در جلسه مشترک معاون قرآن و عترت با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما مقرر شد

تشکیل کارگروه مشترک برای تولید محصولات رسانه‌ای

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این معاونت آمادگی دارد در راه ورود قرآن به زندگی مردم از طریق تشکیل کارگروه مشترک با شبکۀ قرآن ومعارف سیما همکاری داشته باشد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون قرآن و عترت با مدیر شبکۀ قرآن و معارف سیما در محل دفتر معاونت دیدار کرد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی ضمن خیر مقدم به گروسی، مدیر شبکۀ قرآن و معارف سیما، و همراهان گفت: انتقال آموزه های قرآنی به نسلهای آینده، کلید سلامت جامعه است.

وی گفت: وقتی مجموعه فعالیتهای قرآنی، تبدیل به فرهنگ در یک جامعه می شود که این فعالیتها بدرستی و با وجوه هنری خود، در رسانه منعکس شود. حشمتی تصریح کرد: فعالیتهای قرآنی را باید با زبان رسانه به مردم منتقل کرد. وی با اشاره به وجود یک واسط برای تبدیل سوژه ها و ایده ها به تولید رسانه ای بیان کرد: مجموعه معاونت آمادگی دارد در راه ورود قرآن به زندگی مردم از تشکیل کارگروه مشترک با شبکۀ قرآن ومعارف سیما در جهت تولید محصولات رسانه ای همکاری داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاستهای کلان کشور و نیز مشکل اعتبارات گفت: باید مردم را تشویق کنیم تا به حوزۀ فعالیتهای قرآنی وارد شوند. حشمتی با طرح موضوع وقفیات قرآنی و حمایت خیرین از حوزۀ قرآن و عترت، بر بازگشت قرآن به مساجد تأکید کرد. وی با بیان اینکه در مساجد ظرفیتهای بالقوه ای از لحاظ مکان و نیز امکانات وجود دارد، پیشنهاد کرد: بهتر است فعالیتهای قرآنی به جای اجرا در مؤسساتی که امکانات ضعیفی دارند و اجاره بهای آنها بالاست، در شبستان مساجد صورت بگیرد که این کار معنویتی را هم با خود به همراه دارد؛ زیرا جایگاه اصلی قرآن در مساجد است. حشمتی افزود: تأثیری گذاری اینکه فردی در شبستان حافظ قرآن شود بسیار متفاوت است تا اینکه این کار در یک مؤسسه صورت گیرد.

معاون قرآن و عترت در پایان با بیان اهمیت رسانه ها، پیگیری مطالبات مردم را مهم دانست و تأکید کرد: کار معاونت قرآن وعترت و شبکۀ قرآن و معارف باید مکمل یکدیگر باشند.

سپس هر یک از مدیران کل معاونت قرآن و عترت و نیز مدیران بخشهای مختلف شبکۀ قرآن و معارف سیما، نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در ادامه مدیر شبکۀ قرآن و معارف سیما، ضمن تشکر از معاون قرآن و عترت برای تشکیل این جلسه، اظهار داشت: نزدیک بودن دیدگاه معاونت قرآن و عترت به حوزۀ هنر و رسانه را به فال نیک می گیریم.

حسن گروسی با اعلام رضایتمندی 90 درصد از مخاطبان شبکۀ قرآن و معارف سیما در نظر سنجی اخیر سازمان صدا و سیما اعلام کرد: این شبکه با افزایش ببینده همراه بوده است.

وی ادامه داد: اولین درخواست مخاطبان شبکۀ قرآن، تولید فیلم و سریال دینی و مذهبی است. وی با اشاره به اینکه امسال 10 سریال و تله فیلم قرآنی تولید می کنیم، گفت: از کارگردانان بنامی مانند محمد حسین لطیفی و شاه حاتمی برای تولید دعوت شده است. گروسی بیان داشت: کمک مالی برای تولید فیلم و سریال با موضوع قرآن و عترت مورد درخواست این شبکه می باشد.

مدیر شبکۀ قرآن ومعارف در بخش دیگری از سخنانش با دعوت به وحدت و پرهیز از تششت و پراکندگی، یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیتهای خاص و ویژه ای، مانند هنر، مطبوعات، فضای مجازی، سینما و مانند آن را دارد که برای همکاری با شبکۀ قرآن و معارف سیما مناسب است.

گروسی با تأکید برای تسریع در تشکیل کارگروه مشترک، مشارکت معاونت در برخی برنامه های قرآن ومعارف سیما را خواستار شد. وی مشارکت در برنامۀ 1448 و چاپ کتاب آن و مسابقۀ فردوس را به معاونت پیشنهاد کرد.

این مقام مسئول با اعلام همکاری شبکۀ قرآن برای برگزاری نمایشگاه قرآن کریم گفت: ساخت فیلم مستند از نمایشگاه می تواند بر افزایش بازدیدکنندگان تأثیر داشته باشد. وی با بیان اینکه شبکۀ قرآن متعلق به همۀ دستگاههای قرآنی است، مشارکت در تولید دو الی سه برنامۀ قرآنی در طول سال را که ایجاد موج قرآنی می کند، خواستار شد.

در پایان مدیر شبکۀ قرآن از حجت الاسلام و المسلمین حشمتی برای بازدید از شبکۀ قرآن و معارف سیما دعوت کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: رسانه ، فعالیت ، سیما ، کارگروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار