پیشگیری از "سرطان ریه و دهان" با مصرف"ادویه‌ی برگ بو"

محققان معتقدند برگ بو سرشار از ویتامین C بوده که در دفع سموم و رادیکال های آزاد بدن بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ محققان معتقدند برگ بو سرشار از ویتامین C بوده که در دفع سموم و "رادیکال های آزاد بدن" بسیار موثر است. 
 
به عقیده ی آنها برگ سبز این گیاه بسیار خوشبو است و زمانی هم که خشک می‌شود با رایحه‌ای دلپذیر همراه است. این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند. 
 
محققان با بررسی دقیق برگ بو متوجه شدند که برگ بو با رایحه دلپذیرش از گذشته‌های دور در آشپزی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفته، اما متاسفانه علیرغم خواص بسیار زیاد، این گیاه و ادویه کمتر در جامعه ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
 
پزشکان می گویند ویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و "تقویت سیستم ایمنی بدن" نقش مهمی دارد از مهمترین ترکیب‌های موجود در این ادویه است که از طرف دیگر ویتامین A موجود در این ادویه به "قدرت بینایی "فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به "سرطان ریه" و دهان نقش دارد. 

در ادویه ی این برگ پرخاصیت مواد پروتئینی فراوانی از قبیل مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلینیوم، روی و منیزیم وجود داشته که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.