وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

افزایش 8 درصدی "نرخ اجاره بها"/ برنامه‌ای برای کنترل فیزیکی نرخ اجاره‌بها نداریم

آخوندی گفت: تاکنون نرخ اجاره‌بها 8 درصد افزایش داشته و من برنامه‌ای برای کنترل فیزیکی بازار اجاره بها ندارم و تنها به دنبال افزایش عرضه مسکن هستم.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص نرخ اجاره بها گفت: نرخ اجاره بها تاکنون افزایش 8 درصدی داشته و من نیازی به کنترل فیریکی بازار اجاره‌بها در تابستان امسال نمی‌بینم.
 
وی در ادامه افزود: من به دنبال ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن هستم.
 
وی با بیان اینکه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش نیافته است گفت: وزارت راه و شهرسازی درخواست افزایش قیمت دارد و در این خصوص جلسه‌ای تشکیل شده ولی همچنان این تسهیلات 30 میلیون است.
 
وی در ادامه افزود: مالیات خانه‌های خالی مصوب نشده و به ما تاکنون ابلاغ نشده است و مشخص نیست که این قانون به نفع بخش مسکن باشد.
 
آخوندی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها از لحاظ  وزارت راه و شهرسازی جزء بخش خصوصی محسوب می‌شود گفت: این تعاونی‌ها توسط خود مردم تشکیل شده و در صورت ایجاد مشکل باید به وزارت تعاون و رفاه مراجعه کنند.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: بخش اول مصوبه خرید و فروش مسکن مهر ابلاغ شده و تا چند ماه آینده مراحل بعدی این مصوبه ابلاغ می‌شود.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: متنوع‌سازی نرخ بلیط هواپیما به معنای افزایش قیمت نیست و تا چند ماه آینده این مصوبه اجرایی می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اجاره ، عرضه ، تقاضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۱۱:۳۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
بخواهید هم اجاره بها رو کاهش بدین نمی‌تونید
دوما که برای چی برنامه دارین که برای این یکی داشته باشین؟
فقط برای دوشیدن مردم برنامه دارید والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
يك سري بدبخت اسير كوچه خيابون بشن با اين وضع درامد وگروني
آخرین اخبار