کوتاه اما خواندنی از دیدار جامعه اسلامی مهندسین با مراجع تقلید/

آنچه که در قالب طنز میان باهنر و آیت‌الله علوی گرگانی گذشت/ پیشنهاد یکی از مراجع جهت کاهش خدمت سربازی

آنچه در سفر یک روزه باهنر و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" و جمعی از اعضای شورای مرکزی جامه اسلامی مهندسین صبح شنبه(30 فروردین) در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) به دیدار مراجع عالی تقلید در قم رفتند.

باهنر در این دیدارها یه پیشینه 20 ساله حزب متبوعش اشاره کرد و تبعیت و همگامی با روحانیت را اعتقاد و باور جامعه اسلامی مهندسین دانست.




دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نزد علما و مراجع از طرح زودهنگام انتخابات مجلس و ارزیابی نتایج آن گلایه کرد و گفت: آن‌قدر کشور در گردنه تند مشکلات قرار دارد که بایستی دست به دست هم داده و این گره‌های ناخواسته زده شده و یا گاها کم خردی ما و امثال ما باز شود.

باهنر سال 93 را سالی خطیر و پر مشغله برای کشور ارزیابی و تاکید کرد: ما دولت یازدهم را به شرط خردورزی و اعتدال، پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی حمایت می‌کنیم، و وظیفه خود می‌دانیم تا در کنار آن بمانیم.

مراجع عالی تقلید در این دیدارها چه گفتند؟


آیت‌الله مکارم‌شیرازی دعوت به وحدت، اعتدال و جلوگیری از تندروی را مورد تاکید قرار داده و یادآور شد: آنچه ما را در مقابل هجمه‌های دشمن حفظ می‌کند، تقید به اسلام است، زیرا آمریکا از همه چیز بیشتر، از ایمان جوانان ما می‌ترسند.(اینجا)




 آیت‌الله سعیدی
به نقش مهم روحانیت و مرجعیت اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه به روحانیت به ویژه مرجعیت نگاه فقهی و دینی است. (اینجا)




آیت‌الله نوری همدانی
سیاست بایستی براساس حق، عدالت و کرامت انسانی باشد که این مهم با استبداد و استکبار در تضاد است انسانهایی که به کرامت انسانی خود پی بردند هرگز تن به استبداد نمی‌دهند. (اینجا)




آیت‌الله جوادی آملی
عمود خیمه یک نظام را مال دانست و تاکید کرد: ملتی که جیب و دستش خالی است به تعبیر قرآن کریم در قدم اول مسکین و در قدم دوم حقیر است و فقیر نیز مانند کسی است که ستون فقراتش شکسته بنابراین چگونه می‌تواند مقاومت کند لذا تا درک درستی از اقتصاد اسلامی نداشته باشیم همه چیز فقط در حد شعار است.(اینجا)  



آیت‌الله علوی گرگانی
نیز در این دیدار پیشنهادی برای مجلسی‌ها داشت و گفت: اگر مسئولان امنیتی و انتظامی صلاح می‌دانند زمان خدمت سربازی جوانان تقلیل یابد تا نیروی جوانی به هدر نرود.(اینجا)

شوخ‌طبعی آیت‌الله علوی گرگانی با باهنر


در این دیدار آیت‌الله علوی‌گرگانی با شوخ طبعی خاصی از باهنر درخواست کرد تا مدت سربازی جوانان را کاهش دهد تا نیروی جوانی آنان به هدر نرود، که باهنر نیز در پاسخ با خنده گفت: در این صورت به تعداد بیکاران اضافه می‌شود.

این مرجع عالی تقلید بار دیگر صحبت‌هایش را با چاشنی طنز آمیخت و گفت: تا زمانی که یادم می‌آید شما در مجلس بوده‌اید، که باهنر نیز با خنده‌‌ای چاشنی این طنز را بالا برد و گفت: بعضی دینشان قوی و برخی مثل ما پوستشان کلفت است، خدا به ما رحم کند.

آیت‌الله علوی گرگانی به باهنر و اعضای جامعه اسلامی مهندسین و درواقع خطاب به همه سیاستمداران تاکید کرد قدر منصب‌های خود را بدانید در این موقعیت از سوی خدا امتحان می‌شوید مبادا دست کسانی که به شما دراز می‌شود را رد کنید.

آخرین مقصد دیدار باهنر و همراهانش بیت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بود؛ در این دیدار این مرجع عالی تقلید امر به معروف و نهی از منکر را از اصول مهم اسلام دانست و بیان داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد احکام اسلام و دین نگه داشته نشود به جایی نمی‌رسیم؛ ما بایستی به قرآن و دستورات آن عمل کنیم چرا که رستگاری مردم در گرو عمل به احکام اسلامی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار