آیت‌الله نوری همدانی:

دشمنان دائما به دنبال فرهنگ بي بندوباري و سكولاريستي در جامعه هستند

آيت الله نوري همداني گفت: دشمنان دائما به دنبال فرهنگ بي بندوباري و سكولاريستي در جامعه هستند و به دروغ مي‌گويند اسلام موجب عقب ماندگي شده است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ "آيت الله نوري همداني" امشب در ديدار با رئيس دانشگاه پيام نور كشور با بيان اين كه رسالت‌ها بر اساس شرايط زمان تغيير مي‌كند،‌ اظهار داشت: امروز با پيروزي انقلاب اسلامي رسالت‌هاي جديدي شكل گرفته است و ما بايد پاسخگوي نياز دنيا باشيم.

وی با تاكيد بر اين كه تاريخ علوم دانشگاهي و حوزوي را بايد مورد بررسي قرار داد،‌ تصريح كرد: در گذشته علم و دانش و تحقيق اختصاص به كشورهاي اسلامي داشت و غربي‌ها در ظلمت جهل به سر مي‌بردند.

معظم‌له با بيان اين كه تاريخ شكل‌گيري علوم اسلامي و خدمات دانشمندان اسلامي را بايد مورد مطالعه قرار داد،‌ ابراز داشت: هنگامي كه اسلام از دانشگاه برخودار بود،‌ غربي‌ها از علم آموزي ناآگاه بودند.

اين مرجع تقليد با اشاره به اين كه بنيان گذاران علوم اسلامي از اصطلاحات عربي براي تعليم علوم استفاده مي‌كردند، افزود: غربي‌ها علوم را از جنبه الهي و ديني حذف كردند و آن را به سكولاريزاسيون تبديل كردند در حالي كه پديدآوردنده‌هاي اصلي علوم،‌ دانشمندان اسلامي بودند.

آيت‌الله نوري همداني با بيان اين كه استبداد و استكبار با منزوي كردن علما و دانشمندان موجب عقب افتادگي اسلام شد، تصريح كرد: امام خميني(ره) توانست بر اساس مباني اسلام بار ديگر دين را در دنيا مطرح كند و معادلات سياسي را برهم زند.

وی در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه امروز غرب اسير يك درصد سرمايه دار است و كشورهاي منطقه نيز اسير معادلات اسرائيلي‌ها قرار دارند، ‌ابراز داشت: البته امروز بيداري اسلامي شكل گرفت و دانشگاه‌هاي ما بايد پاسخگوي مسائل اسلام باشند.

معظم له در ادامه با تاكيد بر اين كه حوزه و دانشگاه هيچ تضادي با يكديگر ندارند،‌ تصريح كرد: حوزه و دانشكاه در دو جبهه مخالف نيستند علي رغم اينكه استكبار در دوران طاغوت درصدد تفرقه افكني ميان اين دو نهاد علمي بود.

اين مرجع تقليد با بيان اين كه در رژیم سابق استكبار افكار دانشمندان و اساتيد ما را به نگرش‌هاي سكولاريستي تغيير داد، ابراز داشت: دشمنان دائما به دنبال فرهنگ بي بندوباري و سكولاريستي در جامعه هستند و به دروغ مي‌گويند اسلام موجب عقب ماندگي شده است.

آيت الله نوري همداني با تاكيد بر اين كه دانشگاه‌ها وظيفه سنگيني براي معرفي اسلام ناب به دنيا دارند، تصريح كرد: فارغ التحصيلان دانشگاهي نيز بايد به اصول اسلام پايبند باشند.

وی افزود: دانشگاه‌ها نسبت به تبيين ولايت فقيه و ترويج معارف اسلامي و حكومتي اهتمام داشته باشند.

معظم له در پايان با اشاره به جمله‌اي از امام راحل(ره) مبني بر اين كه انقلاب بايد به دنيا صادر شود، خاطرنشان كرد: دانشگاه‌ها نقش مهمي در زمينه صدور اصول و پيام انقلاب اسلامي به عالم دارند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار