رئیس دیوان عدالت اداری:

غربی‌ها همچنان از زنان استفاده ابزاری می‌کنند/ اسلام نگاه ارزشمندی به زنان دارد

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: امروز جهان بشریت نتوانسته آنگونه که سزاوار است، جایگاه و مقام زن را درک کند و در این ارتباط دچار افراط و تفریط شده است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه اول اردیبهشت هیات عمومی دیوان ضمن تبریک ولادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر افزود: جایگاه و مقام حضرت فاطمه زهرا(س) چنان است که حضرت امام حسن عسکری(ع) فرمودند، «ما امامان حجت‌های خدا بر مردم هستیم و درحالی که جده ما، حضرت فاطمه(س) حجت خدا بر ماست».

وی اظهار داشت: ولادت حضرت زهرا(س) در جمهوری اسلامی به عنوان روز زن و مادر نامیده شده است، و این یعنی ایشان الگوی زنان در زندگی هستند، هرچند ما مردان نیز باید از ایشان الگو بگیریم.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه با اشاره به تصویر زن در جوامع غربی اضافه کرد: در دنیای مدعی حمایت از  حقوق بشر شاهدیم که از زنان استفاده ابزاری می‌شود و جایگاه او را تا حضیض ذلت فروکاسته‌اند.

وی گفت: آیا احترام به مقام و بالا بردن زن به این معناست که ابزاری برای خوش گذرانی و عیاشی یا وسیله‌‌ای برای فروش و نمایش کالا باشد؟

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه عده‌ای نیز چشم به فرهنگ غربی دوخته‌اند و به آن دل سپرده اند، افزود: متاسفانه این نگاه غربی برای دنیای شرق و اسلام نیز در حال الگو شدن است و در کشور خودمان نیز شاهدیم که بخشی از این فرهنگ و دیدگاه نفوذ و رسوخ کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: یکی از نگرانی‌های امروز در جامعه اسلامی ما، از ارتباطاتی است که میان دختران و پسران رواج یافته و این از مهم ترین مسایلی است که زمینه را برای یک سلسله آسیب‌های اجتماعی فراهم آورده است.

به گفته وی رها بودن ارتباطات میان زنان و مردان و وجود روابط غیرتعریف شده میان آنان منشاء بسیاری از مشکلات خانوادگی و مسایل مرتبط با آن است.

رئیس دیوان عدالت اداری ضمن اشاره به ارزش و اعتباری که دین اسلام برای زنان به ارمغان آورده است، خاطر نشان کرد: در نگاه دینی ملاحظه می شودکه پیامبر اکرم(ص) در حالی حضرت فاطمه(س) را پاره تن و جان و قلب خود و به عنوان الگویی تمام عیار به دنیا معرفی کرده که در آن دوران، داشتن دختر برای خانواده ننگ بوده است، ضمن اینکه قرآن کریم نیز در مقام معرفی مقام زن او را همسان با مردان معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: اسلام در تمام ارزش‌ها تفاوتی میان زن و مرد قائل نشده اگرچه تفاوت‌هایی در حقوق ویژه زنان و مردان وجود دارد که این نیز عین عدالت است.

وی در ادامه به بیان روایتی از حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) در تفاوت زن و مرد و ضرورت توجه به جایگاه زنان در واسپاری امور به ایشان پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) فرموده‌اند، «کاری که برون از توانایی زن است به دستش مسپار، زیرا زن مانند گل بهاری، لطیف و آسیب پذیر است، نه پهلوان».

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: این مفهوم را اسلام می‌گوید که خانم‌ها را بر اموری بگمارید که شان و جایگاهشان رعایت شود و این نکته‌ای است که غرب آن را درک نکرده است.

در پایان جلسه رئیس دیوان عدالت اداری از اهتمام و تلاش ریاست محترم قوه قضائیه در افزایش حقوق کارکنان دستگاه قضایی کشور قدردانی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که این ارتقای سطح معیشت کارکنان قوه قضائیه موجبات افزایش انگیزه آنان برای تلاش بیشتر را فراهم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار