آیت‌الله محسنی گرکانی:

حماسه ميليونی 22 بهمن گزينه روی ميز ملت ايران علیه آمریکا بود

رئیس دیوان عالی کشور گفت: حماسه پرشور حضور مردم در 22 بهمن پاسخ محكمی بود به دشمنان ملت ايران، مخصوصاً آمريكا كه با گزينه روی ميز، ايران را همواره تهديد می‌كرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ جلسه هیات عمومی دیوان عالی کشور با حضور آیت‌الله "محسنی گرکانی" و قضات عالی رتبه قضایی صبح امروز سه شنبه(29 بهمن ماه) برگزار شد.

آيت‌الله محسني گركاني ضمن تشكر از آحاد مردم ايران اسلامي بخاطر شركت ميليوني در راه پيمايي 22 بهمن اظهارداشت: حماسه پرشور حضور مردم در 22 بهمن پاسخ محكمي بود به دشمنان ملت ايران، مخصوصاً آمريكا كه با گزينه روي ميز، ايران را همواره تهديد مي‌كرد و همين طور پاسخي بود به همه مسئولين كه  با استقامت در مقابل آمريكا ايستاده‌ايم و گزينه روي ميز ملت ايران حماسه ميليوني مردم در مواقع ضروري است.

رئيس ديوان عالي كشور با قرائت" اِنَّ هذا الْقُرآنَ يَهدي لِلَتي هيَ اَقْوَم، ادامه داد: قرآن راه خوشبختي انسان‌هاست و اين قرآن مردم را به مستقيم ترين راه خوشبختي هدايت مي‌كند و اين كتاب آسماني است كه مردم را با آييني كه مستقيم‌ترين آيين‌هاست راهنمايي مي‌كند.

وی افزود: قرآن با بهترين روش و پا برجاترين طريقه مردم را به سعادت و زندگي همراه با آرامش ابدي دعوت مي‌كند، لذا قرآن چراغ روشن و نقشه راه زندگي است و بايد در همه امور و برنامه و زندگي فردي و اجتماعي جاري و راهنما باشد.

آیت‌الله محسنی گرکانی ادامه داد: تدّبرو تعقل و تفهيم مفاهيم قرآن در سطح عالي حوزه آموزشي كشورمان بايد توسط دانشمندان روشن شناس قرآن نهادينه گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پيامبر اعظم(ص) فلسفه بعثت خود را براي تماميت مكارم اخلاق بيان فرموده كه اِني بَعِثت لاتمم مَكارم الاخلاق، از جانب خداي تبارك و تعالي من مبعوث شدم براي اينكه كرامت و بزرگواري « انسان » را در اخلاق نشان دهم.

وی تاکید کرد: لذا اخلاق نبوي عالي ترين و كاملترين و مؤثرترين نوع اخلاق است و ريشه اخلاق از دستورات دين ما گرفته شده، مقصود از اخلاق ديني همان اخلاق اجتماعي است كه جامعه براي ارتباطات اجتماعي و فرهنگي و سياسي به آن نياز دارد و اين يعني متخلق شدن به صفات پسنديده و نجات بخش و رهايي از صفات هلاك كننده است.

رئیس دیوان عالی کشور با توجه به حقوقي بودن جلسه هيأت به مسئله طلاق در جامعه اشاره كرده و افزود: موضوع افزايش آمار طلاق بايد بوسيله مسئولين قضايي و اجتماعي كشور مورد بررسي قرار گيرد و راه‌هائي براي كاهش آمار اين پديده نكوهيده شده انديشيده شود؛ لذا بر همه مسئولين جامعه و مسئولين فرهنگي لازم است كه زشتي‌هاي طلاق را براي عموم مردم بازگو كنند و راه‌هاي پيشگيري را براي مردم عزيز كشور درباره طلاق نشان دهند.

رئيس ديوان عالي كشور اظهارداشت: از همه قضات تقاضا دارم كه پرونده‌هاي طلاق را در اولويت كاري خود قرار دهند تا هر چه زودتر وضعيت طرفين روشن و مشخص شود و اين درست نيست كه رسيدگي به اينگونه پرونده‌ها مدت زيادي طول بكشد.

رئيس هيأت عمومي ديوان عالي با تأكيد بر اهميت اخلاق اضافه کرد: خانواده‌هاي محترم و جوانان عزيز خواهش مي‌كنم بر مسئله اخلاق اهميت بيشتري بدهند و صبر و حوصله داشته باشند و تا آنجائي كه مي‌توانند صلح و سازش داشته باشد و به طرف طلاق سوق پيدا نكنند چرا  كه حاكميت اخلاق مي‌تواند از افزايش طلاق جلوگيري كند.

وی به قضاتي كه با اينگونه پرونده‌ها سر و كار دارند توصيه کرد: صرف نظر از كارهاي قضايي كه انجام مي‌دهيد بايد سعي شود با نصيحت و موعظه كردن و راهنمايي جلو افزايش آمار طلاق را در جامعه بگيرند.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: از قواعد پا برجاي زندگاني اجتماعي بطور يقين اخلاق اسلامي است لذا با فرهنگ خوش اخلاقي كام همه شيرين مي شود مخصوصاً در خانواده‌‌ها حاكيمت اخلاق مي‌تواند پديده افزايش طلاق و بد اخلاقي را در جامعه كاهش دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، دویان ، عالی ، کشور ، محسنی ، گرکانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار