حجت‌الاسلام پورمحمدی:

دیدارهای غیررسمی مقامات غربی منبعث از احساس عقب ماندگی و شكست است/ دشمنان ما به هیچکس رحم نمی‌کنند

وزیر دادگستری با اشاره به اقدام(دیدار با برخی فعالان فتنه) مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر اخیر وی به ایران گفت: من فكر می‌كنم اين رفتار منبعث از احساس عقب ماندگي و شكست است و ملت ما بايد هوشيار باشد، دشمنان ما در حوادث اخير از جمله اوكراين نشان دادند كه به هيچكس رحم نمی‌كنند و مثل درندگان در پي تهديد و ارعاب يكديگر هستند و منطقي جز زور و قلدری بی‌حساب و كتاب ندارند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "مصطفي پورمحمدي" وزير دادگستري صبح امروز و در ادامه مباحث تفسير قرآن در جمع كاركنان وزارت دادگستري و سازمان تعزيرات حكومتي، بر لزوم همراهي مردم با دولت در عبور از مشكلات و رسيدن به آرامش و ثبات سياسي و اقتصادي تاكيد كرد.
 
وزير دادگستري اظهار كرد: امسال با دستاوردها، موفقيت‌ها و امتيازات زيادي براي ملت ما همراه بود و كشور توانست ثبات سياسي و جايگاه بين‌المللي مناسبي بدست آورد و اين دستاوردها با كمترين هزينه و حاشيه و به تعبير مقام معظم رهبري با حماسه سياسي اتفاق افتاد.
 
وي در ادامه افزود: انتخابات رياست جمهوري كه با حضور چشمگير مردم همراه بود و توانست بدون كوچكترين حاشيه‌ای تمامی سلايق را جلب كند، به نحوي منجر به كاهش و كشمكش‌های چند سال گذشته بود و ملت بايد با هوشياری كامل از اين حوادث عبور كند و با توجه به هشدارهای آن از حوادث گذشته عبرت بگيرد، اختلاف خواست و طمع دشمنان است و بسياری از توطئه‌ها و فتنه‌ها براي ايجاد اختلاف و تضعيف بنيادهاي اجتماعي و استحكام ملي طراحي شده است.
 
پورمحمدي با بيان اين مطلب كه خوشبختانه حماسه سياسي مد نظر مقام معظم رهبري محقق شده و حال انتظار ايشان از دولت جديد، تحقق حماسه اقتصادی است تصريح كرد: ما درگير مشكلات اقتصادی هستيم و طمع دشمن نيز همواره اقتصادي بوده و هست و وظيفه رفع اين مشكلات بر دوش دولت مي‌باشد كه تلاش زيادی نيز در اين جهت صورت گرفته است.
 
عضو دولت يازدهم مهمترين اولويت دولت در بحث اقتصاد را مهار تورم و در پي آن كاهش اضطراب در محيط كسب و كار دانست و افزود: اميدواريم در پايان اسفند ماه در بحث تورم به اعداد 34 و 33 درصد برسيم و در عين حال در پي كنترل نقدينگي نيز هستيم كه با ابلاغ سياست‌های كلي اقتصاد مقاومتی از سوي مقام معظم رهبری، خوشبختانه راه هموار شده و بايد ضمن پرهيز از عملكردهای شعاری با جديت به دنبال رفع موانع و مشكلات باشيم.
 
وزير دادگستري با بيان اين نكته كه نظام ما مسايل فراوانی دارد و بايد به تمامي اين نكات بطور همزمان توجه شود، به تاكيد بر مقوله فرهنگ اشاره كرد و گفت: "فرهنگ ما بر مباني ديني استوار است، دين در گرانبها، سرمايه جاوداني و گنج بي پايان ملت ماست و نبايد اجازه دهيم دين و معارف و ارزشهاي ديني تضعيف شود".
 
وي همچنين خاطر نشان كرد: دشمن هرگز از ما غافل نمي‌شود، چنانكه پس از مذاكره در مورد انرژی هسته‌ای و تحريم‌ها، اكنون بحث حقوق بشر و مواد مخدر و اعدام‌ها را مطرح كرده كه واقعا عجيب و جالب است و حتي در پي تعقيب كنوانسيوني هستند كه بر اساس آن مصرف مواد مخدر آزاد شود و اعدام نيز برچيده شود.
 
پورمحمدي ادامه داد: "تحليل من در اين موارد  اين است كه هرچه پيروزی بيشتری نصيب ملت ما می‌شود، دشمنان بيشتر در غم و اندوه فرو می‌روند، خوشبختانه با هدايت رهبري انقلاب و با توجه به حركت مومنانه مردم از اين ورطه‌ها و فتنه‌ها و عقبه‌ها عبور كرده‌ايم و دشمنان به خشم امده‌اند".
 
وزير دادگستري از اقدامات اخير كاترين اشتون در سفر به ايران و انجام ديدارهای وی با برخي افراد انتقاد كرده و اظهار داشت: اگر به دنبال مذاكره و و توفيق در آن هستيد چرا به سراغ مخالفين كه تحت نفوذ و زير بليط خود شما هستند و نيازي به ملاقات با آنها نداريد می‌رويد.
 
وي تصریح کرد: "من فكر می‌كنم اين رفتار منبعث از احساس عقب ماندگي و شكست است و ملت ما بايد هوشيار باشد، دشمنان ما در حوادث اخير از جمله اوكراين نشان دادند كه به هيچكس رحم نمی‌كنند و مثل درندگان در پي تهديد و ارعاب يكديگر هستند و منطقي جز زور و قلدری بی‌حساب و كتاب ندارند".

پورمحمدي در پايان با بيان اين مطلب كه دشمنان بدانند سرمايه كشور ما دين، ملت، نظام و باورها و اعتقاداتمان است تصريح كرد: ما  هرگز با تهديد و اتهام زني و دروغگويی‌های آنان  اين سرمايه‌ها را از دست نخواهيم داد.  

انتهای پیام/ 
    
    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار