وزیر بهداشت خبر داد

اعلام "تعرفه‌های پزشکی" طی یک هفته آینده

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه تعرفه‌ها باید تا یک هفته آینده اعلام شود، گفت: در بحث تعرفه‌ها و اجرای قانون باید همه مسئولان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان در سی و هشتمین کنگره سالانه جراحان ایران با اشاره به اینکه علی رغم رتبه‌های بین‌المللی کارهای عمیقی در خصوص پژوهش صورت نگرفته است، اظهار داشت: در مباحث بهداشتی شاهد افتخارات متعددی بوده‌ایم که می‌توان به شبکه بهداشت که ۳۰ سال قبل ایجاد شده و اکنون در حال فرسودگی است اشاره کرد. 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از انجام بسته‌های حمایتی نظام سلامت به منظور حمایت بیشتر از بیماران خبر داد و اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت که از هفته گذشته آغاز شده گامی در این راستا بوده چرا که خدمات رسانی در بخش دولتی از سخت‌ترین و مهم‌ترین وظایف دولت است. 

وی با اشاره به دو بسته حمایتی جلوگیری از ماندگاری دور از رضایت پزشکان در مناطق محروم و همچنین پرداخت مابه التفاوت قیمت ویزیت‌ها اشاره و بیان داشت: طرح نانوشته سربازی اجباری زیبنده جامعه پزشکی نیست و یا باید از اول بومی گزینی مطرح شود و یا در پرداخت‌ها تجدید نظر شده و انصاف رعایت شود. 

وی با اشاره به اینکه تعرفه‌ها باید تا یک هفته آینده اعلام شود، گفت: در بحث تعرفه‌ها و اجرای قانون باید همه مسئولان کمک کنند البته جمع بندی و اختلاف نظر‌ها در مورد تعرفه‌ها قبل از سال جدید مورد بررسی قرار گرفت که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اعلام تعرفه‌ها به مراکز درمانی و بهداشتی به تعویق افتاد. 

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از بیماران صعب‌العلاج و اختصاص مبالغی در خصوص تهیه داروی مورد نیاز آنها خاطر نشان کرد: مابه التفاوت قیمت ویزیت پزشکان با مبالغ واقعی آنها باید پرداخت شود که در خصوص اعمال جراحی و کارهای تشخیصی نیز این امر باید رعایت گردد. 

وی به زمانبر بودن اجرای طرح‌های حمایتی نظام سلامت اشاره کرد و گفت: نمی‌توان پیش مردم محبوب بود اما به درد و رنج آنها واقف نباشیم لذا اجرای طرح‌های حمایتی برای افزایش رضایت عمومی مردم و همچنین خود جامعه پزشکی زمانبر است که امیدواریم ظرف دو ماه یعنی تا پایان خرداد اجرایی شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار