گزارش/ مجلس در هفته‌ای که گذشت

از چهارمین کارت زرد مجلس به "فانی" تا تقدیر 153 نماینده از وزارت ورزش

چرا همسر رئیس جمهور جشن خود را به جای برگزاری در خانه بزرگ خود در کاخ می‌گیرد؟ ،"نفوذ کلام" وزیر آموزش و پرورش چهارمین کارت زرد کابینه تدبیر و امید را دریافت کرد + جزییات ،طرح انتقال پایتخت پس از تائید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود، گونزاس کسادا: مخالفت کوبا با هرگونه دخالت خارجی در سوریه/ لاریجانی: برگزاری انتخابات آزاد در سوریه گام مهمی در برقراری ثبات است ، از عناوین مهم مجلس در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عناوین مهم خبری  هفته گذشته مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است.



نماینده مردم تهران در صحن علنی گفت: ظاهرا رئیس‌جمهور کلید چوبی به قفل آهنین می‌زند یا کلید را وارونه می‌چرخاند.







باید پرسید چرا "خاتمی" و "احمدی‌نژاد" از بیت‌المال به "ریچارد فرای" تقدیرنامه و خانه داده‌اند

رئیس کمیسیون فرهنگی ،گفت: اگر آقایان خاتمی و احمدی‌نژاد به ریچارد فرای خانه و تقدیرنامه داده‌اند، از بیت‌المال بوده و باید سوال کرد به اذن چه کسی و چرا این کار را انجام داده‌اند.

 
 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اقتصاد مقاومتی اولویت نخست نظام است، گفت: مجلس شورای اسلامی اراده و عزم جدی دارند که با هماهنگی سایر قوا خصوصا دستگاه اجرایی از تمام ظرفیت خود برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی قدم بردارد.



رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به بررسی پرونده تبانی در فوتبال گفت: باوجود تاخیری که در زمینه ارائه گزارش صورت گرفته پس از انجام جمع‌بندی نتیجه اعلام خواهد شد اما شاید مسائلی وجود داشته باشد که بنا به مصلحت از بیان آن خودداری کنیم.

 

رئیس مجلس با بیان اینکه نمایندگان برای خانواده‌هایشان هم وقت بگذارند، گفت: سبک شمردن مجلس عدالت را محقق نمی‌کند و کشور و کلیات نظام را خوار می‌کند.



یک منبع آگاه با اشاره به موضوع بازرسی از بند 350 زندان اوین گفت: در بازرسی انجام شده تعداد زیادی سیم‌کارت تلفن همراه، USB ، mp 3، باتری و مموری موبایل و ... کشف شد.



وزیر آموزش و پرورش در حالی برای پاسخگویی به سوال تعدادی از نمایندگان به صحن علنی رفته بود که با توضیحات خود نتوانست نمایندگان را قانع کند و سرانجام چهارمین کارت زرد کابینه تدبیر و امید را به ارمغان آورد.






وزیر کشور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای پاسخ به سوالات مختلف 6 نماینده مجلس حاضر شد که در نهایت تعدادی از آنها از پاسخ‌های وزیر قانع شده و پاسخ‌های وزیر برای تعداد دیگری از نمایندگان اقناع کننده نبود.




عضو کمیسیون صنایع و معادن از احضار وزرای جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت به مجلس در صورت عدم تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان و تعیین قیمت مناسب این محصول خبر داد.



نایب‌رئیس کمیسیون شوراها با بیان اینکه گزارش شور دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح انتقال پایتخت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد گفت: طرح انتقال پایتخت پس از تائید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود تا در کارگروه ویژه این طرح در دولت مورد بررسی قرار گیرد.







رئیس کمیته دفاعی مجلس در پی مستند روشنگری در مورد بند 350 اوین گفت: صدا و سیما با پخش صحنه ها،گفته ها و واقعیت ها باعث شد دست آن ها رو شود و مستند باشگاه خبرنگاران توطئه ها را خنثی کرد.




علی لاریجانی در دیدار ولادیمیر آندرس گونزالس کسادا گفت: ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و کوبا وجود دارد که می‌توان از آنها برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فی‌مابین استفاده کرد.



ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرای کشور را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.


۱۵۳ نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از اقدام وزارت ورزش و جوانان در شفاف‌سازی قراردادهای فوتبال تقدیر و تشکر کردند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به وزیر ارشاد تذکر می‌دهم که به موضوع عدم چاپ توافقنامه ژنو از نگاه نخبگان رسیدگی کند و دلیل اینکه عنوان شده برای چاپ این کتاب باید بخشی از آن حذف شود نیز مشخص شود، آقای جنتی، گویا شما ممیزی را برای کتاب‌های مسئله‌دار حذف کرده‌اید، بنابراین باید به موضوع چاپ کتاب توافقنامه ژنو از منظر نخبگان رسیدگی شود.



نائب ریئس کمیسیون انرژی در آستان افزایش قیمت حامل‌های انرژی به ضرورت فرهنگ سازی استفاده از انرژی‌ اشاره کرد و گفت: دولت باید در افزایش‌ قیمت‌ها از جمله قیمت بنزین دقت لازم داشته باشد.





نایب‌رئیس کمیسیون شوراها با بیان اینکه گزارش شور دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح انتقال پایتخت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد گفت: طرح انتقال پایتخت پس از تائید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود تا در کارگروه ویژه این طرح در دولت مورد بررسی قرار گیرد.


نماینده مردم نور و محمودآباد گفت: دولت در روزهای نخستین بارش سنگین برف تمام هم و غم خود را برای ایجاد وضعیت مطلوب در استان مازندران گذاشت، ما پس از سپری شدن آن ایام و از روند اقدامات انجام شده راضی نیستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار