وزیر بهداشت:

اصلاح فسادهای پنهان و آشکار "حوزه سلامت" زمان می‌خواهد

دکتر هاشمی با بیان اینکه مشکلات سلامت یک ماه و یک هفته‌ای برطرف نمی‌شود، گفت: اصلاح فسادهای پنهان و آشکار حوزه سلامت زمان می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز ۱۵ اردیبهشت ماه در حاشیه مراسم روز جهانی ماما در جمع خبرنگاران گفت: از امروز که طرح تحول سلامت آغاز شده یکی از خدماتی که ارائه می‌شود ارائه زایمان طبیعی به صورت رایگان در کلیه بیمارستان‌های دولتی است که برای این امر ۲۵۰ میلیارد تومان برای یک سال پیش بینی کرده‌ایم. 

وی در ادامه از بازدید سرزده رئیس جمهور از وزارت بهداشت امروز صبح خبر داد و افزود: حضور رئیس جمهور امروز در وزارت بهداشت اطمینان بیشتری را به ما می‌دهد که دولت و رئیس دولت برای اصلاح نظام سلامت متحد هستند. 

هاشمی ادامه داد: این فاز اول تغییرات است و قدم‌های بعدی باید پله به پله برداشته شود در خصوص بحث افزایش جمعیت هم اقداماتی باید انجام شود که ساز و کار آن پیش بینی شده که بعدا اعلام خواهد شد. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکلات سلامت یک ماه و یک هفته‌ای برطرف نمی‌شود، عنوان کرد: اصلاح فسادهای پنهان و آشکار این حوزه زمان می‌خواهد، اجرای فاز نخست برنامه تحول سلامت چند سالی زمان می‌خواهد که هم مجلس و دولت باید به این امر کمک کنند. 

هاشمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اصلاح قانون ۶۱۶ مجازات اسلامی که در خصوص برخورد با پزشکان خاطی است، گفت: این قانون در گذشته هم وجود داشته که طبق این ماده، پزشک خاطی در صورت مقصر شناخته شدن تنها جریمه مالی پرداخت می‌کرد اما این قانون اصلاح شده به این صورت که اگر پزشکی مقصر در خطای پزشکی شناخته شود باید مورد حبس قرار گیرد که رئیس دادگستری در این مورد برخورد ویژه‌ای دارد. 

وی خاطر نشان کرد: حوزه پزشکی در شرایط فعلی نیازمند آرامش است .

وی در خصوص اعلام نشدن تعرفه‌ها افزود: علت تاخیر در اعلام تعرفه‌ها همزمان شدن اجرای مرحله دوم یارانه‌ها و طرح تحول سلامت است اما دولت این قول را داده که تا پایان اردیبهشت ماه تعرفه‌ها را در هیئت دولت مطرح کند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار