حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در جمع خبرنگاران تشریح کرد

جزئیات مستند «من روحانی هستم» و قانون «کپی رایت»

وزیر دادگستری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران با اشاره به مستند «من روحانی هستم» گفت: ساخت مستند باید روشن باشد و با استفاده از روایت‌های منحرف انجام نشود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین«مصطفی پورمحمدی» امروز سه‌شنبه در هفتمین روز از برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافت.

وزیر دادگستری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران با اشاره به مستند «من روحانی هستم» اظهارداشت: ساخت مستند باید روشن باشد و با استفاده از روایت‌های منحرف انجام نشود.

وی ادامه داد: ما که بر اساس یک مبانی و اصول و اعتقاد تاکید داریم و با تجاوز از حریم‌ها مقابله می‌کنیم باید خودمان بیشتر دقت داشته و بیشتر عامل باشیم.

وزیر دادگستری در مورد میزان مطالعه قضات نیزاظهار داشت: آماری از مطالعه قضات در دست ندارم اما ما قضات باید صبح تا شب کتاب‌های حقوقی مطالعه کنیم.

پورمحمدی با بیان تصویب قانون های جدید تصریح کرد: از آنجاییکه قوانین و آیین نامه های جدید به طور پیوسته تصویب می شود ما قضات به مطالعه کتاب نیازمندیم و حتی گاهی از خواندن قانون عقب مانده ایم.

وی قفل شکنی کتاب‌های الکترونیکی برای فروش این قبیل کتاب‌ها را نوعی رقابت بزرگ عنوان کرد و افزود: از اهل فن و صنعت می‌خواهم تا قدرت کنترل و شناسایی این قفل ها را سخت و ناممکن سازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در مورد قانون کپی رایت و مجازات آن نیزگفت: لایحه مالکیت معنوی جدیدی تهیه کرده ایم که هم اکنون در دولت است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: در این لایحه اکثر مجازات‌ها را تغییر دادیم اما آنهایی که برای دفعات چندم مرتکب جرم کپی رایت می‌شوند برای آنها زندان در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار