رییس مرکز حراست و مسئول حفاظت از آزمون‌های وزارت بهداشت:

امسال" آزمون دستیار تخصصی پزشکی" در کمال آرامش روانی برگزار شد

چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی با حضور 15 هزار و 457 نفر از پزشکان عمومی همزمان در 19 مرکز استان در کمال امنیت و آرامش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وبدا؛ دکتر شریعتی رییس مرکز حراست و مسئول حفاظت از آزمون‌های وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکید دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت بر صیانت از حقوق شرکت کنندگان آزمون دستیاری و پیشگیری از تکرار حوادث تلخ گذشته که موجبات بی‌اعتمادی نخبگان جامعه پزشکی را فراهم نموده بود، سبب شد تا ضمن باز بینی و مهندسی مجدد مراحل قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون از شیوه‌های نوین حفاظتی در طراحی محیط های قرنطینه‌ای همراه با کنترل‌های چند لایه به منظور افزایش ضریب امنیتی استفاده شود.

وی همچنین انتخاب قرنطینه‌های جداگانه و موازی جهت تایپ، تکثیر و دفترچه‌سازی در محیط‌های سه گانه و انتخاب سه گروه از زبده ترین اساتید مطرح کشور جهت طراحی سوالات و استقرار آنان در فضای قرنطینه‌ای که امکان هر گونه نفوذ و دسترسی عوامل سود جو و فرصت طلب را خنثی نمود را از جمله اقدامات انجام شده در این آزمون بر شمرد.

به گفته دکتر شریعتی ابلاغ دستورالعمل‌های حفاظتی، تدوین چک لیست‌های امنیتی و برگزاری جلسات متعدد توجیهی با عوامل اجرایی و رابطین حفاظت آزمون دانشگاههای علوم پزشکی کشور به همراه مستند سازی از تمامی مراحل اجرایی، از جمله اقدامات قابل ذکر است.

وی ادامه داد: از موارد قابل بیان دیگر می‌توان به رصد اخبار و شایعات مخرب روزهای منتهی به آزمون که عموما امنیت روانی شرکت کنندگان را نشانه می‌رود اشاره کرد که با اطلاع رسانی بموقع و شفاف سازی، امکان انتشار شایعات و گمانه زنی‌های بی اساس  منتفی شد و به نوعی در ایجاد آرامش روانی و فضای عاری از استرس و اضطراب کمک کرد.

دکتر شریعتی اذعان کرد: از طرف دیگر، توجه ویژه وزیر بهداشت بر برگزاری هرچه بهتر آزمون و ضرورت حفظ و حراست از حقوق داوطلبین و توصیه اکید ایشان بر عدم غفلت از این ماموریت مهم، در شرایطی که وزارت بهداشت در گیر و دار تدوین نسخه اجرایی برنامه تحول سلامت و برگزاری اجلاس‌های پی در پی روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در جهت افزایش رضایتمندی از خدمات سلامت و کاهش سهم پرداخت از جیب مردم است، از نکات بارز این دوره بود.

دکتر شریعتی خاطرنشان کرد: مرکز حراست وزارت بهداشت بر اساس وظیفه ذاتی و رسالت قانونی خود از تمامی ظرفیت‌های موجود در جهت صیانت از حقوق داوطلبین (حق الناس) که در یک ماراتن نفس گیر با تحمل رنج شرکت در آزمونی که به زعم اکثریت قریب به اتفاق آنان از کنکور سراسری برایشان سخت تر است، از هیچ کوششی دریغ ننموده و ضمن امانت داری با ایجاد فضای رقابتی سالم در راستای تحقق عدالت آموزشی براساس منشور اخلاقی سازمان حراست کل کشور عمل کرده است.

وی در پایان از همکاری صمیمانه عوامل پرتلاش اجرایی، تیم حفاظت آزمون وزارت بهداشت، رابطین حفاظت آزمون دانشگاههای علوم پزشکی، حراست سازمان هواپیمایی، حراست سازمان سنجش کشور، کارشناسان فنی قرنطینه سازمان انرژی اتمی وشرکت کنندگان فهیم و فرهیخته در برگزاری هرچه بهتر آزمون تشکر و قدردانی نمود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار