هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

اعتکاف راهی برای تحقق منویات رهبری در مسائل فرهنگی

مسئول اعتکاف دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: اعتکاف نوعی کار فرهنگی است که برای انس گرفتن با خدا در فضای معنوی مساجد صورت می‌گیرد که باید با توجه به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، امسال باید هرچه با شکوه‌تر برگزار شود.

"سیدعباس هاشمی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پیش رو داشتن ایام اعتکاف گفت: اعتکاف نوعی کار فرهنگی است که برای انس گرفتن با خدا در فضای معنوی مساجد صورت می‌گیرد، که باید با توجه به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، امسال باید هرچه با شکوه‌تر برگزار شود.
 
وی با بیان اینکه نباید در مسئله اعتکاف بدعت‌گذاری شود، تصریح کرد: انجام فریضه اعتکاف افراد را بیمه می‌کند و شرکت‌کنندگان باید در این مدت اعمال خود را محاسبه کنند.

مسئول اعتکاف دانشجویی دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: حضور در اعتکاف موجب تحقق منویات رهبری می‌شود چراکه افرادپس از اعتکاف با روحی سرشار از معنویت به کارهای روزمره‌شان می‌پردازند و زمانی که جامعه از سلامت روحی- معنوی برخوردار باشد، قطعا در مسیر فرهنگ حرکت خواهد کرد.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: مسئولان نباید در امر برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف، افراط و تفریط کنند، بلکه باید این مراسم در چارچوب معنوی و فرهنگی با برگزاری حلقه‌های معرفتی و توزیع بسته‌های فرهنگی برگزار شود تا منویات رهبری را تحقق ببخشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار