وزیر بهداشت درحاشیه کنگره جامعه جراحان کشور:

تا واقعی شدن تعرفه‌ها زمان نیاز است

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تعرفه‌ها خارج از مصوبه دریافت می‌شود؛ گفت: تا واقعی شدن تعرفه‌ها زمان نیاز است در حالی که نظارتی وجود ندارد و خارج از مصوبه دریافت می‌شود که باید با آن برخورد شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه کنگره جامعه جراحان کشور در جمع خبرنگاران بیان داشت: قبل از سال انتظارمان این بود که تعرفه‌ها ابلاغ شوند اما این قول را می‌دهیم که با همکاری سایر بخش‌ها طی یکی دو هفته آینده تعرفه‌ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی نیز تعرفه‌ها نمی‌توانند افزایش یابند؛ افزود: مابه‌التفاوت تعرفه‌های درمان در بخش دولتی را از محل یارانه‌ها پرداخت می‌کنیم و در عین حال تعرفه‌های قبلی را هم قبول نداریم زیرا تعرفه‌ها واقعی نیستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه واقعی شدن تعرفه‌ها با شرایط موجود طی یک سال شدنی نیست تصریح کرد: ظرف چند سال باید به نقطه مشترکی برسیم و این در حالی است که ما به مشکلات و هزینه‌ها اعتراف داریم.

وزیر بهداشت در مورد اجرای طرح تحول نظام سلامت و نتایج این طرح پس از گذشت یک هفته خاطرنشان ساخت: همراهی جامعه پزشکی در سراسر کشور غیرقابل انتظار بود و تا 80 درصد کار را بدون مشکل پیش بردیم.

وی همچنین به وضعیت نابسامان مراکز دولتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مراکز درمانی سالها با مشکل کمبود نیرو و وسایل جراحی، آزمایشگاهی و تصویربرداری مواجه بودند که طی یک هفته حل شدنی نخواهد بود

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.