرش فرانک دستگیر کرد. به گزارش شبکه العالم، نیروهای ویژه پلیس در منزل لیندا در کریفیلد در غرب آلمان، سلاح گرم، صدا خفه کن، چاقوهای بزرگ، ماسک پلاستیکی، و یادداشت‌هایی درباره ربودن افراد و گروگان‌گیری در یک مرکز تجاری که وی پیشتر در آن کار می‌کرد، یافته‌اند.



به گزارش تابناک، روزنامه دیلی میل چاپ انگلستان نوشت: کریفیلد که آوریل 2013 به عنوان ملکه زیبایی آلمان برگزیده شد، با برادرش در زمینه گروگان‌گیری در مرکز تجاری مزبور برنامه‌ریزی می‌کرد. سخنگوی دفتر جنایی دوسلدورف نیز گفت، اطلاعاتی به دست آورده‌ایم که نشان می‌دهد لیندا و برادرش و چهار نفر دیگر، برای گروگانگیری با هدف دریافت پول در ازای آزاد کردن افراد برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی افزود: در آپارتمان لیندا، طناب‌هایی که دست و پای گروگان‌ها را با آن می‌بندند، یافت شده است و پیش از این هم وی و برادرش به اتهام کلاه‌برداری از دو هزار نفر به مبلغ حدود پانصد هزار پوند به بهانه اعطای وام صوری، در یکی از مراکز پلیس در منطقه رور در غرب آلمان دستگیر شده بودند. ملکه زیبایی کریفیلد، ژانویه2013  شغل خود به عنوان صندوقدار در یک مرکز تجاری را رها کرده بود و آرزو داشت به عنوان مدل استخدام شود.

اينكه تمام مشکلات از انرژی هسته‌ای است، حرف شیطانی است/ تحریم‌ها به علت حجاب زنان و اعدام‌ها است!
حمید رسایی مي‌گويد: این ادعا که تحریم‌های غرب و مشکلات ناشی از آن به خاطر فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی پیش آمده یک "حرف شیطانی" است و در صورت رسیدن به توافق نهایی نیز تحریم‌ها برداشته نخواهد شد. دلایل تحریم حصر سران فتنه، حجاب خانم‌ها و اعدام است. اکثرتحریم‌های نفتی و بانکی به‌خاطر حقوق بشر است!



"حمید رسایی" عضو گروه پايداري در مجلس در مصاحبه با ايلنا، در پاسخ به این پرسش که چرا در هشت سال گذشته که تورم به ۵۰ درصد رسید "دلواپس" نبوده، گفت: بله ما امروز دلواپسیم، اما تنها زمانی که تورم به بالا‌ترین حد خود رسید در دولت هاشمی بود که مدیران اشرافی زندگی می‌کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: برخی می‌گویند که تمام مشکلات از انرژی هسته‌ای است، این حرف شیطانی است و ما پیش از سال ۸۲ که موضوع هسته‌ای مطرح شد هم تحریم بودیم!  سوم آذر ۹۲ که توافقنامه ژنو امضا می‌شود... برداشت این بود که مردم به خیابان می‌آیند و بوق می‌زنند که این گونه نشد زیرا ملت فهیم ما می‌داند که توافق نامه ژنو بسیار ضعیف است و جای هیچ خوش حالی ندارد! همان زمان هم که ما توافق سعدآباد را نقد کردیم، عده‌ای گفتند شما کاسب تحریم‌اید و از آن سود می‌برید.

بانوی ایرانی که به "الهه تجارت" شهره شد، کیست؟
در ماه‌های اخیر، با ملموس‌تر شدن احتمال رفع تحریم‌ها، هیئت‌های اقتصادی و سیاسی کشورهای اروپایی عازم ایران شدند تا زمینه را برای از سرگیری مبادلات تجاری آماده سازند که یکی از این موارد هیئت یک صد نفره فرانسه بود که طی اقامت خود در تهران به بررسی نیازهای صنعتی ایران، به ویژه در زمینه صنایع خودروسازی پرداخت. در رابطه با این رفت وآمد‌های سیاسی – اقتصادی نام یک بانوی ایرانی به میان آمده است. بانویی که به نوشته نشریه "ابسسیون" مردان اهل سیاست و تجارت، حسرت دسترسی به دفتر تلفن و ارتباطات او را دارند، بانوی ایرانی‌ای که در ضیافت‌های مجلل اروپا هرجا که حاضراست چشم‌ها را متوجه خود می‌کند. نام این بانوی ایرانی "شاه پری زنگنه" است که به "الهه تجارت" شهره شده است.

به گزارش انتخاب، اُبسسیون می‌نویسد: شاه پری از بیست سال پیش به عنوان یکی از برجسته‌ترین کار‌شناسان صنایع و سرمایه‌گزاری برای صاحبان صنایع فرانسه میان پاریس و خاورمیانه در رفت و آمد است. او ازچنان قدرتی در تحلیل‌های اقتصادی برخورداراست که اکثر کارفرمایان بزرگ، اطلاعات و نظرات او را با ورق زر می‌خرند و نظرگاه‌های او به دقت می‌شنوند. شاه پری زنگنه از دوران کودکی میان میلان و تهران در سفربوده و زندگی شاه پریان را داشته است.


شاه پری زنگنه در کنار همسر سعودی‌اش

شاه پری در اوائل دهه هفتاد میلادی، در حالی که کودکی بیش نبود، تصادف دهشتناک مادرش در یک تصادف رانندگی را تجربه کرد که به بهای از دست دادن بینائی و نهایتاً پایان کار مادرش در اپرا تمام شد. در پاریس نسل دوم زنگنه‌ها از جمله شاه پری، زندگی تازه‌ای را بنا نهادند که علاوه برشاه پری از دو تن دیگر، لیلا اعظم زنگنه تحلیلگر و تاریخ نگار و امیرا سزار هنرپیشه سینما می‌توان نام برد. پری زنگنه پس از انقلاب ترجیح داد در ایران بماند و همچنان در ایران باقی مانده است.

اُبسسیون در ادامه به زندگی شاه پری می‌پرازد و می‌نویسد: شاه پری درسال ۱۹۸۹ در حالی که بیست و چهار سال بیشتر نداشت، با "عدنان خاشوقی" میلیاردرعربستان سعودی آشنا شد که این آشنائی یک سال بعد به ازدواج کشید و مراسم ازدواج در شهرمکه برگزار شد. لازم به یاد آوری است که عدنان خاشوقی ثروت هنگفت خود را از طریق میانجگیری در فروش تسلیحات آمریکائی به کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان سعودی به دست آورده بود.

اُبسسیون در ادامه به روابط شاه پری و نقش او در تجارت میان ایران و فرانسه می‌پردازد و می‌نویسد: شاه پری در سال‌های دهه دو هزار میلادی به "کریستوف دو مارژوری" مدیرعامل شرکت توتال در رسیدن به قرار دادهای کلان نفتی و گرفتن سهم عظیم در ذخایر نفت و گاز در پارس جنوبی کمک کرد. شاه پری همچنین به شرکت عظیم فرانسوی استفاده بهینه از آب "وی واندی" کمک کرد تا در تهران ضمن آشنایی با "رضا امرالهی" معاون وقت وزارت انرژی قرار داد عظیمی را با وی به امضا برساند که با آغاز و تشدید تحریم‌های بین‌المللی عملیات اجرایی این قرارداد همچنان عقیم مانده است.

نشریه فرانسوی با نگاهی گذرا به رکود تجارت و اقتصاد بین‌المللی ایران و غرب در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد می‌نویسد: در سال دو هزار و سیزده میلادی حسن روحانی جای احمد‌ی‌نژاد را گرفت و بار دیگر امید گشوده شدن درهای تجارت به روی صاحبان صنایع فرانسه به یک باره بالا گرفت، ولی مشکل این بود که ده سال دوری از بازار ایران، همه شبکهٔ تجاری فرانسه در این کشور را دچار اختلال کرده بود و اینجاست که بار دیگر در ماه‌های اخیر تلفن‌های شاه پری زنگنه یک لحظه هم خاموش نمی‌شود.

عکس دیده‌نشده از سردار صفوی در جنگ
به گزارش فارس، سردار پاسدار "سید یحیی رحیم صفوی" از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود و از اواخر مهر سال 1360 مسئولیت قائم مقامی فرماندهی کل سپاه را بر عهده گرفت. سپس در سال 1376 از سوی رهبر معظم انقلاب به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد و امروز دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا است. سردار رحیم‌صفوی نقش مؤثری در فرماندهی جنگ به عهده داشت. یکی از مسئولیت‌های وی فرماندهی ستاد عملیات جنوب بود.



طرح خطرناک تشکیل گروه‌های جدید مسلح در شمال لبنان
روزنامه لبنانی الدیار امروز در گزارشی به نقل از منابع وابسته به گروه‌های افراطی در شمال لبنان اعلام کرد: طی روزهای اخیر تلاش‌هایی برای شکل‌گیری گروه‌های جدید مسلح در طرابلس آغاز شده است. بنابراین گزارش، عاملان پشت پرده تشکیل گروه‌های مسلح در طرابلس درصدد خرید هرچه بیشتر املاک مسکونی در مناطق کوهستانی این شهر هستند تا مقدمات ورود نیروهای جدید مسلح به این شهر فراهم شود.

به گزارش مهر، بر این اساس، در این طرح خطرناک تلاش می‌شود افراد مسلح به طور طبیعی در بین اقشار مردم جای داده شوند تا در صورت ایجاد ناامنی پیگرد گروه‌های مسلح آسان نباشد و از طرفی فعالیت‌های آنها نیز به طور کامل تحت پوشش اعتراضات شهروندی باشد و این روزنامه ادامه اختلافات ایران و عربستان سعودی را در موضوع لبنان در تشکیل این گروه‌های مسلح افراطی بی‌تاثیر ندانسته است. در اینجا می توانید برخی از  تصاویر منتشر شده در روزنامه السفیر از حال و هوای این روزهای طرابلس را مشاهده کنید:





دیدار مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وزیر امور خارجه
"هانس بلیکس" مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صبح امروز یکشنبه با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.



تکذیب صادرات نفت ‌خام ایران به کره‌شمالی پس از یک سال  
"علی ماجدی" مدیر امور بین‌الملل و بازرگانی وزرات نفت، در پاسخ به این سوال که "سال گذشته در حاشیه نمایشگاه نفت کره شمالی مذاکرات خود را با ایران برای واردات نفت خام آغاز کرد، آیا هم اکنون ایران به این کشور نفت خام صادر می‌کند؟" تاکید کرد: "صادارت نفت خام به کره شمالی را شدیداً تکذیب می‌کنم."



مدیر امور بین‌الملل و بازرگانی وزرات نفت در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر این که آیا وزارت نفت برای واردات بنزین مشکل دارد یا نه؟ خاطر نشان کرد: قاعدتاً در واردات بنزین مشکلی نداریم.

گفتنی است، فرودین‌ماه سال 1392 در حاشیه هجدهمین نمایشگاه نفت،‌ گاز، پالایش و پتروشیمی "رستم قاسمی" - ‌وزیر نفت سابق- از صادرات نفت‌خام کشور به کره شمالی خبر داده بود. بر اساس مذاکرات صورت گرفته وزیر نفت کره شمالی با مسئولان وقت وزارت نفت توافق شد که ایران روزانه بین 110 تا 130 هزار بشکه نفت خام و چهار میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی را به این کشور صادر کند. همچنین توافق شده بود که ایران در پروژه‌های پالایشی کره‌شمالی نیز مشارکت داشته باشد و سرمایه گذاری کند. البته در مهر ماه 1392 یک محموله نفت ایران برای کره شمالی ارسال شد اما دولت چین دستور توقیف آن را داده بود.

خبر بد برای صاحبان سگ و گربه
خراسان نوشت: بر اساس بخشنامه روزهای اخیر سازمان توسعه تجارت به دستگاه‌های ذی‌ربط در امر واردات کالا، مقرر شده گروه کالایی مربوط به صدور مجوز ثبت سفارش واردات کالای غذای سگ و گربه به داخل کشور، از رتبه نهم به دهم تغییر کرده و ورود این محصولات با پرداخت دو برابر سود بازرگانی مجاز خواهد بود.

فتوای شنیع یک وهابی
جمهوری اسلامی نوشت: "ناصر العمر"، از مفتی‌های سرشناس عربستان سعودی گفته است که اگر نیروهای مجاهد در عراق و شام گرفتار شیعیان شدند، بهتر است برای رهایی از آنان (شیعیان) کشف عورت کنند، زیرا "عمروعاص" این کار را جلوی پیشوای شیعیان "علی" علیه السلام انجام داد و جان خود را نجات داد.

وی خطاب به تروریست‌هائی که در سوریه و عراق علیه دولت‌های این دو کشور شورش کرده‌اند تأکید کرد: "بر شما رزمندگان مجاهد واجب است که جلوی رافضی‌ها کشف عورت کنید تا بتوانید جان خود را نجات دهید."

منع تعویض لباس توسط بازیکنان ایران در جام جهانی صحت ندارد!
"علی کفاشیان" در واکنش به خبری که در روزهای اخیر منتشر شده مبنی بر اینکه رییس فدراسیون فوتبال از بازیکنان تیم ملی ایران خواسته است تا پیراهن‌های خود را بعد از مسابقه در جام جهانی با بازیکنان تیم‌های حریف تعویض نکنند زیرا این فدراسیون مشکل مالی برای تامین پیراهن دارد، گفت: تیم ملی فوتبال ایران یک حامی (اسپانسر) خارجی برای تامین لباس دارد و مشکلی در این زمینه ندارد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: طبق قراردادی که با اسپانسر داریم شرکت آل اشپورت هر تعداد که پیراهن و لباس بخواهیم مجانی به ما می‌دهد و تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی مشکل مالی هم ندارد و تمام هزینه‌های سفر و حضور در برزیل برعهده فیفا است و دولت هم کمک مالی کرده است اما توصیه من به بازیکنان این بود که اگر برای یک بازی دو دست لباس به شما دادند، آنها را تا پایان بازی نگهدارید و در پایان بازی هر کاری خواستید بکنید.

کفاشیان گفت: من به بازیکنان نگفته‌ام که در جام جهانی حق ندارند، پیراهن‌های خود را بعد از بازی با بازیکنان حریف عوض کنند و یا به مردم هدیه بدهند، تصمیم با خودشان است و هرکاری خواستند بعد از مسابقه با لباس‌های‌شان می‌توانند انجام دهند.

شعار تبلیغاتی بشار اسد
جام نوشت: "بشار اسد" در پوسترهای تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شعار جالبی مطرح کرده است و در این پوسترها نوشته شده "دنیا نتوانست اسد را تغییر دهد، ولی اسد دنیا را تغییر خواهد داد."



به حساب جناب پاپ گناه کنید!
در حدود سال ۱۴۵۰ میلادی، "تامس گسکوین" رییس دانشگاه آکسفورد شکایت می‌کرد که امروزه گناهکاران می‌گویند: من پروایی ندارم که در برابر خداوند چقدر گناه و کار زشت می‌کنم، زیرا با اعتراف و طلب آمرزش در نزد کشیش و خریدن آمرزش‌نامه "پاپ"، کلا از تمام معاصی و کفاره‌ها برائت حاصل می‌کنم. من آمرزشنامه   Indulgence پاپ را به چهار یا شش پنس خریده‌ام، یا در بازی تنیس با توزیع کننده آن، به عوض داو و شرط، برده ام.

زیرا آمرزش‌نامه فروشان در سراسر کشور پراکنده‌اند و آمرزش نامه‌ها را به دو پنس، گاهی به دو جرعه شراب یا آبجو… حتی به جای مزد فاحشه‌ای می فروشند. آن قدر مکرر در مکرر و برای موارد مختلف و متوارد، توقیع صادر کرده بودند که مردم ایمان و اعتقادی به نظر آنان ابراز نمی‌داشتند و کلیسا را به سوءاستفاده‌های بی‌شرمانه از سادگی و امید انسان‌ها متهم می‌کردند.

به گزارش جهان، وی در ادامه نوشت که یک فرایار عالی رتبه فرقه فرانسیسیان با خشم بیان می‌کند که چگونه در تمام کلیساهای آلمان صندوق‌هایی گذاشته بودند تا آنها که نتوانسته بودند در "سال بخشش" (۱۴۵۰ میلادی) به رم بروند در آنها پول بریزند و برای معافیت و آمرزش از کفارات گناهان خویش، از همان آمرزش نامه‌ها دریافت دارند.

گفتگوی تمدن‌ها در بحرین!



وقتی روحانی مسلح می‌شود!

تصویر زیر یکی از روحانیون مبارز در جریان پیروزی انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد که در یک ماموریت امنیتی قرار دارد.


علی دایی و برادران



تیم مذاکره‌‌کننده‌ هسته‌ای تصمیم‌گیری طایفه‌ای را کنار بگذارد
"فریدون عباسی" دوانی چهره شناخته شده در صنعت هسته‌ای کشور است که مدتی نیز ریاست سازمان انرژی اتمی را به‌عهده داشت. وی که از اساتید دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی است، در سال 89 مورد سوءقصد عوامل موساد قرار گرفت، اما به ‌دلیل خروج به ‌موقعش از ماشینی که بمب‌گذاری شده بود، آسیب جدی ندید و پس از مدتی بستری شدن در بیمارستان، توانست بار دیگر به صحنه علمی کشور بازگردد. وی پس از بازگشت، رسماً رئیس سازمان انرژی اتمی کشور شد.



وی در مصاحبه با تسنیم گفت: طرف غربی می‌گوید من تحریم علیه ایران را برداشته‌ام، اما هیچ شرکتی نمی‌تواند با ایران کار کند، چون این شرکت‌ها می‌گویند هنوز هیچ دستورالعملی نیامده و اگر با ایران وارد کار و فعالیت شویم ارزش سهام شرکت‌مان پایین می‌آید. به‌عنوان مثال می‌خواستیم که تحریم بانک مرکزی برداشته شود نه‌اینکه یک پول جزیی از اموال بلوکه شده ایران را به بانک ژاپنی بدهند و این بانک ژاپنی به ایران بگوید اگر این پول را به شما پرداخت کنم، تحریم می‌شوم و در نهایت این پول به بانک کشور دیگری داده شود و آن بانک هم بگوید ما فقط روزانه یک میلیون دلار می‌توانیم پرداخت کنیم.

عباسی درباره نقد به توافق ژنو، این نقدها را نقد جوانان نمی‌داند و بر کارشناسی بودن این نقدها تأکید می‌کند و می‌گوید:  نقدهای مربوط به توافق‌نامه ژنو نقدهایی نبوده که دو سه نفر جوان بخواهند آن را بررسی کنند و موجب شود تیم مذاکره‌کننده ناراحت شود و اعلام کنند منتقدان می‌خواهند دولت آقای روحانی را تضعیف کنند، چون واقعاً قصد این نبوده است. قصد این بوده که گفته شود بی‌جهت قهرمان‌سازی نکنید.

او در بخش دیگری از این توافق، پروژه قهرمان سازی از ظریف را تشریح می‌کند و به انتقاد از عوامل آن می‌پردازد. او معتقد است که باید اجازه می‌دادند در ابتدا آقای ظریف وارد کشور بشود و به عموم جامعه اعلام کند که چه توافق کرده‌ و متن را اعلام کند و یک‌سری از عقلا هم نظر بدهند و پس از این مرحله گفته شود آقای ظریف دست شما درد نکند، اما اینکه یک‌دفعه با جار و جنجال رسانه‌ای با همکاری چند خبرگزاری و فعالیت‌های دفتر رئیس‌جمهور آقای ظریف را قهرمان ملی کنیم در واقع می‌خواهیم همه را آچمز کنیم تا همه در عین بی‌خبری این اقدام را تأیید کنند و مراجع، رسانه‌ها و دانشگاهیان هم مجبورند تأیید کنند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی همچنین پیشنهاد می‌دهد که متخصصان هسته‌ای ایران به‌عنوان بازرسان آژانس از کشورهای دیگر بازدید کنند؛ "ایران متخصصان خوبی دارد که می‌تواند در بازرسی از تأسیسات هسته‌ای کشورها به آژانس کمک کند و باید این راه باز شود که متخصصان و کارشناسان خبره کشورمان به‌عنوان بازرسان آژانس به کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان سفر و از تأسیسات هسته‌ای این کشورها بازرسی کنند".

او همچنین امتیازاتی را که در توافق اولیه ژنو داده شده در مقابل آنچه گرفته شده است، "ناچیز" می‌نامد و می‌گوید باید ببینم موضوع چیست و ما چه کمکی می‌توانیم بکنیم، اینها نخواستند. اینها یک قوم و طایفه‌ای هستند و به‌صورت طایفگی تصمیم می‌گیرند، خوب تصمیم بگیرند، اگر خراب کردند و کارشان بد شد و کشور به خطر افتاد، ما هستیم".

ليبي اروپا را تهدید کرد
به گزارش شبکه العالم، "صالح المازق" وزیر کشور موقت لیبی، در کنفرانسی مطبوعاتی خطاب به جامعه جهانی و به ویژه اتحادیه اروپا هشدار داد که اگر آنها به مسؤولیت‌های خود در قبال لیبی عمل نکنند و به طرابلس در مبارزه با پدیده مهاجرت‌های غیرقانونی کمک نکنند، ممکن است لیبی عبور گروه‌های مهاجر غیرقانونی را به خاک اروپا تسهیل کند.

تابناک نوشت: وزیر کشور موقت لیبی خاطر نشان کرد که لیبی از وجود هزاران مهاجر غیرقانونی که از کشورهای مختلف آفریقا به ویژه کشورهای زیرصحرا آمده‌اند، رنج می‌برد. این مهاجران غیرقانونی عامل شیوع انواع بیماری‌ها، افزایش جنایات و گسترش قاچاق مواد مخدر هستند.

از چند سال پیش، لیبی به یکی از مسیرهای اصلی عبور مهاجران غیرقانونی از کشورهای آفریقایی به سواحل اروپا تبدیل شده است. هر ساله صدها هزار مهاجر غیرقانونی که اکثر آنها آفریقایی هستند با عبور از خاک لیبی تلاش می‌کنند برای یافتن شرایط زندگی بهتر خود را به اروپا برسانند.

اسب کُشی در مسابقات سوارکاری!
اسب مسابقه تا زمانی که برنده می‌شود قند می‌‌خورد اما اگر پایش بشکند... در جریان مسابقات سوارکاری یکی از استان‌های کشور پس از آنکه پای اسب شکست، به طرز دلخراشی جان خود را از دست داد.





ثبت نام مشایی و هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری
اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی روز 21 اردیبهشت 1392 با حضور در وزارت کشور، برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.











اظهارنظر ناطق نوری در ارتباط با  حضورش در انتخابات مجلس

"حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا محوریت اصلاح‌طلبان و کارگزاران را برای انتخابات مجلس می‌پذیرید یا خیر، گفت: این پرسش خود یک پاسخ است و من اصلا در این زمینه صحبت نمی‌کنم.



ناطق نوری در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات حضور خواهید یافت یا خیر،‌ تاکید کرد: هنوز در این باره تصمیمی نگرفته‌ام.

گفتنی است که این اظهارنظر ناطق نوری در حالی است که بیش از این برادرش تاکید کرده بود که علی اکبر ناطق نوری در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

روش جالب آموزش لبخند به پرستاران چینی
عصر ایران نوشت: پرستاران بیمارستان "هاندان" در شمال چین با روشی جالب برای لبخند زدن آموزش می‌بینند. در میان دندان‌های این پرستاران یک چوب باریک (غذا خوری) گذاشته می‌شود تا عضله صورت آنها فرم لبخند به خود بگیرد. این کار به دفعات در طی هفته برای تمرین عضلانی صورت لبخندی به پرستاران انجام می‌شود تا در مواجهه با بیماران لبخند را فراموش نکنند.



ترفند جبهه پایداری برای انتخابات مجلس دهم
نواندیش با اشاره به اینکه جبهه پایداری برای تداوم حضور خود در مجلس دهم سیاست جدیدی را اتخاذ کرده است، نوشت: پس از تغییر فضای سیاسی کشور با روی کار آمدن "حسن روحانی"، جبهه پایداری که به رغم هیاهوی زیاد سیاسی در بدترین شرایط از نظر پایگاه مردمی قرار گرفته است، برای ادامه حضور در مجلس شورای اسلامی خروج نمایندگان خود از تهران و فعالیت در شهرستان‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

بر این اساس گفته می‌شود از مدتی پیش کمیته‌ای در این جبهه تشکیل و در حال بررسی و شناسایی حوزه‌های انتخابیه غیر استان تهران برای نمایندگان تهرانی خود در مجلس شورای اسلامی است. بنا به استدلال اعضای این جبهه، با گشایش فضای سیاسی، نمایندگان این جریان شانسی برای پیروزی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران ندارند و باید به شهرستان‌ها بروند.

با این حال یکی از آسیب‌های مورد اشاره در ارتباط با این تصمیم، تقابل میان نمایندگان عضو اکثریت مجلس با اقلیت عضو جبهه پایداری است. تلاش برای بزرگ‌نمایی برخی مسایل و طرح پی در پی برخی موضوعات و افزایش حضور رسانه‌ای و سفرهای پی در پی به شهرستان‌ها با توجیه روشنگری در قبال توافق ژنو و ...، در راستای این برنامه می‌باشد.

افشای جادوگری به سبک خداداد عزیزی!
 در فاصله سال‌های 1450 تا 1700 میلادی موجی فراگیر برای شکار جادوگران در اروپا و آمریکای تازه پا گرفته به راه افتاد. مردم با این باور که جادوگران، هم دست شیطان هستند و به جادوی سیاه متوسل می‌شوند کسانی را که به جادوگری متهم می‌شدند،  ابتدا با شکنجه وادار به اعتراف می‌کردند، سپس به دار آویخته یا زنده زنده در آتش سوزانده می‌شدند "! خداداد عزیزی" که در آخرین قهرمانی پاس نقش به سزایی داشت و البته درگیری او و "مجید جلالی" سرمربی وقت تیم از دید رسانه‌ها پنهان نماند در گفتگویی جنجالی علیه جلالی که به "آقا معلم" شهرت دارد به شدت موضع گرفته و گفته است:

"همين آقامعلم زماني که مربي من بود، قراردادش تمام شده بود و براي قرارداد سال جديد با من صحبت کرد که با باشگاه مشکل دارم. به او گفتم چه مشکلي؟ گفت: يک نفر هست که مي‌خواهد هر طوري شده امسال روي نيمکت بنشيند. با تعجب از او پرسيدم خوب اين بنده خدا چه کاري بلد است؟ گفت که اين نيروي خاصي دارد و مي‌تواند اهريمن را از ما دور کند و لشگر خوبي  به سمت ما بياورد و از اين حرف‌ها که دقيقاً يادم نيست. همين آقا از پاداش بازيکنان مي‌گرفت و به اسم کار خير مي‌داد به آقاي جادوگر! حتي يک بار از خود من هم بابت کمک به همين کارهاي خير بخشي از پاداشم را گرفت. حالا شما به من بگو اين چه فرهنگي است که معلم و تئوريسينش دنبال جادوگري و دلالي است؟!"

چند سالی است اما راز از پرده بیرون افتاده است. گفته می‌شود به غیر از تکنیک فردی بازیکنان و هوش مربیان، کسانی قبل یا حین بازی، بازیکنان تیم حریف را جادو می‌کنند تا با کله بخورند زمین، توپ‌شان از توی شش قدم برود اوت یا دست و پای دروازه‌بان شان شُل شود و در نهایت شکست بخورند! در یک مورد ادعا شد مربی یک تیم (نام مربی و تیم محفوظ) نسخه پیچیده تا برای شکستن طلسم جادوگر تیم حریف، گالن 20 لیتری از مایعات انسانی! را دست به نقد نگه ‌دارند تا اگر لازم شد دور و بر زمین چمن بریزند! اینکه آیا ریخته‌اند و بازیکنان دو تیم در چنان حال و هوایی، فوتبال بازی کرده‌اند یا نه، البته فاش نشده است.

زمانی "صمد مرفاوی" -سرمربی مس - بعد از شکست تیمش در کرمان، دوباره فتیله را آتش زد و استقلالی‌ها را به استفاده از نیروهای غیرطبیعی متهم کرد و حالا خداداد عزیزی به صراحت مردی را متهم می‌کند که در چند سال اخیر حتی امیر قلعه نویی را با گفتن "جلالی،خیلی مرده!" وادار به ستایش کرده بود.  چند سال پیش دولت "رومانی" برای اخذ مالیات، شغل جادوگری را به رسمیت شناخت. به نظر می‌رسد با توجه به تعدد حضور و ادعای تأثیر غیرقابل‌انکار رمالان و جادوگران در فوتبال ایرانی بد نباشد از این صنف هم مالیات اخذ شود یا این که یارانه نقدی‌شان قطع شود!

یک منبع آگاه میزان بدهی‌های میلیاردی را به تفکیک بدهکاران فاش کرد
تنها مدتی کمی از آغاز نهمین دوره ریاست جمهوری گذشته بود که موضوع معوقات بانکی و بدهکاران بانکی مورد توجه رسانه‌ها و شخص ریاست جمهوری قرار گرفت. این موضوع در ابتدا با عناوین مختلفی مورد توجه مردم و رسانه‌ها و حتی مسئولان قرار گرفت اما می‌توان شاه بیت آن را وعده ارائه یک لیست 300 نفره از جانب رئیس جمهوری نام برد. وعده ارائه این لیست سالها بر زبان آورده شد تا اینکه نه تنها این وعده محقق نشد بلکه در اواخر دوره دهم ریاست جمهوری شاهد وقوع یک فساد آن هم به ارزش 3 هزار میلیارد تومان بودیم.

فارس نوشت: اما در روز 7 دی ماه سال گذشته رییس‌جمهور به معاون اول خود دستور داد تا اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوءاستفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه‌خواری و درآمدهای غیرموجه را فراهم کرده‌اند، در اولویت کار قرار گیرد. اما سرانجام در روز 15 اردیبهشت و حدود 4 ماه پس از دستور رئیس جمهوری به معاون اول خود "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان مجلس، تصریح کرد که هم‌اکنون مجموع مطالبات معوق بانک‌ها با 82 هزار میلیارد تومان رسیده است که در این رابطه دولت از اول سعی کرد تا بررسی کند که در این مطالبات افراد مقصر هستند یا شرایط اقتصادی تاثیر گذاشته است.

اما تنها یک روز بعد از اظهار نظر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری "حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای" در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها در خصوص وضعیت معوقات بانکی اظهار داشت:  بانک مرکزی لیستی را به قوه قضائیه ارسال کرده که اسامی موجود در آن بالغ بر 500 نفر و خطاب به قوه قضائیه است. این در حالی است که حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که در فهرست بدهکاران بانکی که از سوی معاون اول رئیس جمهوری به قوه قضاییه ارائه شده چند نفرشان بالای 10 میلیارد تومان بدهی بانکی دارند گفت که ما هنوز در وزارت دادگستری روی این لیست کار نکردیم و گزارش را هم از آقای دادستان کل نگرفته‌ام.

اما در این میان یک منبع آگاه میزان بدهی به تفکیک بدهکاران را در اختیار فارس قرار داد که خوب است نگاهی به میزان معوقات و حجم آن و همچنین تعداد افرادی که معوقه بانکی داشته باشند بیاندازیم. به گفته این مقام آگاه براساس بررسی‌های صورت گرفته کل مطالبات غیرجاری بانک‌ها بیش از 100 هزار میلیارد تومان است. مانده مطالبات غیرجاری (شامل سررسید گذشته، معوقات، مشکوک الوصول) بالای 10 میلیارد تومان جمعا رقمی معادل 62 هزار میلیارد تومان است که در اختیار 988 ذی نفع واحد اعم از حقوقی و حقیقی است.

همچنین مطالبات غیرجاری بالای هزار میلیارد تومان در اختیار 3 ذی‌نفع واحد قرار دارد که دو نفر آنها در مسیر رسیدگی به 2 پرونده بزرگ اقتصادی در زندان به سر می‌برند. اما دارندگان بدهی غیر جاری بالای 500 میلیارد تومان هم 18 نفر هستند که چیزی حدود 15 هزار میلیارد تومان از حجم مطالبات را به خود اختصاص داده‌اند. به این اعداد و ارقام بدهی‌ غیر جاری بالای 100 میلیارد تومان را هم باید اضافه کرد که مجموع این نوع بدهی 42 هزار میلیارد تومان است که در اختیار 145 نفر است. همچنین میزان بدهی‌ غیر جاری بالای 50 میلیارد تومان جمعا 47 هزار میلیارد تومان است که در اختیار 283  نفر اعم از حقیقی و حقوقی قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۲۰:۱۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام علیکم. تصویر سردار رحیم صفوی در دهانه یک تونل، مربوط به عملیات رفع حصرآبادان درسال60 است. تابستان داغ باگرمای بالای 50درجه ابادان و سنگرهای محورفیاضیه، تونلهایی به طول سیصدمتر و بیشتر حفرگردید تا رزمندگان بتوانند ازجلوی خاکریز و بعضا ازپشت خاکریزهای دشمن بیرون آمده و حملات ضربتی را انجام دهند. عملیات مهرماه60 که سرهنگ کهتری ازارتش و برادر احمدکاظمی فرماندهی می کردند از اولین و حساسترین عملیاتیست که درنوع خود بی نظیربود.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۸:۵۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام ممنون ازاخبار بروزتون ..
باتشکر فروان از زحمات شما
آخرین اخبار