آیت‌الله محسنی گرکانی:

سوره قدر؛ تکریم فاطمه(س) است

رئیس دیوان عالی کشور درباره فضیلت سوره کوثر گفت: پیامبر خدا در حدیثی فرموده: هر کس این سوره شریفه را تلاوت کند خداوند او را از نهرهای بهشتی سیراب خواهد کرد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، جلسه هیات عمومی دیوان عالی کشور صبح امروز سه‌شنبه(2 اردیبهشت ماه) به ریاست آیت‌الله "محسنی گرکانی" و قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل شد.

رئیس دیوان عالی کشور ضمن قرائت سوره کوثر اظهارداشت: روی سخن در این سوره مبارکه به پیغبر اکرم(ص) است که‌ ای پیامبر ما به تو خیر فراوان دادیم ما به تو کوثر عطا کردیم. از این عبارت استنباط می‌شود که زخم زبان‌های مکرر و سخنان زشت و دردناک به رسول اکرم می‌زدند و با فوت فرزندان پسر حضرت رسول مثل عبداله و قاسم و طاهر کفار قریش پیغمبر را با ابتر و بلا عقب بودن ملامت می‌کردند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیه کوثر چیست؟ افزود: از امام صادق(ع) نقل است که کوثر نهری است در بهشت که خداوند آن را به پیغمبرش در عوض فرزندش عبدالله که در حیات آن بزرگوار از دنیا رفت عطا کرد. به نقل دیگر کوثر حوض کوثر است که خداوند به پیامبر عطا نموده و مومنان به هنگام ورود به بهشت از آن سیراب می‌شوند.

آیت‌الله محسنی گرکانی ادامه داد: بعضی‌ها گفته‌اند کوثر قرآن است که خداوند بر پیامبرش نازل فرموده است و خیلی‌ها هم کوثر را به کثرت فرزندان و ذریه، که همه آن‌ها از نسل دخترش فاطمه زهرا(س) است تعبیر کرده‌اند و آن قدر ذریه حضرت فزونی پیدا کرده‌اند که از شماره بیرونند.

وی تصریح کرد: قابل توجه اینکه سوره کوثر زمانی به پیامبر فرود آمد که از خیر کثیر خبری نبود این خبری بود که حکایت از آینده داشت و خبر مسرت بخشی بود اعجاز آمیز و بیانگر حفانیت دعوت به توحید پیامبر. زیرا این سوره مبارکه در مکه نازل شده و سران قریش پیامبر را اب‌تر می‌گفتند چون فرزند پسری نداشت و عبدالله فرزند آن حضرت از دنیا رفته بود.

آیت‌الله محسنی گرکانی تاکید کرد: این سوره پیغمبر را تسلی می‌دهد که نگران نباش ما به تو کوثر عطا کردیم از برکت کوثر از نعمت‌های مادی و معنوی فراوانی بهره‌مند خواهی شد تو ابتروبلا عقب نیستی و دشمنان تو ابترند.

رئیس دیوان عالی کشور درباره فضیلت این سوره خاطرنشان کرد: پیامبر خدا در حدیثی فرموده: هر کس این سوره شریفه را تلاوت کند خداوند او را از نهرهای بهشتی سیراب خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار