بازی نیمه کاره مهین شهابی در سریال وضعیت سفید؛

مادری آخرین بازی اش نیمه کاره ماند

زنده یاد "مهین شهابی"در پنجاهمین سال بازیگری اش در سریال "وضعیت سفید" به کارگردانی "حمید نعمت الله" به دنبال بیماری که منجر به فوت او شد، آخرین بازی اش را نیمه تمام گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ویژگی مادران، آن هم در جامعه ی ایران ویژگی های تعریف شده و ثابتی است که میتوان در همه آنها  هم دید، نه اینکه در جوامع غربی اینگونه نباشند اما به حق که بازیگران بانوی توانمند ایران توانستند نقش های متفاوت و ماندگار را از خود به تصویر بکشند مادرانی که امروز در سینما و  تلویزیون ما نیستند اما وقتی نگاهی به فیلمها و سریالهای چند سال گذشته می اندازیم رد پای خاطرات آنها را تا به امروز میبینیم.و اگر در چشم به هم زدنی فیلم ها و سریال های تلویزیونی رامرور کنیم بازی زنده یادگ حمیده خیرآبادی" که بازی به یادماندنی اش در کنار "جمیله شیخی" در سریال تلویزیونی" پدر سالار"  همچنان در ذهن بسیاری ها ماندگار شده است و خاطره انگیز زندگی پدر سالارانه دهه ی 70را برایمان به یادگار گذاشته اند .  زنده یاد "مهری ودادیان" دیگر مادر هنرمند سینمای مان است او در سال 1315 در تهران چشم به جهان گشود ودر 9 اسفند سال 1389 پس از تحمل یک دوره بیماری از میان ما چشم فروبست.

"ودادیان" با کارگردان مطرحی چون" ناصر تقوایی "، علی حاتمی"، بهرام بیضایی و "بهمن فرمان آر" همگاری کرده بود.

زنده یاد "مهری مهرنیا "دیگر بازیگر قدیمی سینمای ایران است که در آثاری چون" همیشه پای یک زن در میان است"، "من زمین را دوست دارم"، گل سرخ" جهیزیه ای برای رباب" به ایفای نقش پرداخته  است.

 

 زنده یاد "پروین میکده" بانوی تکیده سینمای ایران  در سال 1314 چشم به جهان گشود و در 19 اسفند 1392 درگذشت او در سریال هایی چون خانه به دوش و پایتخت ،گناهکاران، یک خانواده محترم،پسر تهرانی، توفیق اجباری، خوابگاه دختران، شام آخر به ایفای نقش پرداخته است.

زنده یاد" مهین شهابی" در سال 1315 متولد شد و در یکم شهریور 1389 چشم از جهان فروبست.

شهابی در حالی که 24 سال داشت در فیلم "ماجرای جنگل"ساخته ی "مهدی میر صمدزاده" جلوی دوربین رفت. با سریال" آینه " به کارگردانی "غلامحسین لطفی "میان مردم محبوبیت یافت و آخرین بازی وی در پنجاهمین سال بازیگری اش در سریال "وضعیت سفید"،به کارگردانی "حمید نعمت الله"  به دنبال بیماری در گذشت و کار او نیمه تمام ماند.

زنده یاد" پروین سلیمانی "متولد 1301 در تهران است او در 12 خرداد سال 1388 در تهران د رگذشت او در اثاری چون محبوبه، سلطان،چشمان سیاه،شب روباه، غزل، آقای شانس به ایفای نقش پرداخت. گرچه او امروز در بین ما نیست اما نوه او "ماهچهره خلیلی "از بازیگران توانمند سینمای ایران است که یادگاری از این مادربزرگ دوست داشتنی است .


زنده یاد "پروین دخت یزدانیان" ملقب به بی بی "قصه‌های مجید" در سال 1306 در نجف آباد به دنیا آمد. او در سال 5 فروردین 1391 در اصفهان چشم از جهان فرو بست مادر"کیومرث پوراحمد"کارگردان توانمند سینمای ایران است که در اثاری چون" شب یلدا،" قصه های مجید،" خواهران غریب، "مهریه بی بی"، مدرسه مادربزرگها به ایفای نقش پرداخت.بی بی در اکثر کارهای پسرش به ایفای نقش پرداخته است.


زنده یاد "فاطمه طاهری "زاده 1318 است که در 17 فروردین 1391 در گذشت او در آثاری چون" گرگ و میش، "میهمان مامان، "دختری بنام تندر، "طوطیا،" زن امروز"،شیرین و فرهاد"، مرد آفتابی"، بیقرار، "راه افتخار، "هامون، "زیر بامهای شهر" به ایفای نقش پرداخته است.

زنده یاد "جمیله شیخی" متولد 8 اردیبهشت 1309 در تبریز به دنیا آمد و در سال 1380 در تهران چشم فروبست او در آثاری چون "کاغذ بی خط،"همسر دلخواه من، "عینک دودی،بلوغ ، "لیلا ،"مسافران، "ماه و خورشید، "سفر عشق" به ایفای نقش پرداخته است. مادری که یادگاری او یعنی آتیلا پسیانیرا در عرصه ی هنر از خود به یادگار گذاشته است.



اما هستند مادران مهربانی که در میان ما هستند و هنوز هم برای ما نقش مادر را در غالب های مختلف ایفا میکنند." ثریا قاسمی"،زهره حمیدی، "گیتی معینی،"ملکه رنجبر، "مریم بوبانی، "صفا آقاجانی،" مریم سعادت، "شمسی فضل اللهی، "بیتا فرهی، "پوران دخت مهیمن،" رابعه مدنی، "پروانه معصومی و" ژاله علو "،شهلا ریاحی"ازبازیگران مهربان و دوست داشتنی هستند که با نقش های متفاوت در ذهن مخاطب ماندگار شده اند شاید دیگر هیچ گاه تاریخ سینما و تلویزیون ایران چنین بازیگرانی را یکجا در کنار هم نداشته باشد. پدیده هایی که در یک برهه ای تاریخی ظهور کردند و به روشنی میدرخشند باشد طول عمری باشکوه و آینده ای زیبا داشته باشندو به گرمی تمام و به رسم دوست داشتن در این روز عزیز دستشان را به گرمی می فشاریم.


انتهای پیام /اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۲۱:۱۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
مرسی که به یادشون هستین و روحشون شاد
آخرین اخبار